اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۳۰:۳۰
اذان ظهر ۱۲:۱۰:۱۷
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۰۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۶:۱۳
غروب آفتاب ۱۸:۲۲:۵۵
نیمه شب ۲۳:۲۷:۱۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۸/۰۲/۲۰ - ۱۴:۳۶
حجت‌الاسلام حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

دشمن آخرین نفس‌هایش را می‌کشد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اگر بنا بر شبیه سازی باشد ما در شرایط مانند شرایط جنگ احزاب قرار داریم که شرایط دشوار اما امیدبخش است، شرایطی که نشان دهنده آن است که دشمن آخرین نفس‌های دشمنی خود را می‌کشد و این آغاز ناامیدی جبهه کفر و استکبار و ظهور فتوحات بزرگ است.

دشمن آخرین نفس‌هایش را می‌کشد

به گزارش سراج24، حجت‌الاسلام حاج علی اکبری، خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران که امروز (جمعه ۲۰ اردیبهشت ماه) در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به آغاز ماه رمضان به فرازهایی از صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: ماه رمضان با قرآن و دعا شناخته می‌شود و باید خداوند را سپاسگذار باشیم که این ماه را به ما هدیه داد تا بتوانیم راه سعادت را در آن طی کنیم.

وی ادامه داد: پروردگارا امروز که به ما توفیق این مسئله را دادید که ماه رمضان امسال را درک کنیم، عظمت و برکت این ماه را به ما ارزانی کن تا بتوانیم در این ماه روزه‌دار واقعی باشیم و چشم‌، گوش و سایر اعضا و جوارح ما نیز در این ماه مبارک روزه‌دار باشند.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه امیدواریم خداوند در این ماه به همه ما اخلاص اعطا کند، تصریح کرد: خداوندا به ما کمک کن تا در این ماه همه کارها را برای قرب نیت خودت انجام دهیم و کمکمان کن تا نمازمان با آداب و شرایطی که مورد قبول توست، انجام دهیم.

وی با بیان اینکه باید سطح بندگی ما در این ماه افزایش پیداکند، تصریح کرد: خداوندا به ما کمک کن تا عاشقانه، عارفانه به سمت تو در این ماه بیایم و از این فرصت مناسب برای خروج از هوای نفس بهره ببریم.

خطیب موقت نماز جمعه با بیان اینکه در ماه باید اموال خود را از ناپاکی‌ها باید رها کنیم، تصریح کرد: رفتار ما در این ماه باید با کرامت انسانی همراه شود و در این مسئله باید نسبت به انجام صله رحم و رسیدگی به همسایگان توجه کرد.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با اشاره آمرزش بندگان از سوی خداوند متعال در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: ما در این ماه از بندگان محبوب خودت قرار بده به صورتی که وقتی این ماه به اتمام برسد، ما از پاکیزه و مطهر از انواع گناهان شویم و به ما توفیق بده تا هرگز این ماه را با غفلت پشت سر نگذاریم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره با حمایت از اقدام اخیر ایران در برابر بدعهدی‌های آمریکا گفت: مسئله روز کشورمان اقدامی است که شورای عالی امنیت ملی کشور در این برهه گرفت و رئیس‌جمهور نیز به سران کشورهای اروپایی نامه نوشت و اعلام کرد در اقدام متقابل با بدعهدی‌های رژیم جهانخوار  آمریکا و در مقابله با کم کاری و ضعف دولت‌های اروپایی اقدامی حقوقی، قانونی و مبتنی بر توافقنامه برجام طبق بند۲۶ و ۳۶ آن انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: اقدامی که می‌توانست سال گذشته پس از خروج آمریکا از برجام صورت بگیرد، اما با تاخیر و حوصله‌ورزی فراوان صورت گرفت، اگرچه یک اقدام اولیه و حداقلی است اما گامی انقلابی برای تامین منافع ملی کشورمان و تقویت مقاومت ملت عزیز ایران است، انشالله با همین صلابت و با همین ادبیات گام‌های بعدی بدون تاخیر و با زمانبندی برداشته شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: خوشبختانه گام‌های تعریف شده ایران گام‌های دارای زمانبندی مشخص و شیوه اقدام کاملا دقیق است که انشالله با همین ادبیات و صلابیت گام‌های بعدی برداشته شود و ما از این اقدام مناسبت و انقلابی حمایت و تشکر می‌کنیم و یقین داریم که گشایش‌های فراوان و بزرگی را صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه سازمان ملل، جامعه جهانی و به ویژه اتحادیه اروپا در معرض امتحان بزرگ هستند، ادامه داد: واکنش‌های اخیر آنان نسبت به یک اقدام کاملا حقوقی و قانونی ایران که آن هم با تاخیر و حوصله ورزی فراوان صورت گرفت، نامتعارف است.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری تصریح کرد: آمریکا که تکلیفش مشخص است و توقعی از این کشور نمی‌رود اما توقع از کشورهای اروپایی این است که تاخیرهای خود را جبران کنند و این عصبانیت‌های و برخوردهای اولیه نشان‌دهنده صحت این اقدام است  که نشان می‌دهد کار درستی انجام شده است و باید این راه به لطف الهی ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: از ایران عزیز یک صدا درباره این اقدام شنیده می‌شود و نمازگزاران  در روز جمعه و در سراسر کشور و پس از نمازجمعه ازاین تصمیم انقلابی شورای عالی امنیت ملی یکپارچه دفاع می‌کنند و علیه دشمنان شعار می‌دهند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: واقعیت میدان و شرایط عمومی آرایش جنگی دشمن در برابر جمهوری اسلامی ایران است، آرایش جنگی در عرصه اقتصادی، اطلاعاتی، روانی، سیاسی و فرهنگی است که البته این اختصاص به حوزه دفاعی ندارد چراکه آنان عرضه‌ای در این بخش ندارند و البته همانطور که رهبر حکیم و فرزانه هم فرمودند حواس نیروهای مسلح و البته مردم ما هم جمع است اما عمده مسئله یک جنگ روانی شناختی است که با هدف  رخنه در اراده ملی مردم عزیز کشورمان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: دشمن درصدد است تا القا کند جمهوری اسلامی در شرایط فعلی در محاصره سختی گرفتار شده است و وضعیت مردم را بحرانی نشان دهند و شرایط کشورمان را مشابه وضعیت مسلمانان در زمان شعب ابی الطالب نشان دهد.

