به بهانه انتشار اولین قسمت سریال «شهرزاد»؛

یک سریالِ تمام عیار/ آیا حسن فتحی ناجی شبکه نمایش خانگی می‌‌شود؟!

یک سریالِ تمام عیار/ آیا حسن فتحی ناجی شبکه نمایش خانگی می‌‌شود؟!

به گزارش سراج24،  «سریال شهرزاد، به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی سیدمحمد امامی و سرمایه‌گذاری مشترک سیدمحمد امامی و سیدمحمدهادی رضوی به عنوان بزرگ‌ترین پروژه سریالی بخش خصوصی کشور از امروز ٢٢مهرماه، توسط شرکت تصویرگستر پاسارگاد، توزیع و پخش شد.»

خبری که چند روز پیش، روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت تا نویدبخش تحولی بزرگ در شبکه نمایش خانگی باشد. زیرا این بار قرار بود یک سریال باکیفیت (در حد سریال‌های الف ویژه رسانه ملی) به مخاطبین عرضه شود نه فیلم‌های زیرشانه تخم‌مرغی!

اولین قسمت از سریال «شهرزاد» در حالی در شبکه نمایش خانگی توزیع شد که طبق انتظار، حسن فتحی این بار نیز استادانه به سراغ موضوعی تاریخی رفته است.

بستر اتفاقات تاریخی برای روایت داستانی عاشقانه، هنر فتحی برای سریال‌سازی است. شاید کمتر کسی خاطره خوش «شب دهم» را از یاد برده باشد. سریال درخشانی که به تنهایی برای کارنامه سریال‌های مناسبتی صدا و سیما کافیست!

شهرزاد! دختری با بازی بسیار خوب ترانه علیدوستی، شخصیت اصلی سریال است که درگیر یک رابطه عاشقانه با فرهاد (با بازی مصطفی زمانی) است و هر دوی آنها درگیر مسائل سیاسی روزِ کشور در دوران مصدق! تنها ده دقیقه زمان می‌برد تا با تمامی شخصیت‌های سریال آشنا شویم و فراوانی چهره‌ها و بازیگران سرشناس، گیجمان نکند. قصه هم در تمام مدت با زبانی ساده روایت شده و به آرامی پیش می‌رود. البته برای بررسی دقیق‌تر «شهرزاد» باید منتظر ماند و سایر قسمت‌های آن را دید اما در یک نگاه کلی و با توجه به شروع خوب این سریال در اولین قسمت، می‌توان امیدوار بود که مخاطبین شبکه نمایش خانگی این بار محصولی باکیفیت را تماشا می‌کنند که نه تنها وقتشان را هدر نمی‌دهد بلکه از آن راضی هم خواهند بود.

متاسفانه کارنامه سیاه سریال‌های نمایش خانگی در گذشته، مردم را نسبت به این رسانه بدبین کرده است. به عنوان مثال دو سریال «قهوه تلخ» و «ابله» بدون پخش قسمت آخر سریال متوقف شدند! البته این قصه سر دراز دارد که در روزهای آینده در گزارشی جداگانه به آن خواهیم پرداخت.

نکته دیگر مورد توجه در مورد سریال «شهرزاد»، استفاده درست و دقیق از فرصت‌های تبلیغاتی است. پوسترهای حرفه‌ای، تیزر و آنونس‌هایی که نمونه‌اش را حتی در سینما هم کمتر دیده‌ایم و در کنار همه اینها حضور گسترده در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، همه و همه نمونه‌هایی از دقت و هوش کارشناسان و مدیران رسانه‎ای این سریال است.

با همه این اوصاف امیدواریم تا سریال جدید آقای فتحی همانطور که شروع خوبی داشته است تا انتها نیز با همین سرعت پیش برود تا ببینیم آیا «شهرزاد» می‌تواند ناجی شبکه نمایش خانگی ایران باشد؟!

 

 

منبع:حلقه وصل

 

اخبار مرتبط

حرکت شبکه نمایش خانگی در مسیر بی‌اعتماد ساختن مخاطبان به خود!

0 نظر

ارسال نظر

capcha