مدیر مسئول موسسه رسانه ای رویکرد در یادداشتی به تبیین تشکیل جبهه رسانه ای انقلاب اسلامی پرداخته که به شرح زیر است:
در حال حاضر جنگ رسانهای یکی از اضلاع مهم مثلث جنگ نرم است چرا که غربیها با استفاده از رسانههای خود در تلاشند تا تصویر اشتباهی از ایران و اسلام را به مخاطبان ارائه دهند بنابراین ضرورت تشکیل جبهه رسانه ای جنگ نرم بیش از گذشته احساس می شود.
بی شک جنگ نرم در سه فضای سایبری، دیجیتالی و رسانهای انجام می شود که با توجه به عصر ارتباطات و گستردگی فضای مجازی امروز هر فرد به یک رسانه تبدیل شده است و از طریق موبایل، سایت و شبکههای ماهواره ای اخبار را دریافت کرده و از سوی دیگر میتواند افکار، نظرات و ایدههای خود را از طرق مختلف ارائه کرده و به ویژه آنها را در فضای مجازی منتشر کند.
در این میان برخی کارشناسان قدرت نرم را به قدرت شکلدهی و تغییر ایدهها و ترجیحات طرف مقابل در فضای صلح و بدون خونریزی همراه با آثار مخرب تعریف می کنند که بر این اساس جنگ نرم، استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن تاثیرگذاری بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروههای دوست است به نحوی که برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی پشتیبان باشد.
علاوه بر آن جنگ رسانهای یکی از اضلاع مهم جنگ نرم به شمار می آید که تنها جنگی است که حتی در شرایط صلح نیز بین کشورها به صورت غیر رسمی ادامه دارد و هر کشوری از حداکثر توان خود برای پیشبرد اهداف سیاسی خود با استفاده از رسانهها بهره میگیرد.
بنابراین در چنین ضرورت تشکیل جبهه رسانه ای انقلاب اسلامی در فضای کشور احساس می شود که صاحبان رسانه و خبرنگاران باید با تلاش فراوان برای رساندن اخبار صریح و شفاف به مخاطب گوی سبقت را از رسانه های بیگانه که در جهت مشوش کردن افکار عمومی گام برمیدارند، بربایند.
متاسفانه رسانههای غربی، غرب را مدینهای فاضله توصیف میکنند که هیچ مشکلی ندارد در حالی که آنجا هم انواع مشکلات وجود دارد و اصحاب رسانه از جمله جبهه رسانه ای انقلاب اسلامی می توانند با کنکاش در اخبار رسانه های غربی به سادگی دروغ های آنان را برای مخاطبانشان بر ملا کنند.