هر استان باید هسته اصلی مطالبه‌گری داشته باشد

هر استان باید هسته اصلی مطالبه‌گری داشته باشد

به گزارش سراج24؛ حسین ضرغامی، دبیر ملی مطالبه‌گران آموزش و پرورش، جمعه (31 اردیبهشت ماه) در حاشیه ‏نشست ملی مطالبه‌گران آموزش و پرورش‏ درخصوص روال کار مطالبه‌گری گفت: مطالبات ‏معمولا به صورت خودجوش و مردمی پیگیری می‌شود، به عنوان مثال از مدت‌ها پیش به کمک ‏گروه‌های مردمی، صنفی و تشکل‌های دانشجویی در بحث رتبه‌بندی معلمان فعالیت‌هایی را شروع ‏کردیم.‏
وی افزود: مقصودمان در بحث رتبه‌بندی معلمان، یک بخشی از آن است یعنی استقرار یک نظام ‏پرداختی ویژه معلمان و حفظ و ارتقا شأن و کرامت آن‌ها.‏
ضرغامی با بیان اینکه در سال گذشته جلسه‌هایی با آقای نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه ‏داشتیم، اظهار کرد: بنده به عنوان نماینده معلم‌ها با تعدادی از سرشبکه‌های مطالبه‌گر ‏درخصوص ۵۰ درصد افزایش حقوق معلمان صحبت کردیم که زیرمجموعه طرح رتبه‌بندی قرار ‏گرفته بود و اجحافی در حق معلمان محسوب می‌شد. در نهایت یک اصلاحی در طرح جدید که ‏درواقع رتبه‌بندی به حساب نمی‌آمد، انجام شد.‏
دبیر ملی مطالبه‌گران آموزش و پرورش ادامه داد: هفته پیش هم در جلسه‌ای که با چند تن از ‏اعضا کمیسیون آموزش و تحقیقات داشتیم، اشکالات لایحه رتبه‌بندی را که به صورت کارشناسی ‏شده بررسی شده بود، مطرح کردیم.‏
وی ضمن اشاره به اینکه در بحث سند اهداف دوره تحصیل هم مطالبه‌ای صورت دادیم، گفت: ‏این سند به دو الی سه سال پیش برمی‌گردد و به نظر می‌رسید که مربوط به یک کشور ‏غیراسلامی است چرا که معیار خاصی هم نداشت، مطالبه‌گران در این زمینه جلسه‌های ‏کارشناسی برگزار کردند و باعث شد نکاتی از آن اصلاح شود.‏
ضرغامی همچنین تاکید کرد: در موضوع نیروانسانی متاسفانه آموزش و پرورش یک مشکل ‏اساسی دارد آن هم عدم وجود یک ساختار خوب است، این بحث هم مورد مطالبه قرار گرفت که ‏باید اصلاح شود.‏
دبیر ملی مطالبه‌گران آموزش و پرورش، کمبود امکانات آموزشی مجازی برای دانش‌آموزان در ‏مناطق محروم و بحث سند تحول را هم از دیگر مسائل مورد مطالبه و پیگیری خواند.‏
وی همچنین برنامه آینده مطالبه‌گران را تشکیل هسته اصلی معلمان مطالبه‌گر فعال در هر استان ‏دانست و گفت: اکنون فقط چند استان هستند که همکاری دارند و فعالیت بعضی از آن‌ها نیز ‏محدود شده است، پس در تلاشیم هسته‌های استانی را فعال کنیم.‏
ضرغامی در انتها بیان کرد: بعد از تشکیل هسته‌های فعال استانی، درصدد حل مشکلات استانی ‏هستیم و باید بتوانیم که هر استان را در یک زمینه آموزش و پرورش متخصص و صاحب نظر ‏کنیم. به عنوان مثال، اصفهان کار نیروانسانی را جلو ببرد و به همین ترتیب استان‌های دیگر بقیه ‏فعالیت‌ها را تخصصی انجام دهند.‏

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha