اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۰۹:۲۵
اذان ظهر ۱۲:۱۰:۲۰
اذان مغرب ۱۹:۴۴:۱۰
طلوع آفتاب ۰۴:۵۵:۱۴
غروب آفتاب ۱۹:۲۳:۱۵
نیمه شب ۲۳:۱۶:۵۰
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۳/۰۴/۱۴ - ۰۸:۰۰

اجتماع حامیان سعید جلیلی در مصلای تهران

گردهمایی انتخاباتی سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز با حضور جمعی از حامیان وی در مصلی تهران برگزار شد.

اجتماع حامیان سعید جلیلی در مصلای تهران

به گزارش سراج24؛گردهمایی انتخاباتی سعید جلیلی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز(چهارشنبه، ۱۳ تیرماه) با حضور جمعی از حامیان وی در مصلی تهران در حال برگزاری است.
شبستان مصلی امام خمینی (ره) تهران مملو از جمعیت است و علاقه‌مندان منتظر حضور جلیلی و شنیدن سخنان وی هستند.
جلیلی صبح امروز در هفدهمین سفر استانی خود به کرمانشاه رفت و پس از آن در میان مردم سنندج حضور یافت. امروز آخرین روز از تبلیغات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است و نامزدهای انتخابی تا قبل از ساعت ۸ صبح فردا پنجشنبه ۱۴ تیرماه فرصت تبلیغات دارند و پس از آن هرگونه فعالیت تبلیغی مطابق قانون ممنوع است.
چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت ۸ صبح روز جمعه هشتم تیرماه در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رأی در سراسر ایران برگزار شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار بود همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شده بود.
بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور در دور اول، «مسعود پزشکیان» ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و «سعید جلیلی» با ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رأی داشتند که با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آراء نشدند، انتخابات به دور دوم رفت.
بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.
این مساله در قانون اساسی پیش بینی شده و در اصل ۱۱۷ قانون اساسی آمده است که: «رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود، ولی هر گاه در دور نخست هیچ‌یک از نامزدها چنین اکثریتی به دست نیاورد، روز جمعه هفته بعد برای بار دوم رأی گرفته می‌شود.» طبق این اصل رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود.
مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.
اجرای سرود توسط غلامرضا صنعتگر در جمع حامیان جلیلی
نیکزاد: با انتخاب جلیلی حتماً راه شهید رئیسی ادامه می‌یابد
علی نیکزاد در ابتدای مراسم حامیان جلیلی در مصلی تهران، اظهار کرد: ما شهید رئیسی را دیدیم. دیدیم مردم چگونه استقبال کردند. در این مصلی شهید والامقام خود را دیدیم. از خدا می‌خواهیم مهر و محبت دکتر جلیلی را در دل مؤمنین و مومنات قرار دهد.
وی افزود: ما می‌خواهیم فرمایشات رهبری مبنی بر ادامه راه شهید رئیسی توسط دکتر جلیلی در باب حکمرانی، اخلاق اسلامی، حکومت داری و با سلامت اخلاقی، اعتقادی و فکری انجام شود. ما دنبال کسی هستیم که مجاهد باشد و مراقبت کند. این فرد کسی نیست جز دکتر جلیلی.
نیکزاد ادامه داد: آیا فقط به فرد متعهد نیاز داریم؟ خیر؛ بلکه در کنار فرد متعهد، فرد متخصص می‌خواهیم. به آقای جلیلی گفتند شما برنامه ندارید اما حتماً ما برنامه داریم برای عمران روستایی و شهری، زیرساخت‌ها، صنعت، کشاورزی و معیشت و ازدواج و دیوان سالاری اداری برنامه داریم. حتماً راه شهید رئیسی ادامه می‌یابد.
وی گفت: روز جمعه کار را یکسره خواهیم کرد و قطار انقلاب که توسط رئیس در ریل صحیح قرار گرفته و ادامه خواهد یافت.
پرویز فتاح: با انتخاب آقای جلیلی راه مقاومت ادامه پیدا خواهد کرد
سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در جمع حامیان جلیلی گفت: به روح آیت الله رئیسی، به روح آل هاشم، به روح مالک رحمتی، به روح شهید امیرعبداللهیان و شهدای کادر پرواز و شهید موسوی درود می‌فرستیم.
وی ادامه داد: می‌دانید که در معرض یک مراجعه بودم اما وقتی اصلحی هست ما تابعیم.
وی افزود: چند ساعت به پایان تبلیغات مجاز مانده و ساعت کاری نیست. به عنوان شخص خودم و یکی از ارادتمندان آقای جلیلی اعلام می‌کنم پای کاندیدای اصلح ایستاده‌ایم.
فتاح گفت: اطمینان دارم با انتخاب آقا سعید راه حاج قاسم، راه شهدا، راه مدافعان حرم و راه مقاومت ادامه پیدا خواهد کرد.
وی عنوان کرد: آقای جلیلی؛ در مناظره شب گذشته نشان داد که برنامه دارد. به عنوان یک کارشناس عرض می‌کنم و به عنوان کسی که سه حکم از طرف آقا گرفته‌ام، همه بدانند که دکتر جلیلی برنامه دارند.
وی تصریح کرد: جلیلی حامی مستضعفان، کارگران هستند. مسئول کمیته امداد بودم، در بهزیستی بودم و اطمینان دارم با حضور دکتر جلیلی مددجویان، کارگران و مستضعفان با امید به ایشان نگاه خواهند کرد.
وی گفت: او بازمانده از راه جانبازان است و به فضل الهی با حضور ایشان این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.
حمایت بیت شهید رئیسی از سعید جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری
در ادامه نیز، محسن منصوری رئیس ستاد انتخابات سعید جلیلی به نمایندگی از خانواده شهید رئیسی بیانیه حمایتی از سعید جلیلی را قرائت کرد.
خانواده شهید رئیسی در بیانیه ای اعلام کردند: ضمن احترام به هر دو نامزد محترم، امید داریم برادر گرامی جناب آقای دکتر سعید جلیلی، با تفضل الهی و مجاهدت، بتواند با صیانت از میراث شهید جمهور در عرصه مدیریت و رعایت تقوای سیاسی، ادامه دهنده راه این عزیز کشور امام رضا علیه السلام باشد.
متن بیانیه خانواده شهید آیت الله رئیسی به شرح زیر است:
"بسم الله الرحمن الرحیم
مردم عزیز ایران؛ سیدالشهدای خدمت با رب ادخلنی مدخل صدق وارد عرصه ریاست جمهوری شد، صادق الوعد بود، مجاهدت کرد تا به لقاء الله رسید.
کذب گویی ها و توهین ها و تخریب ها، نه تنها خدشه ای بر اخلاص و صفا و صداقت در حکمرانی کارآمد ایشان، وارد نمی کند بلکه ننگی بر پیشانی مدعیان بی انصاف، خواهد بود.
امروز اگر چه آن شهید عزیز در بین ما نیست اما راهی که او گشود پیش روی ماست. برای تداوم پیشرفت مادی و معنوی کشور در این مسیر، از شما ملت عزیز دعوت می کنیم ضمن مشارکت پرشور و آگاهانه در انتخابات روز جمعه، با انتخاب درست، نگذاریم گفتمان «ما می توانیم» و «عزت»، به «نمی شود و نمی توانیم» و «عبرت» تبدیل شود.
ضمن احترام به هر دو نامزد محترم، امید داریم برادر گرامی جناب آقای دکتر سعید جلیلی، با تفضل الهی و مجاهدت، بتواند با صیانت از میراث شهید جمهور در عرصه مدیریت و رعایت تقوای سیاسی، ادامه دهنده راه این عزیز کشور امام رضا علیه السلام باشد.
و من الله التوفیق
بیت آیت الله شهید رئیسی ۱۳ تیرماه ۱۴۰۳"
سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری امشب(چهارشنبه، 13 تیرماه) در اجتماع حامیان خود در مصلای امام خمینی تهران (ره) اظهار کرد: افرادی امروز یاس و ناامیدی را القا می‌کنند و به نداشتن برنامه افتخار می‌کنند. آن‌ها به اینکه نمی‌توانند در موضوعات اشراف داشته باشند افتخار می‌کنند و این را یک منطق می‌دانند که نیاز نیست.
وی افزود: ملت ما امروز در این انتخاب قرار گرفته است در اینکه چه چیز را انتخاب و دنبال کند.
جلیلی تاکید کرد: برخی امروز فقط مشکلات را مطرح می کنند و برای آن راه حل منسوخ گذشته ارائه می دهند و می گویند امتیاز بده اخم دشمن را کم کن و چیز دیگری نخواه.
وی ادامه داد: نگاه انقلاب اسلامی این است که وقتی میدان را مشاهده می‌کند مانند برخی افراد کشور خود را قفس نمی‌داند بلکه مثل حاج قاسم کشور خود را حرم می‌داند.نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز دو نگاه در کشور مطرح است؛ خاطرنشان کرد: این دو نگاه عبارتند از؛ کسی که جمهوری اسلامی ایران را حرم می‌بیند تا فردی که کشور را قفس می‌بیند.
وی افزود: همه تلاش دشمن در اینکه به تحریم، تحقیر  و تحریف واقعیت‌ها دست می‌زند به این علت است که می‌داند وقتی ملتی اراده می‌کند و می‌ایستد و مهم‌ترین موفقیت‌ها را رقم می‌زند.
