پویش مطالعاتی کتاب را به ۴۰ چاپ رساند

پویش مطالعاتی کتاب را به ۴۰ چاپ رساند

به گزارش سراج24، انتشارات به نشر به عنوان ناشر زیرمجموعه آستان قدس رضوی با این انتقاد روبرو بوده است که در تولید آثار موفق رضوی عملکرد موفقی نداشته است. این نقد اگرچه هنوز هم بر به نشر کم و بیش وارد است اما در سالهای اخیر عملکرد به نشر رو به بهبود بوده و در دوره جدید نیز آثار خوبی در حوزه رمان و داستان منتشر کرده است. به بهانه دهه کرامت گفتگوی کوتاهی با حسین سعیدی مدیر انتشارات «به نشر» درباره برنامه های این انتشارات در دهه کرامت و دلایل موفقیت بعضی آثار به گفتگو نشستیم، که می خوانید:
* علت پرفروش بودن اثری مانند «دعبل و زلفا» چه بوده است؟
** رمان دعبل و زلفا استانداردهای لازم را برای یک رمان موفق داشت. این کتاب اگرچه رمانی دینی است اما زندگی نامه و یا بیان تاریخ صرف نیست. آقای سالاری تجربه موفقی در نوشتن رمان «رویای نیمه شب» داشت که این باعث شد برای نوشتن رمان دعبل و زلفا سراغ ایشان برویم. ایشان هم توانسته اند در این اثر وقایع و رویدادها را به درستی با هم ادغام کنند. ضمن اینکه وقایع مربوط به دعبل، امام رضا (ع) و امام موسی کاظم(ع) را با استفاده از منابع دست اول دینی نوشته اند. یعنی آنچه مربوط به کلام و رفتار ائمه (ع) بود کاملا مستند بود. به دلیل اینکه کتاب شایستگی لازم را برای معرفی داشت ما هم برای پخش کتاب با شرکت های پخش کتاب وارد مذاکره شدیم و کتاب را به همه کتابفروشی های معتبر کشور رساندیم تا کتاب دیده شد. علاوه بر این ها پویش مطالعاتی که در سال ۹۷ و ۹۸ ایجاد شد باعث شد کتاب در همین بازه زمانی ۴۰ بار منتشر شود.

اخبار مرتبط

کتاب «سواد رسانه‌ای» وارد بازار نشر شد

کتاب «رویای صعود» روایتی از شهیدمحمد مولایی

رواق کتاب در حرم امام رضا (ع)

0 نظر

ارسال نظر

capcha