اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۲۸:۵۶
اذان ظهر ۱۲:۰۹:۵۹
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۵۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۴:۴۷
غروب آفتاب ۱۸:۲۳:۴۵
نیمه شب ۲۳:۲۶:۵۰
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۷/۱۲/۱۰ - ۱۶:۴۰
آیت‌الله موحدی کرمانی:

اگر دشمنان ضربه‌ای به انقلاب بزنند، خودشان نابود می‌شوند

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمنان ما بدانند این انقلاب خیلی قدرتمند است و اگر افرادی هم ضربه ای به آن بزنند خودشان نابود می شوند، چرا که انقلاب ماندگار و سرافراز است.

اگر دشمنان ضربه‌ای به انقلاب بزنند، خودشان نابود می‌شوند

به گزارش سراج24،  آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران با اشاره به تقوای الهی گفت: از گناه کردن در محضر خداوند بپرهیزیم که بهترین توشه برای دنیا و آخرت تقواست.

موحدی کرمانی ادامه داد: در آثار دینی دو انقلاب ارزنده به چشم می خورد، یکی انقلاب در بصیرت و آگاهی و دیگری انقلاب در قلوب. به برکت انقلاب بصیرتی، نظام طاغوت ساقط می شود و مردم زیر سلطه با آگاهی که پیدا می کنند متوجه می شوند که باطل رفتنی و حق ماندی و پیروزی است و ولی امر ما قیام می کند و از هیچ چیزی هم نمی ترسد که این انقلاب در بصیرت است.

وی با بیان اینکه گذشتگان ما تصور می کردند نمی توانند در برابر زور و ستم قیام کنند، بنابراین با خاری و ذلت مواجه شدند، گفت: وقتی با بصیرت مردم انقلاب شد، امام خمینی (ره) رهبری آگاه ما به میدان آمد و فرمودند که از شاه نترسید که رفتنی است، از آمریکا نترسید که هیچ غلطی نمی تواند کند و این جملات به همراه مستندات قرآنی به مردم گفته شد و تاثیر خودش را گذاشت. 

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مردم با بصیرتی که پیدا کردند به خیابان ها آمدند، شاه فرار کرد و آمریکا هم هیچ غلطی نتوانست کند، بنابراین این انقلاب در بصیرت است. با انقلاب اسلامی طی چهل سال عظمت ها دیدیدم، توطئه های دشمنان خنثی شد و این به برکت اجرای احکام اسلامی در کشور است. 

موحدی کرمانی افزود: دومین انقلاب، انقلاب در قلوب است، انقلاب بصیرتی که ایجاد شد، اگر بخواهد ماندگار باشد باید انقلاب در قلوب هم داشته باشد که شکر خدا دیدیم از ابتدای انقلاب این طور بود. مقاومت ها و ایثارهای مردم را در این چهل سال بسیار دیدیم و این نشانه ای از وجود انقلاب در قلوب مردم است. 

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: دنیا در دل های کسانی که به دنبال برتری مادی هستند، زیبا جلوه داده می شود. حواسمان را جمع کنیم که ما با خون شهدا نباید بازی نکنیم، آنها افتخار شهادت را کسب کردند، خون دادند و این انقلاب را بدست آوردند. ما باید مراقب امانت آنها باشیم. اولین سوالی که از ما پرسیده می شود در خصوص امانت شهدا است. مسئولین، متمولین، کسانی که قدرتی داشتید چه کردید؟ 

وی ادامه داد: آیا عادلانه رفتار کردید؟ آیا یک عده خوردند و بردند و یک عده از گرسنگی مردند؟ خیلی باید حواسمان جمع باشد. برخی خیال می کنند این انقلاب است که باعث افزایش قیمت گوشت و این موارد شده است، خیر این انقلاب هر کجا آمد عزت آورد. 

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: دشمنان ما بدانند این انقلاب خیلی قدرتمند است و اگر افرادی هم ضربه ای به آن بزنند خودشان نابود می شوند، چرا که انقلاب ماندگار و سرافراز است.

موحدی کرمانی بیان کرد: در بدو انقلاب صحنه‌های عجیبی از جمله فداکاری و ایثارهای مردم دیدیم، مردم در ابتدای انقلاب انتظارات و چشم‌داشت‌هایی نداشتند اما به مرور زمان پست‌هایی مانند؛ نمایندگی مجلس، ریاست جمهوری، مدیریت کل، استانداری‌ها، وزارتخانه‌ها آمد دل‌ها را متزلزل کرد، ما شهدای زیادی را در ابتدای انقلاب داشتیم که افتخار آنها شهادت بود و در حال حاضر این انقلاب در اختیار ماست و باید مراقب بود که آن را به طور مناسب امانتداری کنیم؛ اولین سوالی که در روز قیامت می‌شود در رابطه با امانت انقلاب است که مسئولان، مردم برای امانت انقلاب چه کردند؟

امام جمعه موقت تهران در خصوص ضرورت اصلاح وضع معیشتی مردم، تصریح کرد: یکی از ضروریات امروز ما عزم جدی برای مبارزه با فساد اقتصادی و گرانی های لجام گسیخته است. باید هزینه های جاری کاهش پیدا کند. به منظور تقویت بنیه اقتصادی کشور املاک مازاد دولت به فروش برسد. برخی از واگذاری ها و خصوصی سازی ها شائبه برانگیز است که باید اصلاح شود.

