اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۲۸:۵۶
اذان ظهر ۱۲:۰۹:۵۹
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۵۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۴:۴۷
غروب آفتاب ۱۸:۲۳:۴۵
نیمه شب ۲۳:۲۶:۵۰
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۰/۰۹/۰۴ - ۲۱:۴۵
احمد هنرمند:

حضور مردم در مسیر مبارزه با فساد، نظام را از چالش ها دور می کند

مدیر کل مشارکت های مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضاییه گفت: اگر از تمامی ظرفیت های مردمی استفاده کنیم، هم هزینه ها کم می شود و هم نظام دچار چالش کمتری خواهد شد.

حضور مردم در مسیر مبارزه با فساد، نظام را از چالش ها دور می کند

به گزارش سراج24؛ احمد هنرمند مدیر کل مشارکت های مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضاییه در نشست ملی مطالبه گران حقوق و قضایی گفت: حق هر شهروندی است که در هر بخشی از نظام تخلفی مشاهده شد سریعا گزارش آن را بدهد و در جلساتی که در گذشته در معاونت پیشگیری از جرم برگزار کردیم، ۲ سامانه ی ارتباط جامع ارتباط مردمی «سجام» و سامانه ی جامع مشارکت های مردمی راه اندازی شد که هم اکنون در سامانه سجام ۱۴۰ هزار دیدبان رسمی با کد شناسی ثبت نام کرده اند.

وی افزود: یکی از امتیازات سامانه سجام، گزارشات و اطلاعات افراد به غیر ۲ مسئول در قوه قضاییه، هیچ کس حق هرگونه مشاهده، دسترسی و دخل و تصرف را ندارد و تمامی دادستان ها و مراجع مسئول در استان ها در این سامانه ثبت نام کرده اند و پس از ارسال گزارشات و تخلفات از سوی مردم و بررسی صحت سنجی و مستندات، ضریبی به آنها داده می شود و مستقیما برای مراکز ذیربط ارسال خواهد شد و با انجام این امر دیگر لازم به ارسال موارد به صورت مکتوب نیست و روند پیگیری ها نیز قابل مشاهده است و این سامانه در راستای سیاست های زمان ریاست قوه قضاییه آقای رئیسی بود.

مدیر کل مشارکت های مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضاییه ادامه داد: آقای رئیسی دستور العملی در اوایل سال ۹۹ به نام نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه ی قضاییه صادر کردند که در آن تمامی نهادها می توانند در تمامی روندهای رسیدگی دخالت داشته باشند.

هنرمند در پایان تصریح کرد: باید از تمامی ظرفیت های مردمی استفاده کرد و اگر قرار بر اصلاح باشد، پیش از وقوع جرم، باید اقدامات لازمه صورت بگیرد که هم از هزینه ها کاسته می شود و هم نظام دچار چالش کمتری خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••