اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۲۹:۳۶
اذان ظهر ۱۲:۰۱:۵۲
اذان مغرب ۱۹:۱۵:۵۲
طلوع آفتاب ۰۵:۰۵:۵۸
غروب آفتاب ۱۸:۵۶:۱۳
نیمه شب ۲۳:۱۳:۲۴
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ - ۱۳:۲۷
تغییر نام به موسسه فرهنگی و هنری سینمایی فارابی

اساسنامه‌ جدید بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد

در پی خبرهایی مبنی بر تغییر اساسنامه‌ بنیاد سینمایی فارابی و پیشنهاد برای تبدیل آن به «موسسه فرهنگی،هنری سینمایی فارابی»، ایسنا متن اساسنامه‌ جدید این بنیاد را منتشر کرد.

 اساسنامه‌ جدید بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد

 

به گزارش «سراج24»، قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در جدیدترین اظهارنظرش گفته است: اساسنامه تنظیم شده فعلا در حد پیش‌نویس است که هنوز تایید و امضا نشده و فقط به مرکز مربوطه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شده و هدف اصلی این است که طبق الزامات قانونی نام بنیاد سینمایی فارابی به موسسه تغییر پیدا کند تا استفاده از معافیت‌های مالیاتی فراهم شود.
 
متن اساسنامه‌ جدید بدین شرح است:
 
فصل اول کلیات، تعاریف، اهداف و موضوع فعالیت
 
ماده 1 نام بنیاد سینمایی فارابی به «موسسه فرهنگی و هنری سینمایی فارابی» تغییر می‌یابد که برای اختصار در این اساسنامه «موسسه» نامیده می‌شود.
 
ماده 2 نوع موسسه که با اهداف فرهنگی و مقاصد غیرتجاری، غیرسیاسی و غیرصنفی تاسیس می‌شود، غیرانتفاعی است.
 
ماده 3 موسسه فاقد سرمایه و تابعیت آن ایرانی است.
 
ماده 4 مدت فعالیت موسسه از تاریخ صدور مجوز و ثبت رسمی تا زمانی خواهد بود که مجوز موسسه مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد. لغو، عدم تمدید یا عدم تایید مجوز مربوطه از سوی وزارتخانه مذکور باعث پایان مدت فعالیت موسسه خواهد شد. اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران پس از اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راسا نسبت به کان‌لم‌یکن کردن ثبت و اعلام آن به طرق مقتضی اقدام خواهد کرد.
 
ماده 5 نشانی موسسه: تهران خیابان جمهوری اسلامی خیابان سی تیر شماره 59 کدپستی: 113581777113 است.
 
ماده 6 تغییر نشانی موسسه با تصویب هیات مدیره و اطلاع قبلی و تایید هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی بلامانع است.
 
ماده 7 دارایی و منابع درآمد موسسه به شرح زیر است:
 
1 کمک‌ها و حمایت‌های نقدی و غیرنقدی از منابع دولتی و غیردولتی و اشخاص حقیقی و حقوقی به صورت معوض یا بلاعوض
 
2 درآمدهای حاصله از فعالیت‌های موسسه با اهداف غیرتجاری و مقاصد غیرانتفاعی
 
ماده 8 اهداف و موضوع فعالیت موسسه به شرح زیر است:
 
الف: اهداف:
 
1 کمک به صنعت سینمای کشور به ویژه در حوزه تولید فیلم‌های سینمایی و بالاخص فیلم‌های بلند سینمایی همسو با اهداف فرهنگی جمهوری اسلامی ایران
 
2 ارتقای سطح کیفی و تکنیکی سینمای کشور
 
3 ایجاد و فراهم آوردن امکانات جدید و پیشرفته تجهیزات سینمایی اعم از تجهیزات نوری و حرکتی و غیره
 
4 حمایت از حوزه تحقیق و نگارش فیلم‌نامه‌های سینمایی
 
موضوع فعالیت‌ها:
 
1 تولید و ساخت انواع فیلم‌های سینمایی کوتاه و بلند به ویژه فیلم‌های بلند سینمایی
 
2 فراهم آوردن امکانات و تجهیزات مدرن و پیشرفته تجهیزات سینمایی اعم از تجهیزات نوری و حرکتی و غیره از منابع داخل یا خارج از کشور
 