خطیب موقت نماز جمعه با بیان اینکه چنین مشابه سازی را  یک مغالطه تاریخی خواند و افزود: اگر بنا بر شبیه سازی باشد ما در شرایط مانند شرایط جنگ احزاب قرار داریم که شرایط دشوار اما امیدبخش است، شرایطی که نشان دهنده آن است که دشمن آخرین نفس‌های دشمنی خود را می‌کشد و این آغاز ناامیدی جبهه کفر و استکبار و ظهور فتوحات بزرگ است.

وی ادامه داد: در جریان جنگ احزاب طراحی مشترک مشرکان و یهودیان یک ائتلاف بزرگ سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی را تشکیل داد که راهبرد اصلی مشرکان و کفار در جنگ احزاب رجزخوانی، کری خوانی بود.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: در این میانه خیانت‌های داخلی بیشتر ضربه می‌زد و فعالیت جریان نفاق بیشتر آسیب می‌زد، کار خیلی سخت شد و مومنین در معرض یک امتحان بسیار بزرگ قرار گرفتند.

وی  ادامه داد: جریان نفاق دائما در جامعه تزریق یاس و ناامیدی می‌کرد و به سیاه نمایی و بزرگنمایی دشمن می‌پرداخت اما مومنان با تأسی به پیامبر عظیم‌الشان و با اعتماد به وعده الهی ائتلاف آن‌ها را جز ازدیاد در مقاومت و ایمان و تسلیم در پیشگاه الهی ندانستند و کفر و ایمان در مقابل هم قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: امروز ملت مومن و علوی ما به نیابت از جریان ناب مومنان در این میدان حضور دارند و آمریکا و رژیم صهیونیستی قلدر میدان و نعره کش میدان هستند که به فضل الهی و به یاری حق و با مقاومت و وحدت یکپارچه مردم گردن این قلدران زمان خواهد شکست و کمر آن‌ها به خاک خواهد نشست.

وی افزود: مردم در ادامه راه عزت و افتخار به پیامبر و امیرالمومنین اقتدا می‌کنند و این دیو سرکش و عربده‌کش میدان که همان رئیس جمهور آمریکا وهمراهان آنهاست را با تدبیر، برنامه و مقاومت از صحنه خارج می‌کنند. اگر یک نگاه به واقعیت میدان بیندازیم متوجه می‌شویم جبهه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا رفتار‌های غیر طبیعی می‌کند که البته این رفتار‌ها سال‌هاست که انجام می‌شود، اما اخیرا بیشتر شده است.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه واقعیت میدان نشان دهنده استیصال دشمن است، گفت: واقعیت میدان نشان دهنده به گِل نشستن کشتی تدبیر دشمنان است و منحنی رو به افول دشمنان را نشان می‌دهد و این عربده کشی‌ها فریاد و عربده یک دیو در حال احتضار و دست و پا زدن یک غول در حال مرگ است.