موحدی کرمانی با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: مسئله بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری مطرح کردند بسیار مهم است که به دلایل مختلف از جمله مطالب،‌ محتوا، شرایط و مقطع زمانی، صدور آن از اهمیت بسیار زیادی در ادامه مسیر انقلاب برخوردار است.

نقش رسانه ملی برای تحقق بیانیه گام دوم

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به ضرورت ارائه راهکارهای عملی برای تحقق زمینه‌های مختلف گام دوم در راستای ادامه انقلاب اسلامی تأکید کرد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی با ایجاد نشست‌های تخصصی ابعاد این بیانیه ارزشمند را روشن و تدوین نماید، همچنین دستگاه‌های فرهنگی،‌ وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، مراکز و مراجع تحقیقاتی و پژوهشی نسبت به گفتمان سازی آن اقدام کنند و همچنین نخبگان و فرهیختگان، زمینه‌های علمیت بخشی گام دوم را در عرصه‌های مختلف کشور فراهم کنند.

امام جمعه موقت تهران افزود: باید مبنای برنامه و بودجه ریزی سالانه بر توصیه‌های هفت گانه رهبر معظم انقلاب اسلامی یعنی علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و موضوع سبک زندگی قرار گیرد.

زمینه سازی برای تحقق اسلام نکته مهم گام دوم

وی همچنین با بیان چهارمین نکته برای تحقق بیانیه گام دوم گفت: یکی از موضوعات مهم و راهبردی این بیانیه، ‌جامعه پردازی و زمینه سازی برای تحقق تمدن اسلامی است که شکل حقیقی آن در زمان ظهور حضرت بقیة الله الاعظم(عج) تحقق خواهد یافت.

موحدی کرمانی ادامه داد: به حمدالله انقلاب اسلامی با ترسیم نقش مهم و محوری مردم و تشکیل جمهوری اسلامی گام اول انقلاب را به خوبی برداشته است. بنای ساخت جامعه اسلامی و رسیدن به تمدن آن باید با بازبینی نظامات موجود در عرصه‌های مختلف کشور از جمله نظام آموزشی،‌ بودجه ریزی، اداری، نظام اقتصادی و نظاماتی را متناسب با فرهنگ و آموزه‌های دینی و مکتب حیات بخش اسلام تنظیم شود و دشمن نیز که اهمیت این موضوع را به خوبی می‌داند سعی می‌کند با ایجاد نسخه‌های قوی مدل مدیریت کشور را به سمتی سوق دهد که در نهایت منجر به تحقق اهداف خودشان و تسلط بر کشور شود طی کند.

وی تصریح کرد:‌ همه امورات از قبیل کار، صنعت،‌ کشاورزی بر روی فضای مجازی متمرکز شده است. طبق سند چشم انداز برنامه توسعه و همچنین با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، توسعه زیرساخت اینترنت از تکالیف وزارت ارتباطات است، لذا امروز ارتقای سطح دانش و بهره مندی صحیح از این فضا از ضروریات به شمار می‌آید.

80 درصد از اطلاعات فضای مجازی در اختیار آمریکاست

امام جمعه موقت تهران همچنین با تأکید بر اینکه اغراض و حواشی سیاسی نباشد وارد مقوله اقدامات وزارت ارتباطات شود، گفت: برای حفظ ارزش‌ها و اصول اسلامی و انقلابی باید روی اینترنت بومی و ایرانی تمرکز کرد، همان کاری که چینی‌ها کردند ما هم می‌توانیم،‌ 80 درصد اطلاعات اقتصاد تکنولوژی و اطلاعات کره زمین در فضای مجازی در اختیار دولت و شرکت‌های آمریکایی قرار دارد.

وی افزود: آیا آن مقدار که آمریکایی‌ها در زمینه فضای مجازی وقت و سرمایه گذاری می‌کنند، ما هم به همان اندازه هزینه کرده‌ایم؟ دولت همان گونه که موظف است در همه زمینه‌ها توسعه تکنولوژی ایجاد کند، باید در پیام‌رسان‌ها نیز اقدامات لازم را انجام دهد و بنابراین لازم است که قانون برخورد با استفاده کنندگان از فیلترشکن‌ها تدوین، تصویب و اجرا شود.

