به گزارش سراج24؛ اسرائیل برای دومین سال متوالی در شاخص برند ملی (NBI) در رتبه آخر جهان قرار گرفت.
بهگفته جروزالمپست، این گزارش نشان میدهد که انتقادات از اسرائیل نهتنها رهبری سیاسی، بلکه «جامعه اسرائیلی» را شامل میشود، مسئلهای که بهگفته برگزارکنندگان نظرسنجی، نشانه افت احساسات مثبت «نسبت به خودِ اسرائیلیها» است.
بیشاز دو سال حملات رژیم صهیونیستی به غزه، نگاه مردم در اقصینقاط جهان را نسبت به اسرائیل تغییر داده، حملاتی که منجر به مرگِ «بیش از ۷۰ هزار» فلسطینی شده است.
اسرائیل علاوه بر کشتار گسترده، با محاصره کامل نوار غزه منجر به قحطی گسترده و گرسنگی میلیونها فلسطینی در این باریکه شد، مسئلهای که اعتراضات و تظاهرات گسترده در جهان را در پی داشته است.
بارزترین تخریب تصویرِ اسرائیل، در میان پاسخدهندگانِ «نسل زد» به ویژه در کشورهای غربی ثبت شده است.
در این نظرسنجی، حدود ۴۰,۰۰۰ پاسخدهنده از ۲۰ کشور شرکت کردند که نزدیک به «۷۰٪ از جمعیت جهان» را نمایندگی میکند. علاوه بر اسرائیل، بزرگترین حامیِ آن، آمریکا، نیز در این شاخص اُفت کرده است.



