بازی سیاسی با سلامت مردم

بالاخره پارازیت و آلودگی هوا سرطان‌زا بودند یا گوشت قرمز؟!

بالاخره پارازیت و آلودگی هوا سرطان‌زا بودند یا گوشت قرمز؟!

به گزارش سراج24، در دولت‌های نهم و دهم دو موضوع آلودگی هوا و پارازیت برای رسانه‌های اصلاح‌طلب و اعتدالی از نان شب هم واجب‌تر شده بود. سرکار خانم ابتکار به عنوان یکی از چهره‌های شاخص محیط زیستی جریان چپ یک روز در میان درباره‌ی مضرات پارازیت بر سلامت مردم مقاله منتشر می‌کردند و دولت احمدی‌نژاد را به دست داشتن در افزایش میزان سرطان مردم متهم می‌کردند. شبکه‌های ماهواره‌ای نیز به یاری خانم ابتکار و رسانه‌های چپی آمدند و ضمن تهیه‌‌ی مستند‌هایی، تهران را به یک مایکروفر عظیم تشبیه کردند که حکومت ایران درحال زنده‌ زنده کباب کردن مردم در آن است. این موضوع تبدیل به یکی از چالش‌های مهم دولت در زمینه‌ی سلامت مردم تبدیل شد و سازمان‌های مربوطه هرچه گفتند طول موج مورد استفاده در پارازیت‌ها تاثیری بر سلامت مردم ندارد مورد قبول این رسانه‌ها واقع نشد.

از سوی دیگر خانم ابتکار به عنوان منتقد درجه‌ یک آلودگی‌هوای تهران از استاندارد نبودن بنزین یورو 4 تولید داخل و سوءمدیریت شهر تهران می‌گفتند. موضوع بنزین داخلی به پالایشگاه‌های احداث شده توسط نیروهای متخصص انقلابی و مسئله‌ی نقص در مدیریت شهری نیز به منظور حمله به محمدباقرقالیباف شهردار وقت تهران در دستور کار این رسانه‌ها قرار گرفت؛ که در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد بنزین تولید داخل مشکلی ندارد و ظاهرا اشکال از جای دیگری است. برحسب اتفاق هم مشخص شد که همسرسرکار خانم ابتکار از واردکنندگان بنزین به کشور هستند و تولید بنزین در داخل کشور موجب کساد شدن کاسبی همسر ایشان می‌شود.

هم‌زمان با روی کارآمدن دولت یازدهم و تصدی سرکارخانم ابتکار بر ریاست سازمان محیط زیست دیگر حرفی از مضرات پارازیت به میان نیامد. سازمان تنظیم مقررات رادیویی و سازمان انرژی اتمی به استعلام‌های دادستانی پاسخ دادند و در نهایت به دلیل مشخص نبودن عنصر مادی جرم، دادگاه صدور قرار منع تعقیب را تایید و پرونده با قطعی شدن قرار منع تعقیب، مختومه شد!

به همین راحتی موضوعی که بارها در دولت‌های نهم و دهم اعلام شده بود مورد پذیرش قرار گرفت و رسانه‌های چپ‌گرا و خانم ابتکار دیگر هرگز به این موضوع نپرداختند! مسئله‌ی ترافیک و آلودگی هوا نیز با روی کار آمدن شورای شهر و شهردار اصلاح‌طلب از دستور کار رسانه‌های این جریان خارج و ظاهرا تهران به خلوت‌ترین و پاک ترین شهر دنیا مبدل شده است!

این تضاد رفتاری آشکار در میان سیاستمداران و رسانه‌های حامی آن‌ها در حال حاضر نیز به راحتی قابل درک است. با افزایش سرسام آور قیمت گوشت و مواد خوراکی، رسانه‌های حامی دولت تدبیر و امید دست به اقدامات عجیبی زدند که بیشتر شبیه به یک سری عملیات انتحاری علیه دولت هستند. خبرگزاری ایسنا که از حامیان سرسخت دولت تدبیر و امید است در گزارشی مبهم و طی مصاحبه با یک پزشک گمنام برای تشویق مردم به عدم استفاده از گوشت قرمز گفته است که: «مصرف گوشت قرمز خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را با شواهد استنباطی افزایش می‌دهد.»

پس از انتشار این گزارش بود که حتی صفحات مجازی حامی دولت نیز نسبت به این ادعا واکنش نشان دادند و از آن به عنوان تلاش جهت لاپوشانی ضعف‌های مدیریتی دولت برای تنظیم بازار گوشت کشور یاد کردند.

پس از آن نیز هم‌زمان با رشد قیمت کاهو و رسیدن به قیمت 12 هزارتومان برای هر کیلو خبری بازنشر می‌شود که در آن گفته می‌شود کاهو ناقل باکتری خطرناک ای کولای است! این خبر برای اولین بار در خرداد سال 1390 توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس در پی شیوع یک بیماری عفونی در اروپا منتشر شده بود. به نظر می‌رسد بازنشر این خبر درست در زمانی که قیمت این ماده غذایی به بالاترین قیمت خود در این سال‌ها رسیده است، بی ارتباط به انتشار خبر سرطان‌زا بودن گوشت قرمز نیست!

در تجربه‌ای مشابه دیگر نیز یکی از گزارشگران بازی فوتبال تلویزیون از رژیم گیاهی جدید لیونل مسی به عنوان دلیل اصلی افزایش سطح کیفی بازی فوتبال او یاد کرد. این اظهار نظر نیز از چشم کاربران فضای مجازی دور نماند و واکنش‎‌های زیادی در پی داشت.

باتوجه به موارد یاد شده به نظر می‌رسد سلامت کشور به ابزاری جهت بازی سیاسی با مردم تبدیل شده است. هرجا که خودشان عهده‌دار مسئولیت بودند اوضاع را گل و بلبل نشان می‌دهند و هرزمان که رقیب در راس کار بود از هر طریقی سعی در حمله به آن دارند. خوب است مردم ایران حافظه‌ی تاریخی خود را تقویت کنند تا همیشه به یاد داشته باشند برخی سیاستمدارن چگونه با رفتار متناقض و وعده‌های وعید صرفا درپی رسیدن به پست‌های مدیریتی هستند.

در ماه‌های اخیر پوشک نایاب شد، گوشت گران شد، پراید گران شد، مرغ گران شد، تخم مرغ گران شد، دلار گران شد، بنزین گران شد، نان گران شد، سبزی گران شد، آب گران شد، برق گران شد، تلفن گران شد، اینترنت گران شد ولی دولت تدبیر هم‌چنان درحال دادن وعده‌های انتخاباتی است. رسانه‌های حامی دولت نیز در این میان سکوت کرده و کمابیش در حال ماست مالی سوءمدیریت دولت در زمینه اداره‌ی کشور هستند. همان رسانه‌هایی که مردم را از دلار 5 هزارتومانی می‌ترساندند امروز در برابر دلار 12 هزارتومانی ساکت مانده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بررسی پروژه نفوذ در برنامه ثریا با حضور عوامل سریال «گاندو»

روحانی در دیدار با پوتین: ایران همواره حامی ثبات و امنیت منطقه بوده است

آب در دولت حسن روحانی!

0 نظر

ارسال نظر

capcha