رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت به «سراج24 » خبر داد:

3 نرخ متفاوت برای بنزین در سال آینده/ بنزین یارانه‌ای حذف می‌شود

3 نرخ متفاوت برای بنزین در سال آینده/ بنزین یارانه‌ای حذف می‌شود
بیژن حاج محمدرضا، رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت در گفتگو با «سراج24 » با بیان اینکه قیمت بنزین یورو4،سوپر و یورو 2 در سال 93 متفاوت خواهد بود، اظهار داشت: دولت 13 میلیون لیتر سوخت 400 تومانی به مردم بدهکار است.
وی با اشاره به اینکه احتمال توقف عرضه بنزین یارانه‌ای از سال آینده وجود دارد، خاطرنشان کرد: بنزین یورو 4 در ایران مطابق با فرمول این نوع بنزین در کشور‌های اروپایی نیست.
بیژن حاج محمدرضا در رابطه با قیمت احتمالی بنزین در سال 93 اظهار داشت: از آنجایی که این تصمیمات در پشت درب‌های بسته صورت می‌گیرد هنوز قیمت نهایی برای آن اعلام مشخص نشده است اما در سناریوی عرضه بنزین تک نرخی(بدون یارانه) قطعا بهای این فرآورده استراتژیک نفتی بیش از یکهزار و 200 تومان به ازای هر لیتر خواهد بود.
وی ادامه داد: بر اساس اظهارات صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود که سه نرخ متفاوت برای بنزین‌های یورو4،سوپر و یورو 2 تعیین شده و دیگر بنزین یارانه‌ای در سال آینده نداشته باشیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت 12 الی 13 میلیون لیتر سوخت یارانه‌ای(400 تومانی) به مردم بدهکار است، افزود: البته در صورت افزایش قیمت مدت زمان مشخصی برای استفاده از این سوخت‌ها در سال آینده اعلام خواهد شد.
رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت در ادامه سخنان خود در رابطه با غیر استاندارد بودن سوخت‌های موجود در کشور اظهار داشت: بنزین یورو 2 که هم اکنون در کشور در حال عرضه است مربوط به استانداردهای اروپا در سال 1975 تا 1980 و برای موتورسیکلت‌ها بوده که متاسفانه هم اکنون در کشور ما همچنان در حال عرضه است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال 2013 میلادی بنزین مطابق با استانداردهای یورو 7 در کشور‌های اروپایی در حال عرضه است،ادامه داد: در صورت ادامه این روند شاهد عرضه بنزین یورو 9 و 10 در سال 2015 و 2016 در این کشورها خواهیم بود این در حالی است که ما در عرضه بنزین یورو 4 نیز با مشکل مواجه هستیم.
به گفته، حاج محمدرضا بنزین یورو 4 در کشور مطابق با فرمول این نوع بنزین در کشور‌های اروپایی نیست.
وی فرار بودن این نوع از بنزین را نیز مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: به‌دلیل اینکه در شروع توزیع و ادامه آن با عجله عمل شده، بنزین تولید شده در پالایشگاه به‌صورت داغ از طریق خط لوله به انبارهای ذخیره سازی که فعلا انبار ری است منتقل شده و بدون سکون در انبار بلافاصله به محل های عرضه ارسال می شود. این در حالی است که فرآورده نفتی تولید شده بایستی 72 ساعت در سکون باقی بماند تا تبخیر اصلیش صورت گرفته و بخارات اضافی آن خارج شود.
 
 

اخبار مرتبط

صورت‌حسابی که بابت بنزین ارزان به مردم تحمیل می‌شود!

تبعات اقتصادی و اجتماعی افزایش قیمت مسکن

نرخ طلا و سکه در ۲۵ خرداد ۹۸

0 نظر

ارسال نظر

capcha