اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۵:۲۸:۵۹
اذان ظهر ۱۱:۵۶:۰۴
اذان مغرب ۱۷:۱۰:۴۴
طلوع آفتاب ۰۶:۵۹:۱۶
غروب آفتاب ۱۶:۵۰:۳۸
نیمه شب ۲۳:۱۰:۱۸
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ - ۱۱:۰۰
 عبدالرضا جنتی عطایی مطرح کرد؛

پست هوشمند/ از نرم افزار باجه‌های قبول تا ربات‌های هوشمند

مدیر کل پست استان تهران گفت:با توجه به اهمیت موضوع هوشمندسازی که دو سالی است مورد توجه سیاست گذار‌ها قرار گرفته ما نیز در شرکت ملی پست به این سمت رفتیم و تاکنون فعالیت‌های خوبی از جمله راه اندازی سامانه‌های هوشمند پستی تا بکارگیری ربات‌ها انجام دادیم.

پست هوشمند/ از نرم افزار باجه‌های قبول تا ربات‌های هوشمند

به گزارش سراج24؛ عبدالرضا جنتی عطایی مدیر کل پست استان تهران در پاسخ به سوالی پیرامون هوشمندسازی خدمات پستی توضیح داد و گفت: شرکت ملی پست خیلی پیش‌تر باجه‌های قبول خود را مجهز به سیستم برنامه «نرم‌افزار جامع قبول» کرده است که همین موضوع باعث افزایش سرعت کار در باجه‌ها شد از طرفی با توجه به اهمیت موضوع هوشمندسازی که دو سالی است مورد توجه سیاست گذار‌ها قرار گرفته ما نیز در شرکت ملی پست به این سمت رفتیم و تاکنون فعالیت های خوبی انجام دادیم.

وی در ادامه افزود: مثلا اقدامات خوبی در بخش تجزیه مبادلات صورت گرفته که از جمله آنها سورتینگ است.این اقدام ابتدا در مرکز تجزیه مبادلات تهران و سپس در هاب‌های پستی  سراسر کشور راه اندازی شد و از این طریق تجزیه مرسولات که قبل تر توسط نیروی انسانی با خطای بیشتر و مدت زمانی بیشتری انجام می‌شد سرعت گرفت و با هوشمندسازی و الکترونیکی کردن سیستم‌ها سرعت تجزیه مرسولات بالا رفت و خطا به حداقل رسید.

مدیر کل پست استان تهران افزود: باتوجه به هوشمندسازی و الکترونیک کردن سیسم‌ها بحث سورتینگ خوشبختانه اتفاقات خوبی در تجزیه مبادلات تهران رخ داده و سرعت تجزیه مرسولات را بالا برد و باعث کاهش استفاده از نیروی انسانی و کاهش درصد خطای تجزیه شد. همچنین در اواخر سال گذشته بحث استفاده از ربات در تجزیه مرسولات آغاز و به عنوان طرح پایلوت در تهران انجام شد و این ربات‌ها می توانند با استفاده از هوش مصنوعی در یک شبانه روز سورتینگ ۷۰هزار مرسوله پستی را انجام دهند که امیدواریم با سیاست گذاری‌ها و برنامه ریزی‌های در این بخش شاهد رونق بیشتری باشیم.

منبع: آنا
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۶۵
آخرین مطالب
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••