3 تحقیق و نگارش فیلم‌نامه‌های سینمایی
 
4 چاپ و انتشار فیلم‌نامه‌های سینمایی
 
5 حضور در جشنواره‌های بین‌المللی سینمایی و همچنین معرفی و پخش فیلم‌های ایرانی در خارج از کشور برگزاری جشنواره‌های تخصصی سینمایی
 
6 چاپ و انتشار کتاب و مجله
 
موسسه پس از اخذ مجوز فعالیت‌های خاص مصوب از مراجع ذیربط و رعایت ضوابط هیات رسیدگی مجاز به انجام فعالیت‌های مزبور است.
 
ماده 9 کلیه فعالیت‌ها و اقدامات موسسه باید در چهارچوب قوانین و مقررات موضوعه کشوری و سیاست‌های فرهنگی مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی و هماهنگ با برنامه‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام پذیرد.
 
ماده 10 هرگونه تغییر در موضوع و اهداف موسسه باید قبل از ثبت تغییرات با اطلاع و تایید هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی انجام شود.
 
ماده 11 به منظور نیل به اهداف و موضوع فعالیت‌های فرهنگی، هنری پیش‌بینی شده در اساسنامه، موسسه می‌تواند با رعایت مقررات مربوطه به عملیات زیر مبادرت کند:
 
تهیه و تامین مواد و کالاهای مورد نیاز و تدارک وسایل و ابزار و کار و تلاش به منظور تامین هزینه‌های موسسه.
 
سرمایه‌گذاری و مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور بالا بردن سطح کارآیی و توانایی‌های موسسه.
 
انعقاد قرارداد و انجام معاملات مجاز در محدوده اهداف و موضوع اساسنامه.
 
تحصیل وام یا اعتبار از اشخاص، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری و قبول هدایا و اعطای جوایز به اشخاص.
 
ماده 12 هرگاه انجام و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های موسسه با وظایف و اختیارات برخی از سازمان‌ها و موسسات دولتی و نهادهای انقلابی و وزارتخانه‌ها ارتباط داشته باشد قبل از انجام و اجرای آن نسبت به کسب مجوز از مراکز ذکر شده ذیربط اقدام خواهد شد.
 
ماده 13 موسسه دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی بوده و از نظر تشکیلاتی به هیچ موسسه یا سازمان دولتی وابستگی ندارد. لیکن فعالیت‌های آن تحت نظارت سازمان سینمایی و امور رسمی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدایت می‌شود.
 
فصل دوم ارکان اصلی موسسه
 
ماده 14 ارکان اصلی موسسه به شرح زیر است:
 
الف هیات موسس
 
ب مجمع عمومی
 
پ هیات مدیره شامل: (مدیرعامل قائم مقام و خزانه‌دار)
 
ج بازرس
 
ماده 15 مجمع عمومی مسئول سیاستگذاری و تصمیم‌گیری و تعیین‌کننده خط‌مشی کلی موسسه می‌باشد که متشکل از تعداد (9) نفر از افراد ذیصلاح و علاقه‌مند به امور سینمایی که در این زمینه دارای اطلاعات و تجربیات کافی باشند بوده که برای مدت دو سال انتخاب می‌شوند. احکام انتخاب‌شدگان با تایید و امضای ریاست سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر خواهد شد و دارای امتیازات وظایف زیر است:
 
ماده 16 وظایف مجمع عمومی به شرح زیر است:
 
الف) تصویب اساسنامه
 
ب) تصویب خط‌مشی کلان موسسه
 
پ) اصلاح یا تغییر مواد اساسنامه با رعایت ضوابط قانونی و با تایید قبلی دبیرخانه هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی
 
ج) انحلال موسسه در صورت تصویب چهار پنجم اعضا و موافقت ریاست سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رعایت مقررات قانونی مربوط.
 
د) استماع گزارش مدیرعامل موسسه رسیدگی، تصویب، رد و یا تصحیح حساب‌ها و ترازنامه‌های پایان سال موسسه.
 
ذ) تصویب و قبول عضویت اعضای جدید موسسه با رعایت ضوابط مصوب موسسان و تایید قبلی هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی.
 