وی ادامه داد: رفتار‌های مضحک و احمقانه سران استکبار جهانی مخصوصا رئیس جمهور عجیب و غریب آمریکا در این روز‌ها اعتبار آن‌ها را در افکار جهانی تا حد زیادی کاهش داده و یک رسوایی جهانی را برای آن‌ها پیش آورده است، نمونه آن خروج از معاهدات بین‌المللی، به هم زدن بازی‌هایی که حتی خودشان آن‌ها را ساختند، پیمان شکنی و بد عهدی در برجام در سال گذشته و خروج از آنان از این توافقنامه است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: از جمله ادعا‌های خنده‌دار و مضحک رئیس جمهور آمریکا به این موارد می‌توان اشاره کرد که تا  گفته بود از وقتی که من از برجام خارج شدم، هر هفته در خیابان‌های تهران اغتشاش است و یا اینکه ما می‌توانیم فروش نفت ایران را به زیر صفر برسانیم، همه این‌ها رفتار‌های غیر عادی است که نشانه‌ احتضار جرثومه و نماد استکبار جهانی است.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با تاکید بر اینکه هندسه قدرت در جهان به نفع مقاومت و ایران در حال تغییر است، گفت: این تغییر حکایت یک منطقه نیست، نمونه اخیر آن را در ونزوئلا می‌بینید که کودتای آمریکایی شکست خورد و آمریکایی‌های نتوانستند در مقابل مقاومت یک ملت بایستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: برخی می‌گویند ایران در آن منطقه است و اگر ایران حضور داشته باشد این نشانه قدرت جمهوری اسلامی ایران است، اما این چنین نیست؛ در واقع مردم ایران فرمول مبارزه و مقاومت را به ملت‌های آزاده جهان تعلیم دادند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها به رغم تمام برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌هایشان نتوانستند یک اجماع جهانی سراسری را بر علیه ملت ما ترتیب دهند و حتی آمریکایی‌ها در منطقه‌ اروپا که به صورت تاریخی در اختیارآنان قرار دارد، هم نتوانستند در این مسیر آنگونه که باید و شاید با آمریکایی‌ها هماهنگ شوند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: این قاره پیر و خسته، خسته از مواجهه با کدخدای دیوانه و زیاده خواه است و مردم اروپا آمادگی هزینه بیشتر از این‌ها را ندارند و هر کشوری از کشور‌های اروپایی گرفتارتر از کشور‌های دیگر است، مثلا انگلیس گرفتار خروج از اتحادیه اروپاست و فرانسه درگیر قیام مردم و جلیقه سبز‌ها و مردمی است که با ضد سرمایه‌داری برای مبارزه به میدان آمده اند و در این جریان از وحشی‌های ادکلن و کراوات زده رونمایی شد.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: این‌ها گرفتارانی هستند که برایشان امکان رویارویی با ملت ایران نیست و در جریان برجام هم گرفتارند، یعنی اگر بخواهند منافع خود را حفظ کنند باید با جمهوری اسلامی همکاری کنند، اما از طرف دیگر با فشار‌های آمریکا مواجه هستند، البته ما این را یک فرصت تاریخی برای اروپا می‌دانیم که به کمک ملت ایران راه درست را انتخاب کنند و از مسیر غلط خود برگردند.

وی تصریح کرد: قدرت‌های جدید هم در آسیا با آمریکا همکاری نکردند، نه روسیه و نه چین و سایر قدرت‌های اقتصادی منطقه حاضر به همکاری با آمریکا نیستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: وضعیت منطقه ما یعنی غرب آسیا به خاطر موقعیت ویژه‌اش طعمه اصلی آمریکا قرار دارد و این کشور برای تصاحب ثروت عظیم این منطقه بیشترین سرمایه گذاری اقتصادی، مالی، امنیتی، اطلاعاتی، فرهنگی و حتی نظامی را انجام داده ولی حسرت بزرگی در دل آمریکایی‌های مانده است.

خطیب نمازجمعه تهران تاکید کرد: آمریکایی‌ها تمام برنامه‌هایشان در منطقه به هم ریخت چرا که در این منطقه متحد باوفا و توانمند ندارند، متحدان آن‌ها گرفتارند و مشکل دارند؛ رژیم‌های پوسیده، قدیمی بدون ارتباط با مردم رو به زوال هستند و نمونه اصلی آن آل سعود است که یک رژیم دیکتاتوری است که با وحشت و استبداد کار خود را پیش می‌برد و اخیرا هم ۳۷ نفر را با روش‌های زشتی به شهادت رساند.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری تصریح کرد: ماشین جنگی سعودی در باتلاق یمن ۴ سال است که به نیابت از آمریکا و استکبار جهانی مقابل مظلومین یمن ایستاده، اما به گِل نشسته است و نمی‌تواند حرکت کند. در یمن یک فاجعه بزرگ انسانی در حال رخ دادن است، آن‌ها می‌خواستند یک هفته‌ای یمن را تصاحب کنند، اما آن‌ها همچنان در حال مقاومت هستند و ۴ سال است که این مردم مقاومت می‌کنند.

