کرونا ٣٠ درصد تولیدی‌ های عفاف و حجاب را ورشکسته کرد

کرونا ٣٠ درصد تولیدی‌ های عفاف و حجاب را ورشکسته کرد

به گزارش سراج24؛ رضا سلیمانی مدیر دومین نمایشگاه عفاف و حجاب در گفت‌وگو با مهر بیان کرد: ایده اولیه برگزاری نمایشگاه مجازی و استفاده از فن‌آوری های نوین برای معرفی محصولات عفیفانه و فروش بدون واسطه این محصولات سال ٩٨ مطرح شد و با شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های که به صنعت تولید محصولات عفاف و حجاب زد قوت گرفت.

رضا سلیمانی افزود: طی جلسات مکرر با تولیدکنندگان و فعالان حوزه عفاف و حجاب تصمیم گرفتیم از مرکز شتابدهی و نوآوری رایمون، معاونت علمی ریاست جمهوری، بسیج اصناف، اتحادیه و تولیدی‌های فعال در این حوزه برای فروش آنلاین محصولات کمک بگیریم.

این فعال حوزه عفاف و حجاب گفت: متاسفانه شرایط اقتصادی و در پی آن همه‌گیری کرونا بسیاری از تولیدکنندگان این عرصه را زمین گیر کرده است، طبق بررسی‌های انجام شده در این حوزه نزدیک به ۳۰ درصد از مجموعه‌های تولیدی ورشکسته و یا تعطیل شده‌اند و ما فعالان حوزه عفاف و حجاب باید برای سرپا کردن دوباره این مجموعه‌ها با هم متحد شویم و با فروش محصولات تولید شده به ادامه فعالیت‌های آنها کمک کنیم.

وی تصریح کرد: نخستین نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب جز پیشتازان عرصه فرهنگ‌سازی، نمایشگاه و فروش مجازی محصولات حجاب و عفاف بود و زیرا ما معتقد بودیم؛ باید دنبال راهکارهای فن آورانه برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب بود.

سلیمانی خاطرنشان ساخت: پیشتاز بودن همیشه با مشکلاتی مواجه است، به عنوان مثال ما باید تولیدی‌های کوچک در دورترین نقطه جغرافیایی نسبت به پایتخت با کمترین امکانات را برای بارگذاری، تبلیغ، فروش و خرید محصولات توانمند می‌کردیم. که با تلاش شبانه روزی همکاران ما در مرکز فن‌آوری و شتابدهی رایمون این مهم محقق شد و تمام امکانات توسط این مرکز در اختیار تولیدکننده‌ها قرار گرفت.

مدیر سایت تصریح کرد: یکی از راه‌های جلب مشتری قیمت مناسب، عکاسی و طراحی خوب از محصول و بررسی قیمت‌ها و اعمال تخفیف‌های ویژه بود که در نمایشگاه نخست محقق شد و در نمایشگاه دوم نیز همان مسیر را ادامه خواهیم داد.

مدیر نمایشگاه عفاف و حجاب گفت: این نمایشگاه مجازی در پنج بخش، چادر، ملزومات حجاب، مانتو و عبایا، پوشش سر و پارچه چادری تا عید سعید فطر فعالیت می‌کند و بانوان ایرانی می‌توانند به سادگی البسه و ملزومات حجاب خود را بدون واسطه از سایت hijab99.ir تهیه کنند.

رضا سلیمانی افزود: شیوع ویروس کرونا ضربه سختی به تولیدی‌های ملزومات و البسه‌های عفاف و حجاب زد و هدف ما به عنوان فعالان این حوزه این است که از تهدیدها فرصت بسازیم. اکنون که به واسطه شیوع ویروس کرونا بستر و زیر ساخت‌ها فراهم شده است از آن در جهت تبدیل نمایشگاه موقت به دائم استفاده خواهیم کرد.

سلیمانی خاطرنشان ساخت: سال گذشته با وجود شرایط ویژه کشور و کمبود در حوزه زیر ساخت اما استقبال از نمایشگاه مجازی فراتر از تصور ما بود و در مدت کوتاهی بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار بازدید را از سامانه داشتیم که این موضوع ما را به سوی برگزاری دومین نمایشگاه و سایت دائمی هدایت کرد.

این فعال حوزه عفاف و حجاب خاطر نشان ساخت: تاکنون ١٠٠ برند فعال حوزه حجاب در این نمایشگاه حضور دارند که با افزایش ٣۵ درصدی تولیدکنندگان نسبت به سال گذشته روبه‌رو هستیم و امکان افزایش این تعداد تولید کننده نیز وجود دارد.

مدیر دومین نمایشگاه عفاف و حجاب گفت: کادر فنی نمایشگاه از آغاز تا پایان همراه شرکت کننده‌های نمایشگاه هستند و ثبت نام رایگان تولیدکنندگان در سامانه، تولید محتوا به صورت رایگان، پیگیری و رایزنی‌های فرهنگی و تبلیغاتی از جمله فعالیت‌های نمایشگاه در جهت حمایت از تولیدکنندگان بخش کوچکی از فعالیت‌های کادر فنی نمایشگاه است.

سلیمانی افزود: مجموعه‌های مختلفی از جمله مرکز شتابدهی رایمون، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز، خبرگزاری‌های مکتوب، و سازمان صدا و سیما برای برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه تلاش می‌کنند. ان شالله بتوانیم با دعای حضرت بقیه الله در راه اعتلای فرهنگ عفاف و حجاب گام‌های موثری برداریم.

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۴ اردیبهشت‌ماه و همزمان با عید سعید فطر با مراجعه به پایگاه اینترنتی نمایشگاه مجازی محصولات حجاب و عفاف رمضان www.hijab99.ir از محصولات شرکت‌های فعال حوزه حجاب و عفاف بازدید کنند.

اخبار مرتبط

جشن پایان کرونا به نقل از وزیر کذب است

واکسیناسیون همزمان کرونا و آنفلوانزا تازه‌ترین دغدغه همه‌گیری

کرونای «لامبدا» هنوز وارد ایران نشده است

0 نظر

ارسال نظر

capcha