به گزارش سراج24 به نقل از بلومبرگ، هدف اپل از این کار افزایش تنوع اطلاعاتی برنامه خبری همراه خود است تا تعداد کاربران و علاقمندان به آن در مقایسه با با برنامه های شرکت های رقیب مانند فیس بوک و گوگل افزایش یابد.
با تغییرات اعمال شده در برنامه همراه یاد شده حتی وبلاگ نویسان ساده هم می توانند اخبار و نظرات خود را منتشر کرده و برای مشاهده در دسترس هزاران کاربر قرار دهند. با توجه به وجود میلیون ها کاربر گوشی آیفون در سراسر جهان این ابزار به طور بالقوه می تواند مخاطبان و علاقمندان زیادی پیدا کند.
سه شرکت فیس بوک، اپل و گوگل برای جذب کاربران به برنامه های خبری خود رقابت نزدیک و شدیدی با یکدیگر دارند. فیس بوک ماه قبل از برنامه خبری خود برای گوشی های هوشمند موسوم به Instant Articles رونمایی کرد و گوگل هم همکاری های خبری خود با ناشران مختلف را تشدید کرده است.
Apple News اولین بار در ماه سپتامبر عرضه شد و ابتدا 100 سایت و رسانه خبری معتبر را به عنوان منبع دریافت اخبار در نظر گرفت. اما به تدریج بر تعداد این منابع افزود.