موحدی کرمانی همچنین ادامه داد: چقدر دیگر باید به ارزش‌ها، قرآن،‌ ائمه معصومین و مسائل اخلاقی در فضای مجازی هجمه و حمله شود؟ ما باید در سیاست‌هایمان تجدیدنظر کنیم، بنابراین اگر بنیه کشور در مسائل فرهنگی مثل بنیه دفاعی و نظامی‌مان تقویت نشود دشمن با استفاده از ابزار فضای مجازی جوانان ما را منحرف می‌کند همانطور که امروز نشانه‌هایش آشکار شده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ضرورت انجام تلاش‌های مضاعف در ایمن سازی فضای مجازی گفت: باید این تلاش‌ها در زمینه فضای اینترنتی و مجازی به ویژه سیستم بانک‌ها، نفتی و زیرساخت‌های حساس انجام گیرد، ضرورت مدیریت و کنترل فضای مجازی از سوی نظام و بهره مندی صحیح در چارچوب اهداف اسلام و انقلاب در فضای مجازی و تبدیل تهدید به فرصت‌ها از ضروریات است.

وی افزود: بهره مندی مناسب از فضای مجازی اینترنت برای تبیین و گسترش گفتمان تشیع و انقلاب اسلامی حتمی است و باید مطابق سند تدوین الزامات شبکه ملی ارتباطات حرکت کرد چرا بومی سازی فضای مجازی اجرایی نشده است؟ ادامه فعالیت تلگرام با این وضعیت که موجب سلطه اجانب و تضعیف اعتقادات می‌شود طبق تأکید صریح قرآن حرام بین است.

آیت الله موحدی کرمانی یادآوری کرد: فضای مجازی لجام گسیخته، گسست نسلی را به دنبال دارد، چرا که در فضای مجازی قهرمان سازی و قهرمان پروری کاذب صورت می‌گیرد؟ تلگرام با وضعیت فعلی خطراتی همچون اخلال در وحدت ملی و ایجاد اختلاف بین اقشار جامعه را به دنبال دارد.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به سایر خطرات و تهدیدات تلگرام در وضعیت کنونی‌اش، خاطرنشان کرد: دسترسی بیگانگان به اطلاعات مردم، کشور و حریم خصوصی اشخاص، انتشار، توزیع و تجارت انواع محتواهای مستهجن خلاف با عرف جامعه، اهانت به مقدسات و ارزش‌های اسلامی با تبلیغ فرقه‌های مختلف و گمراه کننده،‌ نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از دیگر خطرات تلگرام به شمار می‌رود. انتظار می‌رود که مسئولان مربوطه از خواب بیدار شوند و راه صریح قرآن را در خصوص فضای مجازی بپیمایند.

وی همچنین با اشاره به ورود بشار اسد رئیس جمهور سوریه به ایران گفت: در خصوص ورود رئیس جمهور محترم سوریه به ایران چند جمله را عرض می‌کنم، خبری که در هفته گذشته در رأس اخبار خبرگزاری‌ها و رسانه‌های بین المللی قرار گرفت از جمله رویدادهای بی نظیر تاریخی است که نمایش اقتدار ایران در آن نام برده شد.

موحدی کرمانی بیان کرد: سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه از جهات مختلف قابل اهمیت و بررسی است و بسیار مورد توجه محافل سیاسی جهان قرار گرفت، بنابراین به سه نکته اساسی در این ارتباط اشاره می‌کنم؛ از هشت سال قبل این اولین بار است که بشار اسد به کشوری دیگر سفر می‌کند.

امام جمعه موقت تهران افزود: مخالفان بشار اسد اذعان می‌کنند سرزمین او عملا در دمشق محاصره شده و همه می‌دانند که آسمان سوریه هنوز محل جولان جنگنده‌های آمریکایی و کشورهای غربی است و با اشراف اطلاعاتی و همه ماهواره‌های جاسوسی که دارند اوضاع را رصد می‌کنند و در این شرایط بشار اسد به تهران سفر می‌کند و به سلامت به کشورش برمی‌گردد و این یعنی ثبات و امنیت در منطقه وجود دارد.

وی گفت: سفر بشاراسد به ایران حاوی پیام تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و قدرشناسی سوریه از رهبر معظم انقلاب اسلامی به طوری که بشار هدف سفر خودش را تشکر از ایران و تبریک حضوری جشن چهل سالگی انقلاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد. همچنین این سفر پیام روشنی به اسرائیل و هم پیمانان آمریکایی و اسرائیلی داشت که ایران در سوریه حضور خواهد داشت و تهدید، تطمیع و فشارهای همه جانبه بر این تصمیم اثر ندارد.