وی تصریح کرد: جریان داعش مولود نامشروع ارتباط آمریکا و آل سعود در منطقه است که در حال کشیدن نفس‌های آخر است و همه این‌ها نشان از این است که اندیشه مقاومت در منطقه رسوخ کرده و نهادینه شده است و امروز در منطقه نه فقط هسته‌های مقاومت بلکه جبهه مقاومت و زنجیره طلایی مقاومت  و حتی دولت‌های مقاومت را هم داریم، وضعیتی که در عراق و سوریه و لبنان و فلسطین شاهد آن هستیم.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: متحد اصلی آمریکا در این منطقه یعنی رژیم صهیونیستی، رژیم خبیث کودک کشی است که وضع آن معلوم است و در سراشیبی سقوط کامل و اضمحلال و انهدام است و در چنبره مقاومت منطقه‌ای گرفتار است.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری تصریح کرد: طرح ضعیف و پوسیده معامله قرن به جایی نرسید و دشواری‌های داخلی رژیم صهیونیستی در حال از پا در آوردن آن رژیم است، ولی در این میانه نمونه تازه رسوایی رژیم صهیونیستی را می‌توان در حمله نا جوانمردانه اخیری که به غزه داشتند، دید.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری ادامه داد: از قدرت افسانه‌ای رژیم صهیونیستی چیزی باقی نمانده است و موشک‌های مقاومت فلسطین توانستند آن چتر و گنبد امنیتی را به راحتی سوراخ کنند و شهرهای اسرائیل را در معرض تهدید قرار دهند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دشمنان در منحنی رو به سقوط قرار دارند، تصریح کرد:‌ در این میانه ملت عزیز و سرافراز ما به عنوان پرچم مقاومت در منطقه بلکه در سطح جهان به طور دائم منحنی را رو به رشد در همه شاخص‌ها طی می‌کند. ملت ایران چهل سال پرافتخار را پشت سر گذاشت و وارد چله دوم شدند، به لطف خدای متعال ملت یکپارچه و صبور ایران با رهبری، رشید و شجاع در میدان حضور دارد و هر روز موفقیت‌ها بیشترمی شود.

وی با بیان اینکه آخرین امتحان ملت ایران جریان سیل بود، افزود: خدا می داند در جریان سیل اخیر با آن قوت چه حماسه‌هایی آفریده شد و نیروهای جهادی، ‌نیروهای مسلح، هلال احمر و عناصر مهمی که وارد جریان شدند، یک کار بزرگ و درخشانی را انجام دادند.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با بیان اینکه نیروهای مردمی عاشقانه در جریان سیل حضور داشتند،‌ اظهار کرد: مردم و مسئولان متحد صدها کیلومتر سیل بند ساختند و شهروندان را نجات دادند و خوشبختانه تلفات جانی اندکی را شاهد بودیم در حالی که خود اروپایی‌ها پیش بینی تلفات بیش از هزار نفر را می‌کردند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مسئولان و مدیر شایسته که در حال خدمت به قوای مختلف هستند ما از آنها خواستاریم به آنچه درباره حادثه سیل وعده دادند، عمل کنند.

وی اظهار کرد:‌ مدیران در جریان سیل اخیر نشان دادند که چگونه می‌توان وارد میدان شد، در جریان اقتصادی هم که نفوذی‌ها و احتکارچی‌ها،‌ قاچاقچی‌ها، ‌منافقین، زیاده‌خواهان،‌ عناصر زالوصفت علیه مردم فعالیت می‌کنند مسئولان می‌توانند در این شرایط با کمک گرفتن از خود مردم مانند جریان سیل وضعیت را مدیریت کنند و مانع سیل گرانی شوند.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری در پایان خاطرنشان کرد: مردم ما حاضرند هزینه عزت خود را بدهند و تاکنون هم فشار اقتصادی را متحمل شدند اما هزینه سوء تدبیر‌ها و تنبلی‌ها را نباید بدهند ان شاءالله با حمایت مسئولان در قوای گوناگون این سیل گرانی هم مهار شود و خسارت‌های آن کاسته و شرایط عمومی به وضعیت مناسب بازگردد.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••