پشت پرده قراردادهای ورزشی تیم های وابسته به شرکت های خودروساز

پشت پرده قراردادهای ورزشی تیم های وابسته به شرکت های خودروساز

به گزارش سراج24، شرکت های سازنده خودرو های داخلی که در لیگ برتر نیز تیم دارند در حالی قیمت خودروهای خود را به دلیل مشکلات اقتصادی افرایش می دهند که در مقابل به خرید بازیکنان میلیاردی اقدام می کنند.

این که پشت قضیه قراردادها پورسانت های هم باشد یا خیر بحث دیگری است اما با رقم های فعلی هم که وجود دارد این‌همه هزینه از بیت المال برای ورزش خاصی که علی‌رغم هزینه های هنگفت هنوز نتایج خاصی به دست نیاورده توجیه ندارد.

به طور کلی افزایش قیمت خودروها نباید به خرید بازیکنان اختصاص یابد، حتی این باشگاه ها در قسمت تیم های پایه هم کمترین هزینه را صرف نمی کنند تا تیم ملی دچار مشکل نشود و مجبورنباشد از بازیکنان تربیت یافته در کشورهای دیگر استفاده کند.

اگر بازیکنان لیگ برتری از کیفیت لازم برخوردار بودند اکنون باید در تیم ملی بازی می کردند و ما در تورنمنت های مختلف از جمله جام جهانی نتیجه می گرفتیم اما نه در جام جهانی نتیجه گرفتیم و نه کیفیت بازیکنان به میزانی بود که بتوانند در تیم ملی بازی کنند.

امیدواریم در کنار ضابطه مند شدن لیگ، قرار دادها با معیارهای جامعه نیز همخوانی داشته باشد و در کنار توجه به بازیکنان به اصطلاح حرفه ای به زیرساخت ها و تیم های پایه توجه شوند تا در آینده بازیکنانی در لیگ بازی کنند که بتوانند تیم ملی را به موفقیت برسانند.

پولی که برای تیم های باشگاهی هزینه می شود ازان کسانی است که شاید ماهیانه یکصد هزارتومان هم درآمد نداشته باشند و امیدواریم توجه بیشتری به نحوه هزینه کردها شود.

فوتبال درست است یک تفریح و بازی جذاب است اما قرار نیست که همه بودجه وزرات ورزش به این رشته ورزشی اختصاص پیدا کند و باید بین رشته های ورزشی و حتی درآمد فوتبالیست ها با مردم یک توازن برقرار باشد نه آنکه مدال آوران ما در سطح آسیا و جهانی از کوچکترین امتیازها و پشتیبانی های مالی برخوردار نباشند اما متوسط ترین و حتی ضعیف ترین بازیکنان لیگ برتری چند برابر مدال آوران جهانی و بین المللی ما در آمد داشته باشند.

 

 

منبع: رویکرد

اخبار مرتبط

فیلم| 12 میلیارد در 6 ماه

مدافع تیم ملی ایران پس از ۱۱ سال خداحافظی کرد

برانکو: فقط به یک چمدان نیاز دارم تا پول را به کرواسی بیاورم

0 نظر

ارسال نظر

capcha