ه) تصویب کلیه آیین‌نامه‌های داخلی و اجرایی موسسه از قبیل آیین‌نامه‌های معاملاتی، مالی، استخدامی و آیین‌نامه‌های حقوق و دستمزد به پیشنهاد مدیرعامل.
 
و) تصویب بودجه و تراز سالانه موسسه
 
ر) تصویب و قبول عضویت اعضای جدید موسسه با رعایت ضوابط مصوب موسسان و تایید قبلی هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی.
 
ز) تصویب نظام‌نامه‌های لازم برای اداره امور موسسه که از سوی مدیرعامل موسسه تهیه و ارائه گردیده است.
 
ح) تصویب کلیه مواردی که در این اساسنامه پیش‌بینی شده است.
 
ط) انتخاب و عزل هیات مدیره موسسه (مدیرعمل و قائم مقام و خزانه‌دار) و در صورت لزوم بازرس تعیین حق‌الزحمه آنها.
 
ظ) تعیین روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌ها و دعوت‌نامه‌های موسسه و انتشار تصمیمات.
 
تبصره 1: در دوره‌های بعدی اعضای مجمع عمومی صرفا با پیشنهاد ریاست سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری و توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین و منصوب می‌شوند.
 
تبصره 2: تجدید انتخاب اعضای مجمع عمومی برای دوره‌های بعدی بلامانع است.
 
تبصره 3: استعفاء، فوت، حجر و برکناری و یا خروج یک یا چند نفر از موسسان یا مجمع عمومی یا هیات مدیره و مدیرعامل موجب انحلال موسسه نخواهد بود و عضو جانشین یا سایر اعضا وظیفه محوله را تا معرفی عضو جدید توسط اعضای موسسه و تایید هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی انجام خواهند داد. ورثه یا قیم متوفی یا مهجور در خصوص معرفی عضو جدید اولویت خاص داشته عودت اموال مربوط به متوفی و مهجور از موسسه به صاحبان حق بر اساس قوانین موضوعه کشور است.
 
ماده 17 جلسات مجمع عمومی با حضور اکثریت مطلق اعضا تشکیل می‌شود و در اولین جلسه اعضا از بین خود یک نفر را به عنوان رییس و یک نفر را به عنوان قائم مقام برای مدت دو سال انتخاب می‌نمایند. تجدید انتخاب افراد یاد شده بلامانع می‌باشد. مجمع عمومی می‌تواند برای سایر اعضای خود سمت‌های دیگری را تعیین کند.
 
تبصره: در صورت تصویب مجمع عمومی و تایید ریاست سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افراد فوق را می‌توان از سمت خود عزل کرد.
 
ماده 18 در غیاب رییس مجمع قائم مقام مجمع عهده‌دار وظایف او در اداره امور جلسات خواهد بود و صورتجلسات و مصوبات توسط منشی (دبیر جلسه) تنظیم و به امضای اعضا خواهد رسید و توسط رییس مجمع ابلاغ خواهد شد.
 
ماده 19 جلسات مجمع عمومی با دعوت کتبی یا از طریق تنظیم صورتجلسه هر سال یک بار تشکیل و با حضور تمامی اعضا رسمیت می‌یابد و تصمیمات متخذه به اکثریت اعضا حاضر در جلسه معتبر است.
 
تبصره: در صورت ضرورت و با درخواست مدیرعامل، جلسه حاوی به صورت فوق‌العاده مجمع عمومی با اطلاع حداقل هفت روز قبل، از سوی رییس مجمع عمومی تشکیل خواهد شد.
 
ماده 20 در صورت غیبت یا عدم حضور هر یک از اعضا مجمع عمومی برای سه جلسه متوالی و بدون عذر موجه از سمت خود عزل و عضو دیگری به جای عضو مذکور تعیین خواهد شد.
 
ماده 21 امور اجرایی موسسه توسط هیات مدیره‌ای متشکل از سه نفر که برای مدت دو سال توسط مجمع عمومی انتخاب می‌شوند اداره خواهد شد. تغییر هیات مدیره بر اساس اساسنامه و طبق صورتجلسه تنظیمی توسط مجمع عمومی خواهد بود. تجدید انتخاب او برای دوره‌های بعدی بلامانع است. حکم مدیرعامل، قائم مقام و خزانه‌دار پس از انتخاب توسط مجمع عمومی از سوی ریاست سازمان سینمایی و امور سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تنفیذ و تایید شود و سایر احکام توسط مدیرعامل امضا خواهد شد.
 
