اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۵:۳۵:۵۳
اذان ظهر ۱۲:۰۰:۳۶
اذان مغرب ۱۷:۱۲:۳۴
طلوع آفتاب ۰۷:۰۶:۵۱
غروب آفتاب ۱۶:۵۲:۱۷
نیمه شب ۲۳:۱۴:۳۵
۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۰۸:۳۰
مدیر تعاملات مرکز تبلیغ مجازی حوزه در گفتگو با سراج24 مطرح کرد:

«تبلیغ دین»؛ از چارپایه خوانی تا حضورفعال در فضای مجازی

مسئول تعاملات مرکز تبلیغ مجازی گفت: زمانی منبرها و چهارپایه‌خوانی‌ها جزئی از حضور در رسانه بود اما امروز روحانیت سعی کرده با حضور فعال در فضای مجازی این حضوررا در همه عرصه ها به خصوص در رسانه امتداد دهد.

«تبلیغ دین»؛  از چارپایه خوانی تا حضورفعال در فضای مجازی

به گزارش سراج24؛ حجت الاسلام و المسلمین حمزه ادهمی، مسئول تعاملات مرکز تبلیغ مجازی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، در گفت‌وگو با سراج24 درباره فعالیت‌های این مرکز اظهار داشت: در مرکز تبلیغات مجازی معاونت تبلیغ حوزه‌های فعالیت های گسترده ای در عرصه های مختلف دینی، فرهنگی و اسلامی در حال انجام است. روحانیت از ابتدا در رسانه حاضر بوده است. زمانی منبرها و چهارپایه‌خوانی‌ها جزئی از این حضور بوده که اکنون هم هست اما روحانیون سعی کرده اند این حضور را با فعالیت های مستمر در عرصه فضای مجازی و به ویژه در رسانه ها امتداد دهند.

وی افزود: امروز هم دقیقا منبر و محیط تبلیغ ما در فضای مجازی متفاوت و مدرن‌تر شده و بستر ارتباط روحانیت با مردم همین فضای مجازی شده است.

مسئول تعاملات مرکز تبلیغ مجازی حوزه علمیه درباره شیوه های تبلیغ در فضای مجازی، تصریح کرد: شیوه‌ی کار ما به این شکل است که با استفاده از رصد فضای مجازی، که یا با سامانه‌های خودمان انجام می‌گیرد و یا از دیگر سامانه‌هایی که از سایر ارگان‌ها می‌گیریم، شبهات و جریان‌ها را جمع‌آوری می‌کنیم و در کارگروه‌های محتوایی آن‌ها را بررسی می‌کنیم. در این کارگروه‌ها، طلبه‌های متخصص در هر حوزه از جمله عقاید، کودک و نوجوان و غیره حضور دارند و نسبت به رصد‌های جمع‌آوری شده، محتوای متناسب تولید می‌کنند.

وی به تشریح فعالیت بخش های دیگر از این مرکز پرداخت و یادآور شد: ما یک شورای اندیشه‌ورز داریم که این شبهات را بررسی می‌کند و بعد از پاسخ دادن به آن‌ها پیشنهاد که می‌کند که مثلا برای یک مسئله‌ای چه نوع محتوایی تولید شود؛ طلاب و کارشناسان حوزوی سناریوها و فیلمنامه را می‌نویسند، کاراکترها طراحی، لوکیشن تعیین و کلیه موارد برای تولید محتوا آماده می‌شود.

مسئول تعاملات مرکز تبلیغ مجازی حوزه همچنین عنوان کرد: در هر کدام از قالب‌ها ما محتوا را می‌گیریم و این روند را طی می‌کنیم و در نهایت در قالب یک انیمیشن دوبعدی، سه بعدی، موشن‌گرافیک یا ویدیوکلیپ کار را ارائه می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ادهمی در پایان، برنامه‌های معروف تولیده‌شده توسط این مرکز را معرفی و بیان کرد: کاراکترهای مشهوری که تا امروز کار کردیم و تلویزیون نیز آن‌ها را پخش کرده، مجموعه‌ی گردالیست‌ها است که در جام جهانی قبلی فوتبال منتشر شد و بازخورد خیلی خوب هم داشت. این برنامه حدود پنج قسمت داشت که هم‌اکنون نیز قسمت‌های بعدی آن در دست تولید است. بگومگو هم عنوان دیگر برنامه‌ای است که تقریبا در هفته یک یا دو قسمت به مسائل روز می‌پردازد و روند تولید آن هر روز برقرار است.

منبع: سراج24
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۶۶
آخرین مطالب
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••