امسال بهترین جلوه‌های تبلیغات اسلام ناب در «ماه رمضان» رقم خورد

امسال بهترین جلوه‌های تبلیغات اسلام ناب در «ماه رمضان» رقم خورد

به گزارش سراج24، نشست صمیمی جمعی از برنامه‌سازان ماه مبارک رمضان با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سه شنبه چهارم خرداد ۱۴۰۰ در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی «سرچشمه» برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست ضمن تشکر از برنامه سازان رمضان و با تاکید بر توجه به عمق استراتژی سپاه دشمن و سپاه خودی اظهار داشت: در کار زار با دشمن نباید عمق راهبردی لشگر حق را فراموش کنیم.

وی ادامه داد: بدون تعارف، امسال یکی از بهترین جلوه‌های تبلیغات اسلام ناب در ماه مبارک رقم خورد و ما هم به‌عنوان خادم مردم به دنبال بهانه‌ای بودیم تا از شما عزیزان تقدیر کنیم و نظرات شما که سال‌ها در عرصه رسانه مجاهدت می‌کنید را به گوش جان بشنویم.

در ادامه احمد مداحی رئیس مرکز رسانه و عملیات‌های ویژه سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست اظهار داشت: به همه دوستان عزیز خدا قوت عرض می‌کنم و مفتخریم با برگزاری این نشست، فضایی را برای هم افزایی با یکدیگر و بهره‌گیری بیشتر از نظرات برنامه سازان برای بهتر شدن برنامه‌های رمضانی سال آینده مهیا کنیم.

وی ادامه داد: رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در دوره جدید، توجه جدی به مسئله رسانه است و تلاش می‌کنیم در تعامل با رسانه ملی، تولید پیام در این زمینه را وسعت ببخشیم و بستری برای خدمت رسانی و هم افزایی بیشتر ایجاد کنیم و از ظرفیت‌های بیشتر برنامه سازان رسانه ملی بهره‌مند شویم.

در ادامه برخی از حاضرین به مشکلات برنامه‌سازی در ماه رمضان اشاره کردند. حسن سلطانی مجری رسانه ملی با گلایه از بعضی از رویکردهای تلویزیون در ایام ماه رمضان گفت: یکی از گلایه‌های ما؛ غلبه فضای روضه خوانی در ماه رمضان به جای مناجات خوانی است. در حالی که مناجات خوانی در رمضان نباید مورد فراموشی قرار بگیرد.

این مجری تلویزیون اضافه کرد: ما باید زیباترین اشعار و نواهای مذهبی را در این ایام انتخاب کنیم این در حالی است که به نظر می‌رسد این مسئله مهم مغفول واقع شده است.

امسال بهترین جلوه‌های تبلیغات اسلام ناب در «ماه مبارک رمضان» بود

به گفته وی، برخی از برنامه‌های رمضانی و مناسبتی به دور از تنوع و نوآوری تولید می‌شوند و کپی برداری از برنامه‌های تکراری آسیب به این نوع برنامه‌ها خواهد زد.

حسن سلطانی در پایان با بیان اینکه باید به فکر ریل گذاری برنامه‌های رمضانی و مناسبت‌های مذهبی باشیم گفت: همه دلخوشی ما، عنایت ویژه میزبان اصلی به همه خادمین این ماه عزیز است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از ایامی همچون دهه کرامت، دهه ولایت، محرم و اربعین به‌عنوان فرصت‌های رسانه‌ای یاد کرد و ابراز داشت: برگزاری این جلسات می‌تواند سبب هم افزایی برنامه سازان تلویزیونی در خدمت رسانی بهتر به مردم شود.

نجم‌الدین شریعتی مجری برنامه ماه من هم با بیان اینکه برای هم افزایی بیشتر برنامه‌های رمضانی، بهتر است که جلساتی قبل از ماه رمضان برگزار شود افزود: باید بدانیم که تلویزیون و رسانه همچون عصای حضرت موسی علیه السلام معجزه می‌کند این در حالی است که شاید برخی با کج سلیقگی کاربرد این عصا را فقط به‌عنوان چوب دستی بدانند.

در ادامه نیز تعداد دیگری از برنامه سازان به نقطه نظرات خود پرداختند و در پایان هم رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طی سخنان کوتاهی اظهار داشت: خوشبختانه نکات مفیدی مطرح شد و ما سعی می‌کنیم بر اساس توان خودمان از این برنامه‌ها حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه ما شمارا «مبلغ اسلامی» می‌دانیم ادامه داد: به همین جهت لازم است تا قبل از فرارسیدن ماه محرم جلسه‌ای به‌منظور هم‌افزایی بیشتر با شما عزیزان داشته باشیم.

اخبار مرتبط

هیأت‌ها به مراقبت‌های قبلی ادامه می‌دهند

هیئات مذهبی حرم سید الشهداء هستند

در افق آینده مساجد گام مهمی در پیشرفت کشور دارند

0 نظر

ارسال نظر

capcha