رقیب یک اهرم شکسته ناکارآمد به اسم تحریم را در دست دارد
جلیلی گفت: امروز رقیب یک اهرم شکسته ناکارآمد به اسم تحریم را دست خود گرفته و هنوز می‌خواهند از آن استفاده کنند. چون کسانی در این کشور از یک طرف با تحقیر ملت و از سوی دیگر با تحریف آنچه می‌گذرد می‌خواهند تحریم را ناکارآمد نشان دهند اما ملت ما اجازه نخواهد داد.
وی گفت: اگر دشمنان زر و زور و تزویر را به کار می‌بردند اما امروز ابزار آن‌ها تحریم و تحقیر و تحریف است.نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اراده ملت ایران در این است که همه دشمنان می‌گویند شاه بماند ولی این ملت می‌گوید شاه برود و شاه می‌رود یا همه دشمنان پشت سر صدام هر کمکی که می‌توانند می‌کنند اما امروز یک انقلاب اسلامی الگو برای دنیا می‌شود.
وی ادامه داد: همه دشمنان می‌خواهند ملت ایران را تحریم کنند تا هسته‌ای و موشکی نشود اما به رغم میل آن‌ها ملت ما هم هسته‌ای هم موشکی شده و هم امروز در مرزهای دانش حرکت می‌کند. در منطقه، قدرت ایران مهمترین قدرت تاثیرگذار است و صدها موشک به رژیم صهیونیستی شلیک می‌کند و او هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
جلیلی تاکید کرد: دشمن امروز از این نگران است که ملت ایران یک ملت تمدن‌ساز استان و امروز با همین موفقیت‌ها به آنچه می‌خواهد دست پیدا می‌کند.به گفته وی، ملت ما نشان داده است که هنر او انتخاب‌های صحیح و به موقع است. با انقلاب اسلام را انتخاب کرد و احیا شد. ملت ما ۴۵ سال یک حرکت بزرگ را دنبال کرد. از حوادث حماسه ایجاد کرد و امروز می‌خواهد بار دیگر انتخاب کند.
هم در برابر فساد داخلی می‌ایستیم هم در برابر فشار خارجی
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه امروز سر یک دو راهی هستیم، خاطرنشان کرد: دو راهی یک انتخاب که ۴ سال آینده و چه بسا ۴۰ سال آینده را تأثیر گذار باشد. دشمنان ما از انقلاب اسلامی راضی نبودند. جنگ و ترور را به تحمیل کردند و فشار اقتصادی آورند، اما، جواب نگرفتند.
وی افزود: دشمن می‌بیند ایران یک الگو از حضور اجتماعی زنان مسلمان ارائه کرده است. او ناچار است به تحریم و تهدید رو بیاورد. هدف آن‌ها این است که نقطه قوت ما را هدف قرار دهد. دشمن می‌داند «زن» نقطه قوت ماست. وقتی موفق نمی‌شود، تحریف می‌کند. برخی هم می‌گویند شما طالبان هستید.
جلیلی گفت: برنامه ما برای جهش کشور است. کشور ما همه امکانات طبیعی و شما مردم را دارد. یک جهان فرصت با حضور شما مردم به یک ایران جهش تبدیل می‌شود.
وی ادامه داد: شما می‌خواهید با فساد مبارزه شود و من به همین دلیل پا به میدان گذاشته‌ام. ما در بزنگاه تاریخی هستیم. امروز به مدد جوانان و متخصصان شما در مرزهای دانش حرکت می‌کنیم و ان‌شاءالله قدرت کشور را ارتقاء و جهش می‌دهیم.
همه مردم باید متناسب با استعداد خود در جهش ایران نقش ایفا کنند
نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: حساب و کتاب دولت تنطیم خواهد شد. رانت خواران نمی‌توانند به بیت‌المال دست درازی کنند. هم در برابر فساد داخلی می‌ایستیم هم فشار خارجی. کشور باید جهش پیدا کند. ما هشت سال رشد منفی و صفر و رکود و نابسامانی داشته ایم و الان باید جبران کرد و به سوی قله‌ها جهش کنیم. 
وی ادامه داد: همه مردم باید متناسب با استعداد خود باید احساس کنند تا در جهش بزرگ ایران نقش دارند. ایران برای همه است نه عده ای خاص که رانت و تبعیض دارند و در بزنگاه‌ها القای ناامیدی کنند و بگویند نمی شود. ملت می‌گوید می‌شود و ما می‌توانیم.
جلیلی عنوان کرد: در ساعات آینده باید با قدرت، این مسائل را برای مردم  تبیین کنیم و هرکس نقش خود را ایفا کند تا با انتخاب مردم، از صبح شنبه حرکت به سمت جهش را شروع کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۵۲
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••