شفافیت نباید یک شعار زینتی در ایام انتخابات باشد

شفافیت نباید یک شعار زینتی در ایام انتخابات باشد

به گزارش سراج24، عباس نیکویه با اشاره به اهمیت شفافیت کاندیداها در برابر مردم و لزوم پاسخگویی آنان در برابر رأی دهندگان اظهار کرد: وقتی احزاب با کاندیداهای مورد تاییدشان وارد میدان انتخابات می‌شوند خیلی کم به موضوع شفافیت می‌پردازند و بیشتر با شعارهای زینتی ایام انتخابات را سپری می‌کنند.

این فعال سیاسی ادامه داد: اینکه جامعه به سوی مطالبه گری حرکت کند و کاندیداها نیز به جای حواشی به سمت پاسخگویی حرکت کنند یک اتفاق بزرگ و اثرگذار در جامعه ما محسوب می‌شود و باید از آن به عنوان یک ضرورت یاد کرد.

وی بیان کرد: اعلام برنامه‌ها از سوی کاندیداهای شورای شهر سبب می‌شود از شعار به عمل برسیم، احزاب باید پاسخگوی عملکرد لیستی که برای انتخابات ارائه می‌دهند باشند.

نیکویه با اشاره به پویش "ازما"عنوان کرد: این پویش می‌تواند بر نشاط انتخابات بیافزاید و سبب شود اطلاعات دقیقی در همه زمینه‌ها از جمله تحصیلات، رزومه شغلی افراد، دارایی‌ها و برنامه‌هایشان برای آینده به دست بیاید.

عضو شورای شهر قزوین در دوره اول و دوم تصریح کرد: نباید تصور شود که این شفافیت یک اتفاق و کار نمایشی است بلکه این کاندیداها و در آینده اعضای شورای شهر باید گزاش دقیق عملکرد خود را به صورت سالانه به مردم ارائه کنند.

وی افزود: جامعه زنده است و مطبوعات صدا و حافظه بیدار این جامعه هستند، امروز هر کاندیدی هر سخنی را مطرح کند و هر قولی بدهد ثبت و ضبط می‌شود و پس از روی کار آمدن افراد موظفند به قول‌هایی که داده‌اند عمل کنند، این روند موجب می‌شود افکار عمومی با جدیت پیگیر امور باشند و نیز همین امر سبب محتاط شدن افراد و شوراها می‌شود چرا که می‌دانند باید برای هر اقدامی پاسخ قانع کننده‌ای برای افکار داشته باشند و مهم است که خود شورا هم به این اصول معتقد و پایبند باشد.

نیکویه با اشاره به تجربه حضور در شورای شهر قزوین گفت: یکی از مصوبه‌های خوب شورا در آن دوران حضور دو تا سه مشاور از دل مردم در کنار هر یک از اعضای شوراها بود، این امر موجب می‌شد مشکلات به طور دقیق و از نگار بیدار جامعه در تمام بخش‌ها مورد بررسی قرار بگیرد.

این کنشگر سیاسی و اجتماعی یادآور شد: یکی دیگر از اتفاقات خوبی که متأسفانه بعدها به فراموشی سپرده شد حضور اعضای شورا در مساجد سطح شهر، دیدار با مردم و پاسخگویی چهره به چهره بود که اعتماد عمومی را ایجاد می‌کرد، از سوی دیگر اعضای شورا در مناطق شهرداری حضور پیدا می‌کردند و از نزدیک اقدامات شهرداری را مورد بررسی قرار می‌دادند و در عین حال در خدمت مردم به عنوان ارباب رجوع نیز بودند و شهرداری‌ها را هم پای کار می‌آوردند که متأسفانه این رویه هم فراموش شده است.

نیکویه در خاتمه گفت: مردم مالک واقعی هر سازمان و نهادی هستند، اینکه یک میز خدمت بگذاریم و از آنها بخواهیم که به این میزها مراجعه کنند به تنهایی کافی نیست! مردم شریان اصلی هستند و باید به راحتی به هر مسئولی که نیاز است دسترسی داشته باشند، لازم است که در آینده این روند اصلاح شود و در کوتاه‌ترین حالت ممکن عموم جامعه بتوانند در هر امری به نتیجه برسند.

اخبار مرتبط

برای حل مشکلات کشور از دفاع مقدس الگوگیری کنیم

برگزاری نمایشگاه ویژهٔ دفاع مقدس در پیاده‌راه سبزه میدان

علی غلامی برگزیده جشنواره تلاوت‌های مجلسی در قزوین شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha