اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۳:۳۵
اذان ظهر ۱۲:۰۲:۵۵
اذان مغرب ۱۹:۰۷:۰۰
طلوع آفتاب ۰۵:۱۶:۳۰
غروب آفتاب ۱۸:۴۷:۵۰
نیمه شب ۲۳:۱۶:۱۳
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۲/۱۱/۰۲ - ۱۵:۱۵

آمار شهدای غزه به ۲۵ هزار و ۲۹۵ تن رسید

در حالی که جنگ در غزه وارد صد و هشتمین روز خود شده نبردهای شدید مقاومت فلسطین در چندین محله شهر خان یونس در جریان است و جنگنده‌های اشغالگران حملات خود را به این شهر در جنوب نوار غزه تشدید کرده‌اند. این در حالی است که ساکنان شمال غزه با وضعیت قحطی زده دست و پنجه نرم می‌کنند.

آمار شهدای غزه به ۲۵ هزار و ۲۹۵ تن رسید

به گزارش سراج24؛ وزارت بهداشت غزه درباره وضعیت خان یونس گفت: اشغالگران در غرب خان یونس جنایات هولناکی مرتکب می‌شوند. ده‌ها شهید و مجروح همچنان در نقاط و جاده‌ها هستند. اشغالگران اسرائیل از حرکت آمبولانس‌ها برای خارج کردن شهدا و مجروحان در غرب خان یونس جلوگیری می‌کنند.

وزارت بهداشت در غزه تاکید کرد: اشغالگران در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۲۰ کشتار در غزه شده‌اند که ۱۹۰ شهید و ۳۴۰ زخمی در پی داشته‌است.

این وزارتخانه افزود: همچنان قربانیان زیر آوار بها جا مانده از بمباران و جاده‌ها هستند و هیچ تیم امدادی نمی‌تواند به آنها برسد.

این وزارتخانه در اعلام آخرین آمار شهدای غزه گفت: تعداد شهدا به ۲۵ هزار و ۲۹۵ تن و تعداد مجروحان به ۶۳ هزار تن از ۷ اکتبر رسیده‌است.

در این راستا، رئیس بخش جراحی مجتمع پزشکی ناصر به الجزیره گفت: ۵۰ شهید و بیش از ۱۰۰ مجروح دریافت کردیم. وضعیت مجروحان وخیم است و بسیاری از آنها به دلیل ممانعت نیروهای اشغالگر از رسیدن آمبولانس‌ها به محل حمله جانشان در خطر است.

این مقام افزود: ما نگران تکرار سناریویی هستیم که در بیمارستان‌های شمال و مرکز نوار غزه رخ داد. ما ۴۰ تخت در بخش مراقبت‌های ویژه داریم و همه آنها پر هستند و دیگر جا نداریم. یارانه‌ای که برای بیمارستان گرفتیم کفاف ۳ درصد نیاز ما را نمی‌دهد.

این مقام پزشکی ادامه داد: کمبود شدید وسایل مورد نیاز برای درمان مجروحان وجود دارد. ما خواهان حفاظت از مجموعه و پرسنل پزشکی در برابر حملات هستیم. تعداد زیادی از افراد آواره در داخل بیمارستان هستند. هم اکنون تیراندازی در اطراف محوطه ادامه دارد. بیشتر زخمی‌ها از ناحیه قفسه سینه و شکم زخمی شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه نیز تاکید کرد: تعداد مجروحان جدی بیش از ظرفیت اتاق‌های عمل و مراقبت‌های ویژه مجتمع ناصر است.

این سخنگو افزود:‌ رژیم اشغالگر به بیمارستان الخیر (غرب خان یونس) یورش برد و کادر پزشکی را بازداشت کرد.

در این راستا ارتش رژیم صهیونیستی در حال تلاش برای پیشروی زمینی در مناطق غرب خان یونس است و مقاومت فلسطین در میان درگیری‌های شدید با آنها مقابله می‌کند.

