بایدها و نبایدهای از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه فرهنگیان

بایدها و نبایدهای از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه فرهنگیان

به گزارش سراج24؛دکتر حسین خنیفر در سی و یکمین اجلاس سراسری مدیران استانی و ستادی که با موضوع " تمهید و هماهنگی سراسری برای آموزش حضوری دانشگاه فرهنگیان در نیمسال دوم" صبح امروز یکشنبه سوم بهمن ماه ۱۴۰۰؛ در پردیس نسیبه تهران برگزار شد، با بیان برخی مطالعات و گزارش های جهانی پیرامون نحوه از سرگیری آموزش در دنیا در دوران بحران همه گیری کرونا، اظهار کرد: در این مطالعات و تحقیقات، آمده است که آموزش آخرین گزینه برای تعطیلی و اولین گزینه برای بازگشت به شرایط عادی باید باشد.

وی به تبیین شرایط خاص همه گیری کرونا پرداخت و افزود: دوره بحران کرونا، زمان ایست کامل به بشریت، ورود از فضای مجازی حاشیه ای به فضای مجازی مطلق، ایجاد مشکلات جدی برای آموزش، اقتصاد و گردشگری، ورود معلم از فضای بسته کلاس به فضای مجازی، ایجاد سبک زندگی اینترنتی و تغییر و تحول گسترده در عادت های زندگی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به جلسات متعدد برگزار شده در وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش در خصوص تصمیم گیری درباره آموزش در دانشگاه ها و مدارس، تصریح کرد: در  این جلسات پیشنهادهایی برای از سرگیری دانشگاه ها مطرح شد که، از سرگیری کامل، عدم از سرگیری، از سرگیری تدریجی و گام به گام، از سرگیری عمومی مشروط، از سرگیری عمومی بدون اجبار و از سرگیری ترکیبی  و تفویض اختیار به استان ها با توجه به شرایط از جمله آنها بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، وی در پایان به بیان مطالبی در خصوص از سرگیری آموزش در دانشگاه از جمله نگرش به فضای مجازی از نگاه جبرانی به جایگزینی؛ استفاده از ظرفیت های موجود، پنهان و مغفول؛ تمرین آمادگی برای از سرگیری آموزش حضوری در مهر ۱۴۰۱؛ نظارت بر کیفیت آموزش؛ جبران آموزش و خلاهای معنوی و فرهنگی؛ ضرورت حضوری شدن امتحانات؛ استفاده از تجارب دانشگاه های دیگر؛ بهره گیری از ظرفیت های استانی؛ بهره مندی از روش های ترکیبی و ضرورت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و ایمنی پرداخت.

اخبار مرتبط

رتبه بندی معلمان، پیشانی خدمت مجلس انقلابی به فرهنگیان است

"نو معلمان" هم مشمول رتبه‌بندی می‌شوند / اعلام جزییات "بیمه طلایی" فرهنگیان تا هفته آتی

شیوه‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان اصلاح شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha