اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۹:۳۴
اذان ظهر ۱۲:۰۳:۳۵
اذان مغرب ۱۹:۰۳:۲۸
طلوع آفتاب ۰۵:۲۱:۱۲
غروب آفتاب ۱۸:۴۴:۲۹
نیمه شب ۲۳:۱۷:۳۱
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ - ۱۰:۰۰

هر آنچه از گلکسی S22 سامسونگ می‌دانیم

مراسم رونمایی از پرچمدار جدید سامسونگ فردا عصر ساعت 18:30 به وقت ایران آغاز خواهد شد.

هر آنچه از گلکسی S22 سامسونگ می‌دانیم

به گزارش سراج24؛ سری سامسونگ گلکسی S22 قرار است جایگزین سری گلکسی اس 21 شود اما در عین حال باید جای خالی گلکسی نوت 21 را هم پر کند چرا که سری نوت سامسونگ دیگر قرار نیست عرضه شود و براساس اخبار منتشر شده، سامسونگ قصد دارد آن را با سری اس ترکیب کند.

به همین دلیل است که گوشی سامسونگ گلکسی S22 یکی از مهمترین پرچمداران سامسونگ در طی چند سال گذشته به حساب می‌آید. سامسونگ به تازگی از گلکسی زی فولد 3 و زی فلیپ 3 با قیمت پایین‌تر هم رونمایی کرده اما اکثر علاقه‌مندان به این برند و همچنین منتقدین، بیشتر از همه منتظر سری جدید گلکسی اس 22 هستند.

آخرین اخبار گوشی سامسونگ گلکسی S22

به گفته یکی از افشاگران معروف، سامسونگ سری اس 22 را با گوریلا گلس ویکتوس پلاس عرضه خواهد کرد. پوششی که تا به حال توسط کورنینگ معرفی نشده و یک نسخه بهبود یافته از گوریلا گلس ویکتوس به حساب می‌آید و مقاومت بیشتری دارد. در این صورت انتظار می‌رود برخلاف سال گذشته تمام 3 گوشی در این سری بدنه شیشه‌ای داشته باشند.

  • زمان معرفی سری گلکسی S22: بر اساس آخرین شایعات تاریخ عرضه S22 Ultra و دیگر مدل‌های سری جدید احتمالا روز 9 فوریه (20 بهمن 1400) خواهد بود.
  • قیمت سری گوشی های اس ۲۲: قیمت سری گوشی های اس ۲۲ هنوز مشخص نیست اما براساس گمانه‌زنی‌ها، این احتمال وجود دارد که قیمت این سری نسبت به سال گذشته 100 دلار افزایش داشته باشد.
  • طراحی: گوشی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس سامسونگ احتمالا از لحاظ ظاهری شبیه به مدل‌های سال قبل خود خواهند بود اما گلکسی اس 22 الترا قرار است با تغییرات گسترده‌تری همراه شود و بیشتر به سری نوت شباهت داشته باشد.
  • رنگ‌ها: یکی از افشاگران مدعی شده که گوشی سامسونگ اس ۲۲ و مدل پلاس در رنگ‌های سفید، مشکی، صورتی طلایی و سبز وارد بازار می‌شوند اما مدل الترا در رنگ‌های مشکی، سفید، سبز و قرمز به فروش می‌رسد.
  • نمایشگر: براساس آخرین اخبار، سامسونگ گلکسی اس ۲۲ قرار است با یک نمایشگر 6.06 اینچی، مدل پلاس با نمایشگر 6.55 و مدل الترا با نمایشگر 6.81 اینچی عرضه شوند. انتظار می‌رود هر 3 مدل 120 هرتزی باشند با این تفاوت که اس 22 و مدل پلاس با رزولوشن +FHD و مدل الترا با رزولوشن +QHD وارد بازار خواهند شد.
  • دوربین‌ها: گفته می‌شود مشخصات دوربین گوشی اس ۲۲ و مدل پلاس قرار است شبیه به هم باشد. این دو مدل احتمالا با یک دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی فوق‌عریض و 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو همراه خواهند شد. در مورد الترا اطلاعات کمتری در دست داریم اما این مدل ممکن است با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، 12 مگاپیکسلی فوق‌عریض و همچنین دو دوربین 10 مگاپیکسلی تله‌فوتو عرضه شود.
  • پردازنده، رم و حافظه: در بخش مشخصات فنی گوشی Samsung Galaxy S22 انتظار می‌رود این سری با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 عرضه شود. اندازه رم و حافظه این سری احتمالا با سری گلکسی اس 21 یکسان خواهد بود. به این ترتیب مدل الترا با حداکثر 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه و دیگر مدل‌ها با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه عرضه می‌شوند. همچنین براساس برخی گزارشات این احتمال وجود دارد که مدل الترا با حافظه 1 ترابایتی هم عرضه شود.
  • باتری: بر اساس اطلاعات افشا شده، گلکسی اس 22 با باتری با ظرفیت 3700 میلی‌آمپر، گلکسی اس 22 پلاس با باتری 4500 میلی‌آمپر و گلکسی اس 22 الترا با باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر به فروش می‌رسند. در این صورت به غیر از مدل الترا، دو مدل دیگر نسبت به گلکسی اس 21 و مدل پلاس آن، باتری کوچکتری خواهند داشت. همچنین سرعت شارژ مدل الترا ممکن است بیشتر شود و به 45 وات برسد.