جلسات هیات مدیره با حضور اکثریت اعضا رسمیت یافته و تصمیمات منعقده با اکثریت آراء موافق معتبر خواهد بود و در صورت تساوی آراء رای طرفی که مدیرعامل موافق آن است لازم‌الاجرا خواهد بود شرکت اعضای هیات مدیره در جلسات که حداقل هر 30 روز یک بار در محل موسسه تشکیل خواهد شد الزامی است.
 
ماده 22 وظایف مدیرعامل موسسه عبارت است از:
 
الف) پیشنهاد ایجاد و یا حذف شعب و دفاتر موسسه در داخل کشور و نیز پیشنهاد تغییر مرکز اصلی موسسه به مجمع عمومی برای تصویب
 
ب) افتتاح حساب و استفاده از آن به نام موسسه نزد بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری
 
پ) مسئولیت حق عزل و نصب کارکنان و تمشیت امور و اداره و تدوین طرح‌ها و برنامه‌ها و ایجاد ارتباط و همکاری با متون و اشخاص حقیقی و حقوقی و جلب مشارکت آنها.
 
ج) تعهد، ظهرنویسی، قبول پرداخت و واخواست اسناد و اوراق بهادار و قراردادها.
 
د) دعوت برای تشکیل جلسه هیات مدیره و تعیین دستور جلسه آن.
 
ه) تحصیل اعتبار از بانک‌ها، شرکت‌ها و موسسات و هر نوع استقراض و اخذ وجه به هر مبلغ و به هر مدت و به هر میزان، سود مشارکت و کارمزد و یا هرگونه شرایطی که مقتضی باشد. (بر اساس آیین‌نامه معاملاتی مصوب مجمع عمومی و تهیه و تدوین آیین‌نامه‌های داخلی و اجرایی موسسه از قبیل آیین‌نامه معاملاتی، مالی، استخدامی، حقوقی دستمزد و ارائه آن به مجمع عمومی جهت تصویب.
 
ز) تهیه و تنظیم برنامه‌های اجرایی، تحقیقاتی و آموزشی سالانه و اجرای آن پس از تصویب مجمع عمومی.
 
ح) تنظیم صورت دارایی و دیون موسسه پس از انقضاء سال مالی و همچنین ترازنامه و حساب عملکرد و حساب سود و زیان موسسه و ارائه به مجمع عمومی جهت تصویب آن.
 
ط) اتخاذ هرگونه تصمیم اجرایی که در راستای مصالح موسسه و در جهت گسترش فعالیت‌های آن باشد و با وظایف مجمع عمومی نیز تداخل نداشته باشد.
 
ی) تصمیم‌گیری در خصوص اقامه هرگونه دعوی و یا دفاع از آن در کلیه مراحل دادرسی اعم از حقوقی و یا کیفری با داشتن تمام اختیارات راجع به امر دادرسی اعم از حق تجدیدنظر، فرجام، اعاده دادرسی، تعیین وکیل با حق توکیل غیر، سازش، ادعای جعل نسبت به سند طرف و استرداد سند، تعیین جاعل، ارجاع دعاوی به داوری و تعیین داور با اختیار حق صلح سازش و به طور کلی استفاده از کلیه حقوق و تکالیف ناشی از قانون داوری تعیین وکیل برای دادرسی و غیره با حق توکیل غیر ولو کرارا، تعیین مصدق و کارشناس، مطالبه خسارت و استرداد دعوی و تقدیم دادخواست جلب شخص ثالث، دفاع از دعوی ثالث یا اقدام به طرح دعوی متقابل و دفاع از آن تامین دلیل و تقاضای تامین خواسته، تقاضای توقیف اشخاص و اموال از دادگاه‌ها با اعطای مهلت برای مطالبات موسسه درخواست صدور اجرائیه و تعقیب عملیات اجرایی و اخذ محکوم به، در دادگاه‌ها و در ادارات و دوایر اجرای ثبت اسناد و من جمله کلیه اختیارات مندرج در ماده 35 قانون آیین دادرسی مدنی دادگاه‌های عمومی و انقلاب و انجام کلیه امور اداری و اجرایی موسسه در محدوده مقررات قانونی و ضوابط اساسنامه.
 
