دستورالعمل ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی ابلاغ شد

دستورالعمل ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی ابلاغ شد

به گزارش سراج24، این دستورالعمل که چندی پیش در کمیته مرکزی سازمانهای تبلیغاتی کشور تصویب شده بود توسط معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد. مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل بر عهده دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی با همکاری مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازیِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

بر اساس این دستورالعمل، رسانه‌های تبلیغاتی برخط، رسانه‌های کاربرمحور تبلیغاتی، پیام‌گستران و دارندگان صفحات و کانال‌هایی که فعالیت اصلی آن‌ها تبلیغات است، برای پذیرش و انتشار آگهی در فضای مجازی باید مجوز کانون آگهی و تبلیغاتی دریافت کنند و رسانه‌های برخط، دیگر رسانه‌های کاربر محور، صفحات و کانال‌ها و افراد تأثیرگذار و موتورهای جستجو برای پذیرش و انتشار آگهی باید از طریق اخذ مجوز کانون یا از طریق کانون‌ها اقدام نمایند.

این دستورالعمل در ۴ ماده، ۳۹ بند و ۳ تبصره در راستای تحقق اهداف طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات مصوب شورای عالی فضای مجازی و اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آئین‌نامه تأسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی و ماده ۳ آئین‌نامه ساماندهی توسعه رسانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال مصوب هیأت وزیران، تصویب و ابلاغ شده است.

اخبار مرتبط

دستگیری گرداننده پیج غیراخلاقی در فضای مجازی

ریشه‌های بی‌اخلاقی در فضای مجازی

رفتار شهید بابایی با نگهبانی که مانع ورودش به فرودگاه شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha