یادداشت؛

جشنواره ای که بی اعتبار شد

جشنواره ای که بی اعتبار شد

به گزارش سراج24؛ مهدی خمری: در طول برگذاری این دوره از جشنواره اکثرا شاهد نمایش فیلم هایی با سطح متوسط و بعضا سطح پایین بودیم هر چند که نمیتوان از فیلم های خوب این دوره هم چشم پوشی کرد.
در این دوره تا پیش از حذف غیر منصفانه سیمرغ مردمی که به نوعی اعتبار هر دوره از جشنواره ها بود  فیلم های ملاقات خصوصی، موقعیت مهدی، علف زار ، شادروان ،مرد بازنده و نگهبان شب با اقبال خوبی از سمت مردم و اهالی سینما مواجه شده بودند.

همچنین حضور و نمایش فیلم های کارگردانانی که اولین فیلم خود را ساخته بودند  نوید روزهای درخشانی را برای سینمای ایران میداد، که می توان از  درخشان ترین آنها هادی حجازی فر را مثال زد.

حجازی فر در اولین تجربه کارگردانی خود با ساخت فیلم موقعیت مهدی براساس زندگی نامه شهید باکری و خلق روایتی حماسی و عاشقانه توانست پیوند عمیقی بین مخاطبان و ژانر دفاع مقدس بوجود بیاورد تا جایی که اکثر منتقدین به تمجید از فیلم او پرداختند و حتی مسعود فراستی اثر او را از برترین آثار دفاع مقدس نامید. 
از فیلم ها و نقد آنها که بگذریم مسائل وحواشی  که در طول برگزاری این دوره از جشنواره به وجود آمد  لطمه بسیار بزرگی به اعتبار این جشنواره ۴۰ ساله وارد کرد .
از ضعف تا اطلاع رسانی گرفته تا شیوه برگزاری نشست خبری در اولین روز جشنواره ، حذف غیر منصفانه که پیشتر عرض کردم و تا تیر آخر که لو رفتن لیست برندگان چند ساعت مانده به پایان جشنواره بود ، مسائلی که حداقل که در طول سال های برگزاری این جشنواره  یا مشاهده نشده بود و یا سال ها بود که مرتفع شده بودند .... 
 
به هر حال جشنواره به پایان رسیده است و فقط میتوان امیدوار بود تا حداقل در سالهای آینده مسئولان این رویداد بزرگ با درس گرفتن از اتفاقات این دوره بتوانند، جشنواره مهم فیلم فجر را با شکلی بهتر و آبرومندی کامل برگزار کنند .

اخبار مرتبط

آقای فروشنده

نیش زهرآلود «عنکبوت مقدس» بر قلب اسلام و ایران

متروپل؛ داغ مشترک این روزهای جامعه ایران

0 نظر

ارسال نظر

capcha