رد پیشنهاد 200 میلیارد دلاری برای جدایی بشار از ایران

آیت الله موحدی کرمانی بیان کرد: کشورهای عربی پیشنهادات بسیار فریبنده‌ای به بشار اسد داشتند مبنی بر فاصله گیری وی از ایران، پیشنهاد 200 میلیارد دلاری و تضمین ادامه حکومت بشار و خاندان او اما بشار استقلال کشورش عزت مردم و روابط عمیق و راهبردی دو کشور را با پول معاوضه نکرد و تسلیم تهدیدها هم نشد، برای همین این چنین مورد استقبال مقام معظم رهبری قرار گرفت.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: رئیس جمهور سوریه در سفر اخیرش به ایران درخواست تقویت روابط اقتصادی، فرهنگی، ارتباط علما و اندیشمندان دو کشور را مطرح کرد، در هر حال این سفر تحولی در انسجام و ایستادگی این جبهه‌ها، مقاومت و ایستادگی آن در مقابل آمریکا و کشورهای وابسته به آن محسوب می‌شود.

هیچ کشوری روی خوشی به ورشو نشان نداد

وی همچنین در خصوص تشکیل جلسه اخیر ورشو در لهستان نیز گفت: این اجلاس ضد ایرانی با مدیریت آمریکا برای ایجاد ائتلاف علیه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد که به شکست و ناکامی آمریکا تبدیل شد و در این کنفرانس اکثر کشورهای جهان حضور نیافتند و حتی برخی از کشورهای اروپایی نیز در حد فرستادن نماینده‌هایشان در ورشو شرکت کردند؛ علاوه بر آن مشخص شد که هیچ کشوری روی خوشی به این اجلاس ضد ایرانی نشان نداده است.

آیت الله موحدی کرمانی اظهار کرد: کشورهای آمریکایی نیز بعد از اجلاسیه ورشو خودشان اذعان کردند این جلسه فاقد دستاورد بوده است. هم اکنون آمریکا به یک قدرت پوشالی و غول کاغذی تبدیل شده که حتی در داخل نیز با مشکل مواجه است و میان هم پیمانان خود در دنیا اعتبارش را هم از دست داده است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: امروز حیثیت سیاسی آمریکا به طور مداوم در دنیا بیشتر خدشه‌دار می‌شود و ناکامی‌هایش بیشتر می‌شود، از سوی دیگر نشست ورشو توسعه روابط خارجی رژیم صهیونیستی با کشورهای دیگر که منجر به اختلاف آن با لهستان یا همان کشور میزبان ورشو شد.

وی اظهار کرد: در واقع با این اجلاسیه، سران لهستان مزد خوش خدمتی خود را به آمریکا و اسرائیل زود دریافت کردند به گونه‌ای که این نمایش مضحک نه تنها دستاوردی برای آمریکا نداشت بلکه به ایجاد تنش در میان روابط اسرائیل با لهستان ‌شد و به قول معروف "عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد".

انتقام خون حمله تروریستی از مزدوران سعودی و صهیونیستی

آیت الله موحدی کرمانی همچنین در ادامه با اشاره به جریان شهادت مظلومانه پاسداران انقلاب اسلامی توسط عده‌ای از تروریست‌های وهابی گفت: این اقدام دل‌های همه هموطنانمان را به درد آورد و این خواست تمام مردم ایران است که عوامل این اقدام تروریستی دستگیر و تقاص خون‌های پاک ریخته شده در آن از مزدوران سعودی و رژیم صهیونیستی گرفته شود.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: همان طور که فرماندهان شجاع و غیور ما وعده دادند، در همان روزهای اول حادثه تعدادی از عوامل را دستگیرکردند، متأسفانه شواهد و قراءن حاکی است که این تروریست‌ها در خاک پاکستان از آزادی عمل زیادی برخوردارند، بدیهی است ادامه این وضع به هیچ وجه قابل تحمل نیست.

وی تصریح کرد: مسئولان پاکستان بدانند که حسن همجواری یک معادله دو طرفه است و تا به حال مبنای جمهوری اسلامی بر این بوده و انتظار است که دخالت‌ها و وسوسه‌های شیطانی رژیم سعودی و اماراتی، دوستی دیرینه بین دو ملت را خدشه دار نکند. پاکستان باید برای حفظ امنیت منافع و مصالح دراز مدت دو ملت مرزهای خود را به خوبی مدیریت کند و جلوی تحرکات گروهک‌های تروریستی وابسته به جریانات وهابیت را بگیرد.

آیت الله موحدی کرمانی یادآوری کرد: ایجاد بحران در میان مرزهای دو کشور به سود هیچ یک از دو ملت نیست و آسیب‌های آن دامن هر دو کشور را فرامی‌گیرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••