نکات تغذیه‌ای در شب یلدا

نکات تغذیه‌ای در شب یلدا

به گزارش سراج24، مرجان افغان، کارشناس تغذیه و دکترای فیزیولوژی ورزشی، در ارتباط با بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای در شب یلدا اظهار داشت: مواد غذایی که از قدیم برای جشن شب یلدا مردم در نظر می‌گرفتند بسیار مفید بود که این مواد غذایی شامل انواع آجیل و میوه‌ها است.


روی هم خوردن این مواد غذایی، هر چند که همه آنها مفید هستند، ولی به صلاح نیست چرا که می‌تواند مشکلات گوارشی برای افراد به همراه داشته باشد. افراد بهتر است پس از مصرف آجیل تا یک ساعات از انار استفاده نکنند تا دچار مشکلات گوارشی نشوند.

بیماران دیابتی و افراد دچار چربی خون باید در مصرف انواع آجیل دقت کنند، مصرف انواع تخمه در کنار سایر مواد غذایی می‌تواند سبب سنگین شدن سیستم گوارشی افراد شود بنابراین توصیه می‌شود در شب یلدا از همه این مواد به صورت اندک استفاده شود.

شب یلدا و چند نکته تغذیه ای که باید رعایت کنید


در شب یلدا به دلیل مصرف همزمان بسیاری از مواد غذایی همچون آجیل، دانه‌های انار باید حتما جویده شوند و در غیر این صورت دور ریخته شوند چرا که سیستم گوارشی دچار اختلال خواهد شد. همچنین حداقل فاصله خوردن آجیل تا هندوانه نیم ساعت به طول انجامد.

همچنین توصیه می‌شود در این شب افراد نسبت به انجام ورزش‌های گروهی همچون طناب‌کشی، پرتاب توپ، پانتومیم بازی، وسطی و …. اقدام کنند تا هم هضم مواد غذایی بهتر انجام گیرد و هم افراد شادتر باشند.

البته میزان ورزش و شدت ورزش برای افراد مختلف متفاوت است و هر فردی با توجه به شرایط جسمانی که دارد می‌تواند ورزش‌های لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

این سو موتور جستجوی کالای ایرانی

بیانیه جمعی از اساتید طب سنتی درباره ویروس کرونا

شایعه‌های خطرناک شبکه‌های مجازی پیرامون کرونا را باور نکنیم

0 نظر

ارسال نظر

capcha