فعال فرهنگی در گفتگو با «سراج 24»:

قدرت خاص در کارتون های غربی عامل ترغیب کودکان به این کارتون ها

قدرت خاص در کارتون های غربی عامل ترغیب کودکان به این کارتون ها

حمید معصومی، فعال فرهنگی در گفتگو با «سراج24» با اشاره به اینکه جذابیت قهرمان بازی در کارتون های غربی، عامل ترغیب کودکان به کارتون های غربی است، گفت:معمولا شخصیتهایی که ما در کارتون های غرب می‌بینیم کسانی هستند که قدرت خاصی دارند و ذات بچه ها هم این چنین است که دوست دارند به سمتی کشیده شوند که قهرمان باشند و این الگوهاخصوصیت خاصی نسبت به دیگران دارند مانند مرد عنکبوتی و بن تن و سوپر من درکارتونهای غربی .

وی اظهار داشت: برخی مجموعه‌های ایرانی فعالیت هایی در راستای کالای ایرانی انجام داده است ولی نتوانستند قالب بر کار شوند چون آن شخصیت در برنامه های تلویزیونی کار نشده، اگر دربرنامه کودک این محصولات را کودکان  ببینند چون تکرار در برنامه وجود دارد این شخصیت در ذهن کودک ملکه می‌شود.

معصومی ادامه داد:آنقدر شخصیت را برای کودکان باید مطرح کرد تا کودکان آن را درک و جذب شوند و خودش را مثل آن کند مانند کارتون مرد عنکبوتی که لباس و نقابش در دسترس کودکان است چون کودک می‌خواهد خودش را مانند آن شخصیت کارتونی کند، مصداق ایرانی آن، فیلم شهید بابایی است که  در مدتی خاص کودکان جذب آن شدند و دفاتری که عکس شهید بابایی همراه باهواپیمایش داشت را تهیه  می کردند چون بیشتر بچه ها قدرت نمایی شهید بابایی را با هواپیمایش می پسندند.

این فعال فرهنگی تصریح کرد:ما باید استوره هایمان را در قالب کارتونی در صدا و سیما پخش کنیم و بعد روی وسایلشان کار کنیم. ما این الگوسازی را نداریم و بیشتر کارتون های ایرانی مانند کلاه قرمزی طنز هستند و قهرمان ندارند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پخش ۴ کارتون ایرانی جدید از تلویزیون

نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی باید از سن کودکی آغاز شود

اجرای ۲۰۰ برنامه مجازی هفته کتاب ویژه کودکان

0 نظر

ارسال نظر

capcha