اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۰۰:۴۳
اذان ظهر ۱۲:۰۶:۴۷
اذان مغرب ۱۹:۴۴:۲۰
طلوع آفتاب ۰۴:۴۸:۲۷
غروب آفتاب ۱۹:۲۳:۰۸
نیمه شب ۲۳:۱۲:۲۶
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۲/۰۳/۳۱ - ۱۲:۲۰

فوت ۴۳ نفر در تصادفات پایتخت طی دو ماهه گذشته

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک آمار تصادفات عابر پیاده در سال ۱۴۰۱ و سال پیش رو در پایتخت را تشریح کرد.

فوت ۴۳ نفر در تصادفات پایتخت طی دو ماهه گذشته

به گزارش سراج24؛ سرهنگ احسان مؤمنی در خصوص تصادفات عابرین پیاده گفت: سال گذشته متأسفانه ۲۳۵ نفر از همشهریان تهرانی را در تصادفات از دست داده ایم که ۵۱ درصد از این تصادفات به بزرگراه‌ها مرتبط می‌شود.

وی گفت: اما در دوماهه سال جاری متأسفانه ۴۳ نفر از عابرین پیاده در تصادفات جان خود را از دست داده اند که ۶۷ درصد از این تصادفات عابرین پیاده ای که از بزرگراه‌ها تردد می‌کردند ارتباط داشته است.

سرهنگ مؤمنی افزود: طبیعی است که بخش عمده‌ای از سهم تقصیرها در بزرگراه‌ها متوجه خود عابرین پیاده می‌شود که متأسفانه به جای استفاده از پل عابر پیاده از عرض بزرگراه‌ها عبور کرده اند که این عبور خطرناک و ممنوع باعث بروز حوادث جدی و جبران ناپذیری برای آنها و خانواده‌هایشان شده است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک بیان داشت: یکی از گروه‌های هدف کارگران و کارگرانی محترم شهرداری هستند که در حوزه نظافت شهری فعالیت دارند. تحقیقات و بررسی‌های پلیس راهور نشان می‌دهد که بخشی از تصادفات عابرین پیاده در بزرگراه‌ها بخصوص در ساعات تاریکی، در دقایق ابتدایی صبح و ساعات پایانی شب به این افراد مرتبط می‌شود که به علت نداشتن دید کافی از سوی رانندگان دچار حوادث و تلفات جانی می‌شوند.

وی ادامه داد: پلیس راهور پیشنهاد می‌دهد استفاده از خودروهای مکانیزه نظافت شهری بخصوص در معابر بزرگراهی کمک می‌کند تا ما جان افرادی را که در این حوزه فعالیت می‌کنند را حفظ کنیم.

سرهنگ مؤمنی گفت: ضمن اینکه استفاده از خودروهای مکانیزه با حساسیت‌های بسیاری همراه است و اصولاً توجه و یادآوری کرده ایم که خودروهای مکانیزه نظافت شهری هم با علائم و روشن کردن چراغ‌هایی در سمت پشت ماشین، توجه‌های لازم را به دیگر رانندگان بدهند که با کاهش حوادث در این بخش مواجه شویم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۹
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••