
به گزارش سراج24؛ وبگاه عرب۴۸ نوشت: «این اقدام در چارچوب تلاش آیبیام برای گسترش سهم خود در بازار در حال رشد هوش مصنوعی صورت میگیرد. آرویند کریشنا، مدیرعامل آیبیام، در آستانه برگزاری نشست سالانه این شرکت با عنوان “تینک”، اعلام کرد که راهبرد جدید به مشتریان امکان میدهد نمایندگان هوش مصنوعی پلتفرمهایی مانند سیلزفورس، ورکدی و ادوبی را با یکدیگر تلفیق کرده و همچنین نمایندگان اختصاصی خود را با بهرهگیری از مدلهای گرانیت اِیآی آیبیام یا مدلهای توسعهیافته توسط شرکتهایی نظیر متا و میسترال طراحی کنند».
کریشنا افزود: «ایجاد نمایندگان سفارشی میتواند کمتر از پنج دقیقه زمان ببرد. این ویژگی نشاندهنده نوآوری ساده و در دسترس آیبیام برای کاربران است».
در حالی که علاقه به مدلهای متنوع هوش مصنوعی در حال افزایش است، آیبیام این روند را فرصتی برای رشد تقاضا نسبت به خدمات خود میداند. به گفته مسئولان این شرکت، آیبیام تاکنون ۶ میلیارد دلار درآمد از حوزه هوش مصنوعی مولد بهدست آوردهاست.
با وجود آنکه آیبیام در مقایسه با غولهای فناوری مانند آمازون و مایکروسافت، ارائهدهنده کوچکتری در زمینه خدمات ابری محسوب میشود، تمرکز خود را بر مشتریانی قرار داده که بهدنبال راهکارهای ابری ترکیبی یا اختصاصی هستند.
در همین حال، آیبیام از برنامهای برای سرمایهگذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری در ایالات متحده طی پنج سال آینده خبر داد. این سرمایهگذاری با هدف پشتیبانی از تولید رایانههای اصلی، سامانههای محاسبات کوانتومی و فناوریهای هوش مصنوعی انجام خواهد شد.
کریشنا همچنین این سرمایهگذاری را به رشد اقتصادی پیشرو و شرایط قانونگذاری مساعد در دوران ریاستجمهوری دونالد ترامپ مرتبط دانست.