چگونه در روزهای پایانی ماه رمضان پرانرژی باشیم؟

چگونه در روزهای پایانی ماه رمضان پرانرژی باشیم؟

به گزارش سراج24؛ نقل از خلیج‌تایمز، در این ماه، بسیاری از مردم عبادت خود را به حداکثر می‌رسانند، شب‌ها برای نماز بیدار می‌مانند و تلاش می‌کنند تا عبادت بیشتری انجام دهند، بنابراین سلامت جسمی و قدرت‌ بدنی در این روزها بسیار مهم است. ممکن است با تغییر روال خواب و کاهش مصرف غذا احساس انرژی کمتری داشته باشید.

همچنین اگروعده‌های افطار و سحر نتواند مواد مغذی را برای بدن فراهم کند، فرد احساس می‌کند انرژی لازم را ندارد پس باید در روزهای پایانی این ماه به وعده‌های غذایی خود اهمیت بیشتری دهید.

سحری را از دست ندهید زیرا خوردن سحری می‌تواند به داشتن انرژی تا وعده افطار کمک کند. استفاده از برخی مواد غذایی در وعده سحری مانند تالبینا (فرنی تهیه شده با جو، عسل و خرما) بلغور جو دوسرو اسموتی موز و شیربادام می‌تواند به افزایش انرژی این روزها کمک کند.

بین وعده افطار و سحری آب فراوان بنوشید و هیدراته بمانید و از غذاهای آبرسان مانند پرتقال، خربزه، خیار استفاده و نوشیدنی‌های کافئین دار را محدود کنید.

در مصرف وعده افطار زیاده‌روی نکنید زیرا باعث می‌شود احساس تنبلی و کسلی کنید.

وعده‌های غذایی خود را از افطار تا سحری در وعده‌های کوچک تقسیم تا انرژی بدن را فراهم کند و به کیفیت وعده‌های غذایی به جای کمیت آن دقت کنید.

در افطار از مصرف غذاهای سرخ‌ شده اجتناب و سوپ‌های مقوی و آبمیوه‌های کم‌کالری را برای هیدراته بودن، مصرف کنید.

اخبار مرتبط

تغییر در ساعت کاری صنوف پایتخت با پایان ماه رمضان

کمک ۵۰ میلیارد تومانی خیرین در نیمه اول ماه مبارک رمضان

فردا مدارس با دو ساعت تأخیر باز می‌شوند

0 نظر

ارسال نظر

capcha