به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردین، نویسنده در این مقاله با اشاره به دور جدید مذاکرات هسته ای می گوید "تاریخ آغاز دور جدید مذاکرات روز 25 فوریه در قزاقستان اعلام شد. علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان برگزاری نشست مونیخ خبرهای خوبی را در این مورد اعلام کرده است. کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این مورد اظهار خوش بینی کرده است و گفته منتظر واکنش "سعید جلیلی" نماینده ایران در مذاکرات هسته ای است."
نویسنده به این مسئله می پردازد که قدرتهای غربی مجبور شدن تا نظر ایران در مورد محل مذاکرات را بپذیرند و می افزاید "طی گفتگوهای تلفنی ای که میان اشتون و 6 کشور اروپائی انجام شد آنان استانبول را برای برگزاری دور جدید مذاکرات پیشنهاد کرده بودند در حالیکه در پایان نظر ایران در مورد برگزاری مذاکره در قزاقستان را پذیرفتند."
این تحلیلگر سیاسی در ادامه با اذعان به ورود "عزت مدارانه" جمهوری اسلامی ایران به مذاکرات هسته ای اشاره می کند که "دکتر صالحی در نشست امنیتی مونیخ تاکید کرد که حفظ "غرور ملی" برای ایرانیان در صدر اولویت ها قرار دارد. صالحی از کشوری می آید که هزاران سال فرهنگ و تمدن را با خود به همراه دارد و پیشرفته تر از بسیاری از همسایگان خود است. وی در جریان این نشست به تحصیلات عالی و بالای جوانان ایرانی نیز اشاره کرد."
تحلیلگر در ادامه به بی تاثیر بودن تحریم ها اشاره کرده و می افزاید "تحریم های ضد ایرانی نتیجه معکوس داشته است ایران نشان داده که تسلیم نمی شود و عزت مدارانه وارد دور جدید مذاکرات می شود."



