اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۴:۰۹
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۱۰
اذان مغرب ۱۹:۰۰:۴۹
طلوع آفتاب ۰۵:۲۴:۵۴
غروب آفتاب ۱۸:۴۱:۵۸
نیمه شب ۲۳:۱۸:۳۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۴۸/۱۰/۱۱ - ۰۳:۳۰

بنیاد در آزادراه تهران‌شمال فقط حرف می‌زند

مدیر عامل شرکت ساخت با بیان اینکه 14 میلیارد تومان فاینانس چینی‌ها در آزادراه تهران-شمال به ایران آمد و متمم 200 میلیارد تومانی فاینانس نیز آماده است، از افزایش سهم دولت در قطعات دو و سه این آزاد‌راه خبر داد.

بنیاد در آزادراه تهران‌شمال فقط حرف می‌زند
سید احمد صادقی در گفت‌وگو با فارس به تشریح آخرین اقدامات دولت به عنوان کارفرمای آزاد‌راه تهران - شمال در اجرای قطعات یک و چهار این آزاد‌راه و جذب پیمانکار و انجام مطالعات برای قطعات دو و سه، پرداخت. وی یادآور شد: در قطعه یک چندی پیش مذاکرات جدی با طرف چینی داشتیم و مضمون صحبت بر این بود که چینی‌ها یا پروژه را سر موعد به اتمام برسانند و یا تحویل وزارت راه و شهرسازی بدهند و بروند. معاون وزیر راه و شهرسازی در تشریح موارد مطرح شده در جلسه دولت با چینی‌های قطعه یک افزود: در این جلسه چینی‌ها یکی از مشکلات خود را فاینانس اعلام کردند، همچنین مطالبات 14 میلیون دلاری و ارزیابی اراضی سولقان، از دیگر موارد مذکور از سوی چینی‌ها بود. مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تصریح کرد: هر سه مذکور توسط دولت اجرایی شد و به زودی جلسه‌ای دیگر در قالب مذاکره‌ با چینی‌ها خواهیم داشت. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 14 میلیارد تومان فاینانس توسط چینی‌ها آورده شد، افزود: با تضمین وزارت راه و تأییدیه بازپرداخت معاونت وزارت راهبردی به بانک مرکزی، هم‌اکنون این پول به ایران آمده است و چینی‌ها می‌توانند پول را از بانک دریافت کنند. * متمم 200 میلیارد تومانی فاینانس چینی‌ها آماده است صادقی با بیان اینکه پیمانکار چینی قطعه یک آزادراه تهران – شمال درخواست صدور مجوز برای فاینانس دیگری، متمم فاینانس اولیه به وزارت راه ارائه داده گفت: متمم فاینانس چینی‌ها در حال آماده‌سازی است تا چینی‌ها بتوانند 200 میلیارد تومان دیگر پول وارد کنند تا با 200 میلیارد تومان قبلی، پروژه کامل شود. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این قطعه با سهم 15 درصدی دولت و 85 درصدی فاینانسور اجرا می‌شود، تصریح کرد: پی‌گیر انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با چینی‌ها هستیم تا آنها را مکلف کنیم دستگاه، ماشین‌آلات و نیروی انسانی بیشتری در قطعه یک وارد کنند تا بدین ترتیب منطقه یک تا پایان سال 92 آماده بهره‌برداری شود. مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه کار در این قطعه ‌طبق برنامه و به صورت مطلوب در حال پیشرفت است، اضافه کرد: چینی‌ها به ما قول دادند تا پایان سال 92، منطقه یک این آزادراه نیز به اتمام برسانند. معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در قطعه یک حدود 60 میلیارد تومان به عنوان سهم‌الشراکه دولت ارائه شده است و 200 میلیارد تومان نیز از طرف پیمانکار چینی هزینه شد. * تغییر سهم مشارکت در قطعات دو و سه وی در خصوص جذب سرمایه‌گذار برای فاز دو و سه آزادراه تهران ـ شمال، اظهار داشت: دو شرکت ایرانی از قبل برای حضور در این پروژه اعلام آمادگی کردند که شرکت ساخت و توسعه طی تفاهم‌نامه‌ای، به آنها شش ماه مهلت داد تا مطالعات گذشته این دو فاز را به‌روز و تازه کنند و پیشنهادات خود را ارائه دهند. صادقی تصریح کرد: مطالعات مربوط به منطقه دو و سه آزادراه تهران شمال مربوط به 20 سال پیش است که به صورت ناقص انجام شده بود بنابراین به علت ناکافی بودن اطلاعات، نمی‌توان براساس آن مطالعات، پروژه را اجرا ‌و هزینه‌ها را برآورد کرد. معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پس از شش ماه، کنسرسیوم پیشنهادات خود را برای نحوه عملکرد در قطعات دو و سه آزادراه تهران – شمال به ما تحویل خواهد داد. مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر‌بناهای حمل و نقل کشور یادآور شد: ساخت قطعات دو و سه آزادراه تهران – شمال سرمایه‌گذاری بیش از سه هزار میلیارد تومانی نیاز دارد. صادقی تصریح کرد: به دلیل حجم بالای سرمایه‌گذاری و هزینه بالای اجرا، دولت مجبور است سهم خود را در این دو قطعه افزایش دهد، بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم سرمایه‌گذاری به صورت 60 درصد دولت و 40 درصد بخش خصوصی باشد. * بنیاد سالهاست به کار نکردن و حرف زدن عادت دارد معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص ادعای شریک وزارت راه مبنی بر عدم وجود سرمایه‌گذار برای فاز 2 و 3 آزادراه تهران ـ شمال، تصریح کرد: از نظر بنیاد این نگرش‌ها وجود دارد؛ اگر بخواهیم به تفکرات آنها گوش دهیم که مرحله 4 هم به اتمام نمی‌رسید. مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: آنها در منطقه یک هم سالهاست که به کار نکردن و حرف زدن عادت کرده‌اند. * نصب علائم، گاردریل و سیستم‌های روشنایی در فاز چهار آزادراه معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تکمیل قطعه چهار آزادراه تهران - شمال، تصریح کرد: فاز چهار این آزادراه به طول 20 کیلومتر است که حدود 16 کیلومتر آن ‌در مرحله لایه سوم و آسفالت نهایی قرار دارد، شرایط آب و هوایی طوری است که دراین فصل بارش نزولات جوی زیاد است، بنابراین در برخی از روزها فعالیت به دلیل بارش متوقف می‌شود. صادقی ادامه داد: در بخش‌هایی نیز عملیات خاکی تمام شده و کار آسفالت آغاز شده است بطوری که خط کشی از هفته آینده شروع می‌شود. معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: گاردریل‌ها، علائم‌ راهنمایی و رانندگی و سیستم‌های روشنایی در اغلب طول مسیر نصب شده است و امیدواریم اگر هوا و شرایط جوی کماکان مناسب باشد و ادوات جاده‌سازی و ماشین‌آلات فعال باشند، این پروژه به زودی تکمیل شود.
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••