ک) عقد هر نوع قرارداد و تغییر و تبدیل یا فسخ و اقاله آن در مورد خرید، فروش، مشارکت و معاوضه اموال منقول و غیرمنقول در ارتباط با موضوع فعالیت موسسه.
 
ل) رهن‌ گذاردن اموال منقول و غیرمنقول موسسه و فک رهن ولو کرارا با تصویب قبلی مجمع عمومی
 
م) مسئولیت اجرای مصوبات مجمع عمومی و نمایندگی موسسه در کلیه مراجع قضایی ثبتی، اداری و ...
 
ن) تصمیم‌گیری در خصوص احداث هرگونه ساختمان که مورد نیاز موسسه باشد و ارائه پیشنهاد به مجمع عمومی جهت تصویب
 
تبصره: از آنجا که موسسه غیرانتفاعی است لذا در صورت وجود مازاد درآمد نسبت به هزینه‌ها در هر دوره به هیچ یک از اعضای مجمع عمومی، مدیرعامل، قائم مقام و خزانه‌دار و یا سایر اشخاص ذی‌سمت در موسسه هیچگونه وجهی تحت عنوان سود پرداخت نخواهد شد و سود حاصله الزاما باید صرف امور سینمایی و هنری موضوع بند 3 از ماده 20 قانون مالیات‌های مستقیم شود و این اثر باید به تایید ناظر تعیین شده از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی برسد.
 
ماده 23 اعضای مجمع عمومی و مدیرعامل، قائم مقام و خزانه‌دار موسسه و افراد درجه اول و وابسته به آنها نمی‌توانند تحت هیچ عنوان و شرطی به طور مستقیم و یا غیرمستقیم تحت عناوین شخصیت حقوقی یا حقیقی طرف قرارداد و معامله با موسسه قرار گیرند.
 
ماده 24 در غیاب مدیرعامل موسسه اشخاص دیگر سمت‌دار کلیه وظایف و مسئولیت‌های وی خواهد بود.
 
ماده 25 هیات مدیره می‌تواند تمام یا قسمتی از اختیارات خود را به مدیرعامل تفویض نماید و مدیرعامل نیز می‌تواند تمام یا قسمتی از اختیارات خود را به قائم مقام واگذار کند و این تفویض اختیار رافع مسئولیت وی در امور جاری موسسه نخواهد بود.
 
ماده 26 چنانچه مدیرعامل موسسه استعفا دهد درخواست وی باید در مجمع عمومی مطرح و به تصویب اکثریت آراء برسد. در صورت قبول استعفا تا انتخاب مدیرعامل، قائم مقام مسئولیت امور محوله به وی را عهده‌دار خواهد بود و در غیر این صورت مسئولیت وی کماکان تا پایان مدت تصدی او باقی است.
 
ماده 27 (مجمع عمومی) می‌توانند به منظور بررسی اسناد امور مالی و تهیه گزارش از وضعیت حساب‌های سالانه را اعلام نظر درباره گزارش مدیرعامل و هیات مدیره یک نفر را به عنوان بازرس اصلی برای یک سال از بین فرد یا خارج انتخاب کنند بازرس نباید از اعضای هیات مدیره باشد.
 
ماده 28 بازرس بدون اینکه حق دخالت مستقیم در امور اجرایی موسسه را داشته باشد در هر زمان می‌تواند به اسناد و مدارک و پرونده‌ها مواجه و اطلاعات لازمه را و عندالزوم تذکرات ضروری را به مسئولان و متصدیان امر بدهد و در صورت برخورد با نارسائی یا تخلف در حین رسیدگی خود مراتب را به حجم عمومی اطلاع دهد.
 
فصل سوم مقررات عمومی، مالی،‌ انحلال و تصفیه
 
ماده 29 سال مالی موسسه از اول فروردین ماه هر سال آغاز و به پایان سال ختم می‌شود. مگر سال اول که از تاریخ تاسیس و رسمیت آن شروع و به آخر اسفند ماه همان سال پایان می‌پذیرد.
 
