سحر نهار بخورید!

سحر نهار بخورید!
به گزارش سراج24، مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه گفت: در ماه رمضان بافت‌های کهن چربی، شکسته شده و چربی خوب بدن یا همان hdl ، بالا می‌رود روزه داری درست یعنی اگر فردی روزانه ۲۰۰۰ کالری دریافتی داشته است این مقدار را به ۱۵۰۰ کالری کاهش دهد تا بدن بتواند به نتیجه مطلوب روزه داری برسد.
 
 
وی ادامه داد: مهم ترین نکته در روزه داری، خوردن سحری است مخصوصا نوجوانانی که روزه داری را تازه شروع کرده‌اند در صورت عدم مصرف سحری، کاهش قند خون اتفاق می‌افتد.
 
 
بهترین سحری مصرف وعده ناهار معمولی و سبک است ولی افرادی که تمایل به مصرف غذاهای پخته در وعده سخر ندارند می توانند یک صبحانه کامل را در این وعده استفاده کنند.
 
 
کیمیاگر گفت: بهتر است وعده افطار و شام با هم باشد و شروع افطار با یک ماده قندی که سریع جذب می‌شود مثل خرما و چای شیرین همراه باشد پس از این هر چه ذائقه فرد باشد می‌توان مصرف کرد و شام هم همین موقع مصرف شود، بسیار بهتر است.
 
 
این متخصص تغذیه در ادامه مصرف زیاد مواد قندی را برای افرادی که سابقه فامیلی دیابت دارند، خطر آفرین دانست و گفت: برای کاهش تشنگی در طول روز، بهتر است در وعده سحری از میوه و سبزیجات که حاوی فیبر بالا هستند استفاده کرد و با توجه به اینکه مواد فیبری آب زیادی را در خود نگه می‌دارند منابع بیمار خوبی برای تامین نیاز آب بدن در طول روز هستند.
 
 
وی در پایان اظهار داشت: در فاصله افطار تا سحر، مصرف چای کم رنگ مایعات و میوه و سبزی به طور متعادل توصیه می‌شود.
 
 
منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط

افزایش آسیب‌ها و تروما، بویژه در زنان با شروع خانه تکانی در روز‌های پایانی سال

اما و اگرهای خوردن روزانه قهوه

خانه تکانی ایام نوروز و خطرهای آن

0 نظر

ارسال نظر

capcha