به گزارش سراج24؛ محسن جندقی در گفتوگو با خبرنگار سراج24 با اشاره به وضعیت نامطلوب سواد رسانه در جامعه ایران، اظهار داشت: اتفاقاتی همچون کوروش کمپانی یا بسیاری از اتفاقات مالی که افراد در دام آنها میافتند ریشه در ضعف سواد رسانه آنها دارد.
وی مطرح کرد: آموزش میتواند سواد رسانه را در جامعه افزایش دهد. هر قدر دورههای سواد رسانه برگزار شود کافی نیست چرا که مجریان آموزش در این حیطه بسیار کم هستند. باید از ارگانهای آموزشی حمایت شود، سواد رسانه برای مسئولان کشور ضروریتر است تا جهاد تبیین را بهتر رقم زنند.
کارشناس رسانه بیان داشت: این روزها تمام ارگانهایی که دست به آموزش سواد رسانه میزنند کار بسیار بزرگی میکنند، «رویداد آرمان ما» اتفاق خوبی است تا در این مسیر حرکت کنیم، باید آموزشها ادامهدار باشند و در سطوح مختلف مبتدی، متوسط و پیشرفته برگزار شوند.
وی گفت: در حال حاضر مخاطب حوصله خواندن متنهای بلند را ندارد و میخواهد در کوتاهترین زمان ممکن اطلاعات کسب کند، یک خبر میتواند با تیتر و لید مخاطب را جذب کند. اگر کسی بتواند تیتر و لید قوی تولید کند یک فعال شبکه اجتماعی و خبرنگار قوی است.
جندقی در پایان با تاکید بر اهمیت بالای تیتر و لید در خبر، خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از خبرگزاریها تیتر و لید هدفمند نمیزنند در حالی که برای تاثیرگذاری یک خبر باید تیترهای هدفمند زد. علاقمندان میتوانند برای مطالعه بیشتر در این زمینه کتاب «تیتر یک: واژه نامه کاربردی روزنامه نگاران ایرانی» نوشته فرشاد مهدیپور را مطالعه کنند.