ماده 30 خزانه‌دار موسسه، مسئولیت نظارت و مراقبت بر امور مالی موسسه و تهیه و تنظیم ترازنامه و حساب سود و زیان و سایر صورت‌های مالی موسسه، کنترل، نظارت و حفاظت از تمامی اموال منقول و غیرمنقول موسسه را عهده‌دار بوده و در مقابل مدیرعامل و مجمع عمومی پاسخگو است.
 
ماده 31 کلیه قراردادها، اوراق مالی و اسناد بانکی تعهدآور و همچنین کلیه چک‌ها، بروات و سفته‌ها و سایر اوراق تجاری با دو امضای مدیرعامل و خزانه‌دار و مهر موسسه صادر خواهد شد و در غیاب مدیرعامل با امضای قائم مقام مدیرعامل و مهر موسسه سایر مکاتبات با امضای مدیرعامل یا قائم مقام و اعضای حاضر با مهر موسسه معتبر است.
 
ماده 32 انحلال موسسه با رای موافق تمامی اعضای مجمع امکان‌پذیر خواهد بود و در صورتی که در جلسه اول حضور تمامی اعضا حاصل نگردد رای نصف به علاوه یک اکثریت در مجمع ملاک و معتبر خواهد بود. همزمان با انحلال مدیر تصفیه‌ای به انتخاب (مجمع عمومی) از بین اعضا یا خارج از اعضا تعیین خواهد شد. مدیر تصفیه موظف است به حساب مطالبات و دیون و تمامی اموال و دارایی‌های موسسه رسیدگی و نسبت به وصول مطالبات و پرداخت بدهی‌ها اقدام و پس از انحلال موسسه بر اساس صورتجلسه موسسین باید آن را به هیات رسیدگی با امور مراکز فرهنگی اعلام تا اقدام مقتضی برای کان‌لم‌یکن کردن ثبت موسسه صورت پذیرد.
 
در صورت عدم اعلام انحلال به هیات مزبور، موسسه از تاریخ تنظیم صورتجلسه منحل تلقی می‌شود ولی موسسه در برابر اشخاص ثالث مسئولیت تصامنی خواهند داشت. پس از انحلال موسسه بر اساس صورتجلسه اعضای مجمع باید آن را به هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی اعلام تا اقدام مقتضی برای کان‌لم یکن کردن آن صورت پذیرد.
 
ماده 33 در صورتی که مجمع عمومی رای به انحلال موسسه دهد، هیچ‌گونه سهم، سود، حق و حقوقی به هیچ یک از موسسین، مجمع عمومی، هیات عامل، مدیران و سایر اشخاص تعلق نمی‌گیرد. کلیه دارایی‌های موسسه اعم از منقول و غیرمنقول، عین یا منفعت بعد از خاتمه تصفیه متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران بوده و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقل و تحویل خواهد شد.
 
ماده 34 در زمان تصفیه دعوت مجمع عمومی توسط مدیر تصفیه انجام خواهد شد و عزل مدیر با مدیران تصفیه با تایید ریاست سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام خواهد شد.
 
ماده 35 هرگونه تغییر و اصلاح مفاد اساسنامه از قبیل نشانی، تغییر مجمع عمومی، تغییر زمینه فعالیت‌ها و سایر تغییرات باید بر اساس اساسنامه مصوب و طبق صورت‌جلسه مجمع عمومی پس از تایید هیات تایید رسیدگی به امور مراکز فرهنگی صورت پذیرد.
 
ماده 36 مواردی که در این اساسنامه پیش‌بینی نشده با رعایت ضوابط حاکم بر موسسات فرهنگی هنری و مقررات مربوط به موسسات غیرتجاری و غیرانتفاعی با تصویب مجمع عمومی اخذ تصمیم خواهد شد.
 
ماده 37 تمامی تغییرات پس از طی مراحل اساسنامه‌ای و تایید نهایی هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی فقط از طریق دفتر توسعه مشارکت‌های فرهنگی و هنر به اداره ثبت شرکت‌ها برای ثبت تغییرات اعلام می‌گردد.
 
این اساسنامه مشتمل بر 3 فصل در 37 ماده می‌باشد، به تصویب و امضای اعضای هیات امناء رسید و جایگزین اساسنامه قبلی بنیاد سینمایی فارابی شد.»
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۶
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••