
به گزارش سراج24؛ به نقل از پایگاه خبری شهر بیست، حجتالاسلام سیدمحمد مهدی رضویان، مؤلف کتاب جذب ثروت «مفتاح الرزق» با تأکید بر اینکه جای خالی معارف اهل بیت(ع) در منظومه رسانهای مجازی احساس میشود، اظهار کرد: روایات اهل بیت(ع) برای تمام عرصههای زندگی فردی و اجتماعی، از جمله اقتصاد، سلامت، تربیت فرزند، روانشناسی، و توسعه کسبوکار راهکار دارند و هر طلبهای که دغدغهمند باشد، میتواند در یکی از این حوزهها ورود کند و از این معارف بهرهبرداری کاربردی داشته باشد.
وی با تأکید بر اینکه باید با استفاده از آخرین فناوریهای اطلاعرسانی تعالیم اسلامی را ترویج کنیم، افزود: امروز وظیفه ما تنها بیان معارف اهل بیت(ع) در حلقههای محدود مذهبی و مساجد نیست. همانطور که رهبر معظم انقلاب سالها پیش تأکید کردند، این معارف باید به سطح جهانی برسد. لازمه تحقق این هدف نیز استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی مانند رسانهها و فضای مجازی است.
مدیر مجموعه بزرگ حرز حکیم رضوی قمی با اشاره به ظرفیت بیبدیل رسانههای اجتماعی، ابراز کرد: یک طلبه میتواند در مسجد برای جمع محدودی سخنرانی کند، اما همان سخن با هنر رسانهای میتواند به میلیونها نفر در سراسر جهان منتقل شود. البته در این فضا با سلایق و دیدگاههای مختلفی مواجه خواهیم شد؛ از مخالفان دین و نظام تا گروههای لاییک و حتی معاندان، اما حقیقت کلام اهل بیت(ع) بر دلهای آماده اثر میگذارد، حتی اگر با مخالفتهایی نیز همراه باشد.
حکیم رضوی قمی در ادامه به انتخاب عنوان کتاب جدید خود با محوریت رزق و روزی اشاره کرد و گفت: عنوان این اثر «مفتاح رزق و روزی و جذب ثروت» است. این عنوان در عین حال که ترجمه مفهومی روایات است، برای مخاطبان دانشگاهی و فعالان اقتصادی جذابیت دارد. اگرچه ممکن است در نگاه نخست، عنوان کتاب تجاری به نظر برسد، اما محتوا کاملاً مبتنی بر تعالیم اهل بیت(ع) است و هدف از این نامگذاری نیز جذب قشر جوان، تحصیلکرده و فعال اقتصادی بوده است.
وی افزود: متأسفانه برخی تصور میکنند اهل بیت(ع) تنها در امور عبادی نقشآفرین بودند، در حالی که پیامبر اسلام(ص) بازرگان بود، امام علی(ع) کشاورزی میکرد و امام صادق(ع) نیز فعالیتهای اقتصادی داشت. این مفاهیم باید برای عموم جامعه بهویژه قشر دانشگاهی بازخوانی و تبیین شود.
حکیم رضوی قمی همچنین از راهاندازی گروه بزرگ تخصصی در مجموعه حکیم رضوی قمی خبرداد و گفت: این گروه با محوریت و با مدیریت بنده تشکیل شده و بهصورت متمرکز در حال بررسی و دستهبندی این روایات است. ایده اولیه کتاب فعلی نیز در سفر زیارتی اربعین شکل گرفت و پس از بازگشت، تدوین و تألیف آن آغاز شد. با استقبال مخاطبان و یافتههای جدید، تصمیم داریم جلد دوم این کتاب را نیز با محور راهکارهای جدید اقتصادی اهل بیت(ع) منتشر کنیم.
یادآور میشود، علاقهمندان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با محصولات این مجموعه به نشانی https://herzehakim.ir/ مراجعه نمایند.