رادیو اشغالگر با بیان اینکه ارتش رژیم صهیونیستی عملیات خود را در خان‌ یونس تعمیق و گسترش داده‌است، توضیح داد که ۷ تیپ در زیرزمین و بالای زمین در منطقه فعال هستند.

این در حالی است که خبرنگار الجزیره تاکید کرد که ارتش اشغالگر در حال نبش قبرها در قبرستان خان‌ یونس است.

خبرنگار الجزیره گفت: در پی بمباران رژیم صهیونیستی که خان یونس را هدف قرار داد، حدود ۴۰ شهید به مجتمع پزشکی ناصر منتقل شدند.

پس از محاصره بیمارستان ناصر توسط تانک‌های رژیم صهیونیستی، ساکنان مجبور شدند اجساد شهدا را در داخل حیاط بیمارستان دفن کنند.

ارتش اشغالگر ۳۰ هزار آواره در خان یونس را هدف قرار داده‌است

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه گفت: اشغالگران ۳۰ هزار آواره را در ۵ پناهگاه در خان یونس هدف قرار داده‌اند.

خبرنگار الجزیره قبلا تاکید کرد بر اثر بمباران صهیونیست‌ها در خان یونس تعداد زیادی از آوارگان غرب این شهر شهید و زخمی شدند. اشغالگران مدرسه‌ای را هدف قرار دادند که افراد آواره در خان یونس در آنجا پناه گرفته بودند.

خبرنگار الجزیره همچنین تایید کرد که توپخانه اشغالگران به شدت اطراف دانشگاه الاقصی در غرب خان یونس را با وجود پناه گرفتن شهروندان و حضور تعدادی از آوارگان در آنجا، گلوله باران کرد.

این خبرنگار افزود: مقاومت فلسطین در حال نبرد با نیروهای اشغالگر است، در حالی که صدای تیراندازی شدید در اطراف دانشگاه شنیده می‌شود و شهروندان با وجود خطر جاده سعی در فرار به رفح دارند.

همچنین خودروهای اشغالگران به داخل شهر خان یونس نفوذ و دانشگاه الاقصی را زیر آتش شدید محاصره کردند و پیش از آن یک سری حملات هوایی شدید به محله‌های شهر انجام دادند.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که نیروهای اشغالگر که مقر آن در خان یونس را محاصره کرده‌اند از حرکت آمبولانس‌ها برای انتقال مجروحان جلوگیری می‌کنند.

هلال احمر فلسطین تایید کرد که گزارش‌هایی مبنی بر وجود شهدا و مجروحان در نتیجه بمباران صهیونیست‌ها علیه مدرسه المواصی دریافت کرده که محل حضور آوارگان غرب خان یونس بوده‌است و از بامداد امروز ارتش اشغالگر بی‌امان بیمارستان‌ها و مراکز پناهگاهی در غرب خان یونس را بمباران می‌کند.

هلال احمر فلسطین افزود که اشغالگران به آن اجازه اعزام آمبولانس به مدرسه مذکور را نداده‌اند. این نهاد امدادرسانی می‌گوید: ارتباط با نیروهایمان در خان یونس کاملا قطع شده‌است و شاهد حضور تانک‌های اسرائیلی در نزدیکی بیمارستان الامل بودیم.

هلال احمر: اشغالگران تلاش می‌کنند خان یونس را از بقیه استان‌ها جدا کنند

هلال احمر فلسطین همچنین تاکید کرد: نیروهای اشغالگر بیمارستان الامل را محاصره و از حرکت تیم‌های پزشکی آن جلوگیری کردند. اشغالگران هدف خود را بر سیستم بهداشتی در غزه متمرکز کرده‌اند و تلاش می‌کنند بیمارستان‌های خان یونس را از کار کردن بازدارند.

این جمعیت افزود: اشغالگران در تلاشند تا فرمانداری خان یونس را از بقیه استان‌ها جدا کرده و آن را به منطقه‌ای منزوی تبدیل کنند. وضعیت بهداشتی در خان یونس فاجعه بار است و تیم‌های پزشکی از بمباران عمدی بیمارستان‌ها در رنج هستند.

