به گزارش سراج24؛ اکبر ایازی در گفتگویی اظهار کرد: پیرامون فضای مجازی و اهمیت آن سخن بسیار است اما امروزه با نگاهی که مقام معظم رهبری به این موضوع دارند، حتی نام فضای مجازی نیز در حال کم رنگ شدن است و در یک فضای واقعی در عرصه دیجیتال قرار گرفتیم.
وی با تاکید بر اینکه در فضای مجازی به شدت نیازمند تولید محتوای فاخر هستیم، افزود: اینکه فضای مجازی یک شمشیر دو لبه است را زیاد شنیدیم که هم میتواند نقاط مثبت و هم منفی داشته باشد اما آنچه امروز سپاه پاسداران و بسیج به آن پرداخته اند، استفاده از ظرفیت عظیمی است که از آن برای رسیدن به آرمانها، ارزشها و مبانی اعتقادی استفاده میکند.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد ادامه داد: رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج میتواند در تولید محتوای فاخر بسیار تأثیرگذار باشد.
ایازی عنوان کرد: اگر نگاه جامعی به موضوع تولید محتوا در فضای مجازی داشته باشیم میبینیم این مسئله نسبت به ایجاد زیرساختها مقدم است.
وی خاطرنشان کرد: هدف از مسئله تولید محتوا که در دستور کار مجموعه بسیج و سپاه پاسداران قرار گرفته است، ابتدا توجه به نیاز خانوادهها است و این بسیار بجا و تأثیرگذار است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد اضافه کرد: پس میتوان ثابت کرد که زیرساختها مقدم بر تولید محتوا در نهادی چون خانواده نیستند.
ایازی بیان کرد: بعد از نهاد خانواده فرزندان در فضای آموزشی مدارس و دانشگاهها قرار میگیرند، در این مرحله است که به تدریج اهمیت زیرساختها مشخص میشود.
وی تاکید کرد: یک رویدادی شکل میگیرد و استعدادهای درخشان از بین جوانان و نوجوانان شناسایی میشوند و این آغاز کار مجموعه سپاه و بسیج به عنوان متولی برگزاری رویداد است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد تصریح کرد: بعد از آن باید این استعدادهایی که شناسایی شدند در جامعهای که به نوعی از نبود اشتغال رنج میبرد، مورد استفاده قرار گیرد، این سرآغاز استفاده از ظرفیتی است که مبتنی بر علم روز و فناوری نوین است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد عنوان کرد: اولین ویژگی محتوای تولید شده در رویداد تولید محتوا دیجیتال باید به گونهای باشد که برای مخاطب آسان و قابل فهم باشد، از طرفی دیگر محتوا باید به راحتی اشتراکگذاری شود و نکته سوم اینکه بتواند با اهداف نهایی، آرمانها و ارزشهای مدنظر تطابق داشته باشد تا در کنار تولید محتوا بتواند پیوستهای فرهنگی، اجتماعی، هنری و… را نیز انتقال دهد.
ایازی خاطرنشان کرد: ششمین رویداد تولید محتوای دیجیتال که قرار است به همت بسیج و سپاه پاسداران برگزار شود دقیقاً مواردی که ذکر شد در آن دیده شده است و جوانان روشن، آگاه، باسواد و پرانرژی در این عرصه در حال فعالیت هستند که قطعاً همت جمعی دستگاهها را میطلبد که پای کار این جوانان بوده و حمایت عملی از آنان داشته باشند.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در خصوص مباحث تولید محتوا و نیازی که در این زمینه حس میشود، تأکیدات بسیاری داشتند، از همین رو ایشان به صراحت در شورای عالی فضای مجازی فرمودند: " دستگاه تولید محتوا را تقویت کنید، ما به این مسئله احتیاج داریم".
ایازی تاکید کرد: همین الان اگر سوال شود که مسئولیت فضای مجازی و نظارت بر آن برعهده چه کسی است، نمیتوان متولی اصلی را یافت، این به نمایندگان مجلس و قانونگذاران بازمیگردد که بتوانند یک نگاه جامع به این موضوع داشته باشند و قانون تأثیرگذاری را به تصویب برسانند.