اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۵:۴۱:۳۰
اذان ظهر ۱۲:۰۶:۰۲
اذان مغرب ۱۷:۱۷:۵۵
طلوع آفتاب ۰۷:۱۲:۳۱
غروب آفتاب ۱۶:۵۷:۳۸
نیمه شب ۲۳:۲۰:۰۴
۱۴۰۳/۰۷/۰۱ - ۱۱:۳۷

تاکید وزیر ارتباطات براستفاده هدفمند از فضای مجازی

وزیر ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات گفت: استفاده از هوش مصنوعی یکی از مهم‌‌ترین دروسی است که باید مدنظر قرار گرفته شود و هوش مصنوعی بسیاری از شغل‌ها را دگرگون می‌کند و توجه به دروس ریاضی و فناوری‌های مرتبط باید از اولویت‌های آموزشی باشد.

تاکید وزیر ارتباطات براستفاده هدفمند از فضای مجازی

به گزارش سراج24؛ ستار هاشمی، امروز (یکشنبه، اول مهر)، در مراسم بازگشایی دبیرستان "فرزانگان" تأکید کرد که مسئولیت دانش‌آموزان فرزانه نباید تنها به آموزش و تحصیل محدود شود، بلکه باید به ابعاد مختلفی از جمله مبانی اعتقادی نیز توجه ویژه داشته باشند. او افزود که تمرکز بیش‌ از حد بر رقابت‌های درسی، نباید کارهای تیمی را تحت‌الشعاع قرار دهد. کار تیمی علاوه بر تقویت مهارت‌های اجتماعی، مسئولیت‌پذیری را نیز افزایش می‌دهد.

هاشمی با اشاره به تجربه "علی بابا"، تأکید کرد که موفقیت به‌دست‌آمده از جمع کردن افراد باهوش و خلاق کنار هم است و این نشان‌دهنده اهمیت کار تیمی است. همچنین به پیشرفت ابزارهای کمک‌آموزشی در دوران کرونا اشاره کرد و گفت که این ابزارها با هوش مصنوعی در حال تکامل هستند و باید به این ظرفیت‌های نوین برای بهبود آموزش توجه شود.

وزیر ارتباطات همچنین بیان کرد که هوش مصنوعی بسیاری از شغل‌ها را دگرگون می‌کند و توجه به دروس ریاضی و فناوری‌های مرتبط باید از اولویت‌های آموزشی باشد. او بر استفاده هدفمند از فضای مجازی تأکید کرد و هشدار داد که استفاده بی‌رویه و بی‌هدف از این فضا می‌تواند باعث کاهش رضایت فردی شود، و والدین در این زمینه نگران و دلسوز فرزندان خود هستند.

هاشمی خاطرنشان کرد:  برای حضور در فضای مجازی استفاده از ظرفیت‌های این فضا برنامه‌ریزی مشخص داشته باشید. گاهی اوقات فرزندان ما از این فضا بدون هدف و با زمان زیاد استفاده می‌کنند که این باعث می‌شود در پایان یک روز احساس خوبی نداشته باشند. برخی اوقات والدین از روی نگرانی ممکن است ما را نقد کنند، اما این را بدانید که والدین دلسوزترین افراد هستند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۶۷
آخرین مطالب
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••