​​این در حالی است که در سطح نظامی گزارش شده گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی یک خودروی نظامی اسرائیلی و سربازان اشغالگر را در خان یونس و محله زیتون هدف حملات قرار داد.

گردان‌های القدس افزود: یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را با گلوله آرپی جی در مرکز شهر خان یونس هدف قرار دادیم. ما مواضع سربازان دشمن را در شرق محله الزیتون در شهر غزه با گلوله‌های خمپاره بمباران کردیم.

گردان‌های القدس افزود با موشک بدر ۱ تجمع اشغالگران را در شرق اردوگاه المغازی در مرکز غزه هدف قرار دادیم.

گردان‌های القدس همچنین تاکید کرد که در جبهه‌های پیشروی در شهر خان یونس وارد درگیری‌های شدید با سربازان و خودروهای اسرائیلی شده‌است.

این گروه وابسته به جنبش جهاد اسلامی در ادامه تلاش‌های امروز خود اعلام کرد که در عملیات مشترک با گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس، خط تدارکات خودروهای دشمن در شرق جبالیا را با رگبار خمپاره بمباران کرده‌اند.

پیشتر گردان‌های القسام تصاویری از پهپاد صهیونیست‌ها منتشر کرد که در جریان عملیات اطلاعاتی و جاسوسی در شمال غزه شکار شد.

قبلا الجزیره اعلام کرده بود، مقاومت فلسطین همچنان سرعت رویارویی با نیروهای اشغالگر را در مناطق تهاجم به نوار حفظ کرده‌است.

گردان‌های مقاومت ملی - نیروهای شهید عمر القاسم اعلام کرد که نیروهایش در حال مبارزه با نیروهای اشغالگر ِدر حال نفوذ به مجاورت دانشگاه الاقصی و منطقه المواصی در خان یونس هستند.

این گروه افزود: مقاومت فلسطین در درگیری‌ها از مسلسل و گلوله‌های RPG ضد خودرو و ضد زره استفاده می‌کند.

همچنین رسانه‌های فلسطینی ویدیویی منتشر کردند که نشان می‌دهد یک پهپاد کوادکوپتر صهیونیستی به ساکنان منطقه المواصی در غرب شهر خان یونس شلیک می‌کند. شبکه ماهواره‌ای الاقصی گزارش داد که کوادکوپتر به ساکنان چندین منطقه در خان یونس، به ویژه منطقه المواصی و مجاورت مجتمع پزشکی ناصر و به سمت آوارگان دانشگاه الاقصی شلیک می‌کرد.

خبرنگار الجزیره نیز درباره تحولات میدانی از درگیری‌های جاری و بمباران صهیونیست‌ها در اطراف بیمارستان ناصر در خان یونس خبر داد.

درگیری بین مقاومت و ارتش اشغالگر در اطراف بیمارستان پزشکی ناصر در خان یونس همچنان ادامه دارد. صداهای مسلسل در طول نبردهای جاری همزمان با گلوله باران شدید توپخانه شنیده می‌شود.

همچنین گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد که یک تانک مرکاوای صهیونیست‌ها را با گلوله یاسین ۱۰۵ در غرب شهر خان یونس هدف قرار داد.

وی قبلا گفته بود: بر اثر بمباران و حملات شدید رژیم صهیونیستی ۱۲ شهید از جمله ۳ کودک و یک زن به بیمارستان ناصر در خان یونس در جنوب نوار غزه منتقل شدند. چندین ساعت است که نیروهای اشغالگر در بحبوحه درگیری‌های شدید با مقاومت فلسطین، شدیدترین بمباران هوایی و توپخانه‌ای علیه این شهر را از ابتدای جنگ تاکنون آغاز کرده‌اند.

