نکاتی مهم برای احساس سردرد زمان روزه‌داری که باید به آن توجه کرد!

 نکاتی مهم برای  احساس سردرد  زمان روزه‌داری که باید به آن توجه کرد!

به گزارش سراج24، اگر در ساعات روزه‌داری (یا تاخیر غذا یا تشنگی) دچار سردرد همراه با نشانه‌های دیگری مانند خشکی و تلخی دهان، تهوع، حس گرمی در سر، حس کوبش در شقیقه‌ها و احساس کلافگی و بی‌قراری می‌کنید به این نکته‌ها توجه کنید:

این سردرد ناشی از افت قند خون یا کاهش فشار خون نیست؛ این سردرد با خوردن خرما، شیرینی‌ها، شیره انگور و توت و خرما، سیر، خیارشور، شوری‌ها، و ادویه گرم تند در هنگام سحر، شدیدتر می‌شود!

مصرف رب انار ترش و شیرین یا آلو بخارا یا تمرهندی ترش‌وشیرین در هنگام سحر، به پیشگیری و کاهش شدت این سردرد کمک می‌کند.

بهترین نوشیدنی‌ها برای پیشگیری و کاهش شدت این سردرد نیز عبارت‌اند از:

شربت سکنجبین، شربت ریواس، شربت زرشک، شربت آلو، شربت خاکشیر با گلاب، و غذا‌هایی مانند خورش کدو با آلو، خورش ریواس، خورش قرمه‌سبزی با لیموعمانی و گشنیز بیشتر، زرشک‌پلو، چلوسماق برای پیشگیری و کاهش شدت این سردرد سودمند است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

استادیوم‌های بزرگ فوتبال+تصاویر

جدول لیگ سیزدهم و 10 نکته خواندنی

0 نظر

ارسال نظر

capcha