طراحی سری گوشی های Samsung Galaxy S22

طراحی کلی گلکسی اس 22 و مدل پلاس ظاهرا قرار نیست نسبت به سال قبل تغییرات زیادی داشته باشد. اما گفته می‌شود گلکسی اس 22 الترا به اندازه قابل توجهی نسبت به اس 21 الترا متفاوت خواهد بود. تصویر افشا شده زیر که ظاهرا مربوط به کمپین بازاریابی سامسونگ برای این گوشی‌ها است، گلکسی اس 22 یا مدل پلاس را در کنار اس 22 الترا نشان می‌دهد و تا به اینجا بهترین تصاویری است که از این سری افشا شده است.

اگر این تصویر صحت داشته باشد، گلکسی اس 22 الترا با لبه‌های مربعی خود و همچنین پشتیبانی از قلم اس پن و بهره‌مندی از دوربین 5 گانه بیشتر از همه شبیه به گوشی‌های سری نوت خواهد بود. گلکسی اس 22 یا مدل پلاس که در تصویر بالا رنگ سفید آن را مشاهده می‌کنید، از لحاظ ظاهری طراحی یکسانی با گلکسی اس 21 خواهند داشت.

همچنین رندرهای غیررسمی که از سری سامسونگ گلکسی S22 افشا شده نیز تصویر بالا را تایید می‌کنند و تقریبا بطور قطع می‌توان گفت مدل الترا بیشترین توجهات را به خود جلب می‌کند. نکته جالب دیگری که همراه با رندرها اعلام شده نام گوشی‌ها است. بر اساس شایعات سری جدید با نام‌های گلکسی 22، گلکسی اس 22 پرو و گلکسی نوت 22 الترا عرضه می‌شوند. برخی دیگر از منابع هم اعلام کردند مدل الترا با نام گلکسی اس 22 نوت معرفی می‌شود و یک اسلات مخصوص برای قراردادن قلم اس پن خواهد داشت.

با این حال گلکسی اس 22 و اس 22 پلاس هم قرار نیست دقیقا با مدل‌های سال قبل خود یکسان باشند. بر اساس تصویر زیر که از یکی از افشاگران معتبر منتشر شده این دو گوشی نسبت به سال قبل در پنل پشتی طراحی براقی دارند و لنز دوربین‌ها نیز حالا بیرون زده است.

بر این اساس به احتمال زیاد هر 3 مدل با بدنه شیشه‌ای عرضه می‌شوند. برخلاف سری گلکسی اس 21 که مدل پایه بدنه پلاستیکی داشت.

