اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۵:۳۹:۱۵
اذان ظهر ۱۲:۰۳:۳۳
اذان مغرب ۱۷:۱۵:۰۵
طلوع آفتاب ۰۷:۱۰:۲۰
غروب آفتاب ۱۶:۵۴:۴۷
نیمه شب ۲۳:۱۷:۳۱
۱۴۰۲/۱۰/۱۶ - ۱۲:۱۵
بذرپاش:

خط دوم پروژه راه‌آهن زنجان-قزوین سال آینده فعال می‌شود

بذرپاش به تلاش برای وارد مدار شدن خط دوم پروژه راه‌آهن زنجان به قزوین در دهه فجر سال آینده اشاره کرد: با وارد مدار شدن خط دوم این شبکه، رفت و آمد ریلی در یک محور پرتردد برای زنجانی‌ها و دیگر استان‌های در مسیر تسهیل خواهد شد.

خط دوم پروژه راه‌آهن زنجان-قزوین سال آینده فعال می‌شود

به گزارش سراج24؛ مهرداد بذرپاش، وزیر مسکن و شهرسازی پیش از ظهر امروز در بازدید از پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان- قزوین به پیشرفت 86 درصدی این پروژه اشاره و اظهار کرد: یکی از خطوط اصلی و شاهراه‌های شرقی و غربی در امتداد این پروژه افتتاح شده است. 

وزیر مسکن و شهرسازی تکمیل خطوط ریلی شرقی- غربی کشور را از اولویت‌های دولت دانست و افزود: دو خطه کردن با هدف افزایش ظرفیت از دیگر برنامه‌های کاری دولت محسوب می‌شود.

وی محور ریلی زنجان- قزوین را یکی از محورهای پرترافیک اعلام و تصریح کرد: دو خطه شدن این محور یکی از نیازمندی‌های شبکه ریلی است که گذشت زمان این نیاز را ضروری‌تر می‌کند.

بذرپاش با بیان اینکه بخش اعظم زیرسازی و روسازی موردنیاز برای دو خطه کردن راه‌آهن زنجان- قزوین به طول 180 کیلومتر انجام شده است، ادامه داد: این پروژه مصوبه سفر قبل را هم  داشت که بخشی از اعتبارات تخصیص‌یافته و بخشی هم تخصیص نیافته است.

وزیر مسکن و شهرسازی به وجود 10 ایستگاه در مسیر راه‌آهن زنجان- قزوین اشاره کرد و گفت: از این تعداد چهار ایستگاه زیرسازی شده و در بخشی هم زیرسازی و روسازی تکمیل شده است.

وی از بررسی وضعیت و مشکلات چندین پروژه با حضور رئیس‌جمهور در زنجان خبر داد و افزود: یکی از پروژه‌هایی که بررسی خواهد شد همین پروژه است که بر اساس ارزیابی انجام شده هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل‌شدن نیاز دارد.

بذرپاش به تلاش برای وارد مدار شدن خط دوم پروژه راه‌آهن زنجان به قزوین در دهه فجر سال آینده اشاره کرد: با وارد مدار شدن خط دوم این شبکه، رفت و آمد ریلی در یک محور پرتردد برای زنجانی‌ها و دیگر استان‌های در مسیر تسهیل خواهد شد. 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۶۷
آخرین مطالب
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••