هواپیماهای اشغالگر از یکشنبه شب یک سری حملات شدید و خشونت آمیز را به شهر خان یونس انجام دادند که در آن دست کم ۱۰ نفر شهید شدند. ستون‌هایی از دود غلیظ از محله‌های شهر بلند می‌شد که به دلیل حملات صهیونیست‌ها بود که باعث آتش‌سوزی و انفجار خانه‌ها شده بود.​

اشغالگران همچنین ساختمان‌های مسکونی در محله قاع القرین در خان یونس را منفجر کردند. نیروهای اشغالگر در ادامه حملات بسیار خشونت آمیزی را در منطقه بطن السمین در جنوب شهر خان یونس انجام دادند. شماری از فلسطینی‌ها نیز در نتیجه گلوله‌باران توپخانه‌ای صهیونیست‌ها که برج‌هایی را در خان یونس قرار داد، شهید شدند.

رسانه‌های فلسطینی نیز اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد روز دوشنبه علاوه بر حملات به خان یونس و رفح مجموعه‌ای از حملات را به مناطق غربی شهر غزه انجام دادند.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه گفت که ارتش در روزهای آینده عملیات خود را در این شهر تا دستیابی به اهدافش گسترش خواهد داد.

خبرنگار الجزیره در ادامه گزارش خود از غزه به مقابله مقاومت با نیروهای اشغالگر در محله الشیخ رضوان و النصر در شهر غزه اشاره کرد و گفت، در بمباران صهیونیست‌ها به تجمع شهروندان در محله الزیتون تعدادی شهید و زخمی شدند.

گرسنگی شمال نوار غزه را نابود می‌کند

در میانه حملات بی‌امان صهیونیست‌ها بحران قحطی در مناطق شمالی نوار غزه با توجه به کمبود غذا و مواد غذایی اولیه به ویژه آرد، روند خطرناکی را طی می‌کند.

روزنامه نگاران، در میان معدود افرادی که در آنجا باقی مانده‌اند، می‌گویند که مردم برای تهیه نان شروع به آسیاب ذرت و خوراک دام کرده‌اند. بر اساس شهادت‌ها از آنجا، حتی آب آلوده‌ای که ساکنان می‌نوشیدند نیز قطع شده‌است.

بحران قحطی در شمال نوار غزه که به مدت ۱۰۸ روز در محاصره بوده و در مراحل اولیه بمباران وحشیانه و جنگ نابودی را متحمل شده، بدتر می‌شود.

فعالان و خبرنگاران در «ایکس» می‌گویند که بحران گرسنگی با توجه به کمبود مواد غذایی اولیه به ویژه آرد که شهروندان را بر آن داشته تا برای تهیه نان، ذرت حیوانات را آسیاب کنند، تشدید می‌شود.

شمال نوار غزه از آغاز جنگ تحت محاصره قرار گرفته‌است و اشغالگران در مدت کوتاه و تنها آتش‌بس در اواخر نوامبر گذشته به تعداد بسیار محدودی از کامیون‌های کمک رسانی اجازه ورود به آنجا را دادند.

عاصم النبیه، یکی از اعضای کمیته اضطراری شهرداری غزه، در میان وضعیت گسترده تخریب زیرساخت‌های مدنی، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و مساجد، گفت که اشغالگران عمدا درختان را در طول جنگ از بین می‌برند و بیش از ۵۰ هزار درخت تنها در خیابان‌های شهر غزه نابود شده‌اند.

النبیه به «ایکس» گفت: در جریان گشتی در شهر متوجه شدم که اشغالگران بیشتر درختان شهر را از ریشه کنده‌اند و به هر منطقه‌ای که حمله می‌کنند درختان آن را به شکلی غیرقابل تصور از ریشه می‌کَنند، گویی می‌خواهند از درخت انتقام بگیرند. از مدیر بخش پارک‌های شهرداری غزه سوال کردم و او به من گفت که ۷۰ درصد درختان شهر از بین رفته‌اند. مضافا اینکه، هزاران جریب زمین کشاورزی در مناطق شرقی و شمالی غزه با بولدوزر تخریب شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۶
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••