نمایشگر گلکسی اس 22

ابعاد صفحه نمایش ممکن است کمی متفاوت‌تر از سری گلکسی S21 باشد. منابع متعددی از جمله یک منبع آگاه در Wibo ادعا می‌کند که گلکسی اس 22 دارای یک صفحه نمایش 6.6 اینچی، گلکسی اس 22 پلاس دارای صفحه نمایش 6.55 اینچی و گلکسی اس 22 اولترا احتمالا دارای یک صفحه نمایش 6.81 اینچی خواهد بود. علاوه بر این بر اساس شایعات منتشر شده فقط گوشی سامسونگ اس ۲۲ اولترا از صفحه‌نمایش LTPO برخوردار است، به این معنی که احتمالا تنها مدل از این سری با نرخ تازه‌سازی متغیر با رزولوشن +QHD است. از طرفی دیگر گوشی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس سامسونگ هر دو از صفحه‌نمایشی با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز به همراه رزولوشن +FHD بهره می‌برند.

دوربین های سامسونگ گلکسی S22

با توجه به همکاری سامسونگ با کمپانی المپوس، باید منتظر یک تغییر و ارتقا در دوربین گوشی اس ۲۲ باشیم. بر اساس توییت‌های منتشر‌شده از منابع معمولا معتبر، این دو شرکت قرار است برای ارتقا کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند آینده با هم همکاری داشته باشند و گوشی Samsung Galaxy S22 اولترا اولین گوشی سامسونگ است که از این فناوری جدید بهره‌مند می‌شود.

طبق شایعاتی که پیش‌تر از سوی Ice Universe و Digital Chat Station منتشر شده، اینطور به نظر می‌رسد که گوشی موبایل سامسونگ اس ۲۲ اولترا به یک سنسور بزرگ 200 مگاپیکسلی مجهز شده است که آیفون 13 را به چالش می‌کشد. اما اخیرا Ice Universe مدعی شده که گوشی Galaxy S22 Ultra دارای یک دوربین 108 مگاپیکسلی بهبود یافته به جای دوربین 200 مگاپیکسلی خواهد بود. در هر حال سامسونگ می‌تواند به جای افزایش تعداد مگاپیکسل، بر روی پردازش تصویر و عکاسی محاسباتی تمرکز کند.

دوربین سامسونگ S22 Plus و S22 نیز دارای یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی هستند و علاوه بر آن، از دو لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض و تله‌فوتو نیز برخوردار هستند. شایعاتی نیز مبنی بر استفاده از حسگر 50 مگاپیکسلی RGBW در دوربین سلفی گوشی Samsung Galaxy S22 وجود دارد.

در حالی که اکثر گوشی‌های همراه برای تکثیر رنگ‌ها برای عکاسی به سه رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی (RGB) متکی هستند، این سنسور 50 مگاپیکسلی چهارمین ساب پیکسل سفید را به این رنگ‌های اصلی اضافه می‌کند. چنین سنسوری می‌تواند رنگ‌های بهتری را با کنتراست بالا فراهم کند، نقطه ضعفی که گوشی‌های سامسونگ معمولا با آن درگیر بودند. اما قدرت زوم این گوشی چقدر است؟

یکی از شایعات نشان می‌دهد که گوشی موبایل سامسونگ اس ۲۲ دارای زوم تله فوتو سه برابر با رزولوشن 10 مگاپیکسل خواهد بود، این در حالی است که در سامسونگ S21 زوم اپتیکال هیبریدی سه برابر به کار رفته است. همچنین گفته می‌شود که سامسونگ در حال آزمایش قابلیت فیلمبرداری 8K با سرعت 60 فریم بر ثانیه در گوشی Galaxy S22 است، چنین چیزی می‌تواند پیشرفتی در مقایسه با Galaxy S21 Ultra داشته باشد که از قابلیت فیلمبرداری 8K با سرعت حداکثر 24 فریم بر ثانیه برخوردار است.

خبر دیگر اینکه احتمالا سامسونگ از دوربین سلفی زیر نمایشگر صرف نظر خواهد کرد و دلیل آن هم راضی نبودن از کیفیت تصاویر ثبت شده توسط این دوربین اعلام شده است. از آنجایی که کیفیت این فناوری در گوشی گلکسی زی فولد 3 در بهترین حالت متوسط به نظر می‌رسد، احتمالا سامسونگ به تحقیق و توسعه بیشتری برای رفع نقص‌ها و ایرادهای نسل اول نیاز دارد.

