اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۵:۲۵:۲۹
اذان ظهر ۱۱:۵۲:۴۹
اذان مغرب ۱۷:۱۱:۰۶
طلوع آفتاب ۰۶:۵۴:۱۱
غروب آفتاب ۱۶:۵۱:۱۱
نیمه شب ۲۳:۰۸:۲۰
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۲/۰۷/۲۶ - ۰۶:۰۰

آخرین وضعیت اجرای طرح شماره واحد امدادی/ مطالعه و رایزنی برای انتخاب شماره واحد

سرپرست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و هوشمندسازی سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت اجرای طرح ادغام شماره‌های امدادی را تشریح کرد.

آخرین وضعیت اجرای طرح شماره واحد امدادی/ مطالعه و رایزنی برای انتخاب شماره واحد

به گزارش سراج24؛ مهدی رحمتی‌نژاد درباره آخرین وضعیت اجرای طرح ادغام شماره تلفن‌های امدادی که بنا بود به شکل پایلوت در تهران اجرا شود، گفت: سابقه ادغام تلفن‌های امدادی به سال ۱۳۹۲ بازمی‌گردد که دولت تصمیم گرفت تلفن‌های امدادی متمرکز شوند تا شهروندان در مواقع نیاز به دریافت امداد، سردرگم نشوند و با یک شماره واحد تماس بگیرند. وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران کشور این مسئله را از سال ۱۳۹۲ پیگیری کردند تا اینکه در سال گذشته و در دولت سیزدهم تصمیم گرفته شد این تلفن‌ها ادغام و پروژه آزمایشی آن هم در شهر تهران با همکاری شهرداری تهران و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اجرایی شود.

رحمتی‌نژاد ادامه داد:‌ در فاز مقدماتی این پروژه قرار بود که مرکز پاسخگویی تلفن چهار دستگاه امدادی شامل اورژانس، آتش‌نشانی، هلال‌احمر و اورژانس اجتماعی در یک جا و به‌صورت متمرکز مستقر شود که کارهای مقدماتی آن شروع شد و با مطالعه نمونه‌های اجرا شده در کشورهای جهان، سرانجام طرحی انتخاب شد که نزدیک به شرایط مکانی و اجتماعی کشور ما بود.

سرپرست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و هوشمندسازی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه مرحله بعدی پروژه، انتخاب محل تجمیع و اسکان مرکز پاسخگویی بود، گفت:‌ بعد از انجام بررسی‌ها بنا شد تا سالنی در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به این امر اختصاص پیدا کند. مرحله بعدی نیز این است که شهروندان با یک شماره تماس بگیرد که هم اکنون در حال مطالعه و رایزنی با سامان تنظیم مقررات رادیویی کشور هستیم تا شماره سه‌رقمی را به این امر تخصیص دهد. معمولاً بیشتر کشورهای دنیا از ۱۱۲ و ۱۱۷ استفاده می‌کنند؛ اما ما هنوز به جمع‌بندی نرسیدیم.

رحمتی‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر دو پیشنهاد در این خصوص وجود دارد، اظهارکرد:  پیشنهاد نخست این است که یکی از سرشماره‌های موجود در نظر گرفته شود و پیشنهاد دوم هم تعریف یک شماره جدید است.

سرپرست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و هوشمندسازی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه این ادغام باعث افزایش سرعت امدادرسانی نیز خواهد شد، گفت: اگر قرار باشد یکی از سرشماره‌های موجود باشد، باید سرشماره‌ای انتخاب شود که اکثر گوشی‌ها حتی بدون سیم‌کارت هم بتوانند درخواست امدادرسانی کنند و اگر هم قرار شد شماره جدیدی تعریف شود قطعاً این استاندارد در گوشی‌ها پیش‌بینی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
capcha
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج24 - شماره 232
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••