مشخصات سری گوشی های اس ۲۲

گفته می‌شود که در این سری سامسونگ از پردازنده اگزینوس 2200 در کنار پردازنده گرافیکی ساخت AMD استفاده خواهد کرد. تا به حال همکاری سامسونگ با AMD تایید شده است و اگر در مشخصات گوشی Samsung Galaxy S22 شاهد حضور پردازنده گرافیکی AMD باشیم به احتمال فراوان این سری از رهگیری پرتو و دیگر قابلیت‌های گرافیکی هم پشتیبانی می‌کند.

با این وجود براساس برخی اخبار، سامسونگ در تولید تراشه اگزینوس 2200 دچار مشکل شده و به همین خاطر این احتمال وجود دارد که این گوشی فقط با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 عرضه شود. در بحث رم و حافظه احتمالا تغییرات زیادی نداریم و مانند سال قبل مدل‌های استاندارد و پلاس با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه عرضه می‌شوند. اما گفته شده گلکسی اس 22 الترا مانند آیفون 13 با حافظه 1 ترابایتی به فروش می‌رسد.

باتری سری گوشی های موبایل سامسونگ اس ۲۲

در مورد باتری سامسونگ گلکسی S22 بر اساس شایعات مختلف گفته می‌شود که در گوشی Samsung Galaxy S22 از یک باتری 3800 میلی‌آمپر ساعت، در Samsung Galaxy S22 Plus یک باتری 4600 میلی‌آمپر ساعت و همچنین در گوشی Samsung Galaxy S22 Ultra نیز یک باتری 5000 میلی‌آمپری به کار رفته است.

ظرفیت باتری‌ها در مقایسه با سری S21 با کاهش جزئی همراه هستند، به جز S22 Ultra که ظرفیت آن با S21 Ultra یکی است. شایعات دیگر عنوان کردند که ظرفیت باتری گوشی اس ۲۲ حتی کمتر از آن چیزی است که گفته شد و 4500 میلی‌آمپر ظرفیت دارد و در عین حال طبق گفته چند منبع معتبر، ظرفیت باتری S22 نیز ممکن است به 3700 میلی‌آمپر برسد.

سامسونگ قبلا این نکته را متذکر شده که در جعبه گوشی‌های هوشمند آینده شارژری قرار نخواهد گرفت، بنابراین اگر از قبل شارژر ندارید حتما باید برای گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ خود به صورت جداگانه یک شارژر تهیه کنید. همچنین اطلاعاتی در مورد سرعت شارژ به دست آمده است، زیرا ظاهراً سامسونگ در حال آزمایش سرعت 45 وات یا 65 وات است.

هر دو آنها به نسبت 25 وات در سامسونگ S21 تغییر بزرگی هستند، اگرچه در S20 اولترا سرعت شارژ 45 وات را داشتیم. در هر حال شایعه سرعت شارژ 45 واتی زیاد به گوش ما رسیده که آن هم فقط در S22 Ultra مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی این اعداد و رقم خیلی پایین‌تر از رقبا است، زیرا سرعت شارژ سایر گوشی‌های میان رده و ممتاز اندرویدی بین 65 وات تا 120 وات متغیر هستند.

قیمت سری گوشی های گلکسی اس ۲۲

تا به اینجا در مورد قیمت گوشی اس ۲۲ سامسونگ خبر رسمی منتشر نشده اما براساس گفته‌های یکی از افشاگران، برای خرید گوشی گلکسی اس ۲۲ باید 899 دلار، مدل پلاس 1099 دلار و مدل الترا 1299 دلار پرداخت کنید. در این صورت هر 3 مدل نسبت به سال گذشته افزایش قیمت 100 دلاری را تجربه خواهند کرد.

تاریخ عرضه سری گوشی های سامسونگ گلکسی S22

  • تاریخ رونمایی: 9 فوریه 2022 (20 بهمن 1400)

پرچمدار گوشی‌های سامسونگ فردا ساعت 18:30 دقیقه به وقت ایران رونمایی خواهد شد.سامسونگ رسما اعلام کرد که رویداد آنپکد پیش روی خود را به‌صورت مجازی و در دنیای متاورس پخش زنده خواهد کرد.

این رویداد، در پلتفرم واقعیت مجازی Decentraland قابل مشاهده خواهد بود.

منبع: پلازا
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۵
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••