به گزارش سراج24، هرچند استفاده از ماهواره در داخل کشور ممنوع اعلام شده و انجام تبلیغات بازرگانی شرکت های داخلی نیز در آن قانونی است ، اما افزایش بینندگان شبکه های ماهواره ای طی سال های اخیر این فکر را دوباره در ذهن برخی ایجاد کرده که تبلیغات کالاها و خدمات خود را از راه دیگری جز رسانه ملی و تبلیغات محیطی اجرا کنند .
یک گزارش مستقل نشان می دهد که درصد استفاده کنندگان تجاری از خدمات تبلیغی وایبر در ایران طی سه ماهه گذشته به 4 درصد افزوده شده و دیگر شبکه های اجتماعی نیز مجموعا 6 درصد از تبلیغات مجازی کالاهای اقتصادی و خدماتی در ایران را به خود اختصاص داده اند .
گفته می شود که شبکه های ماهواره ای فارسی زبان که این روزها تقلای زیادی برای جذب آگهی های تلویزیونی شرکت های ایرانی مستقر در داخل و خارج از کشور می کنند ، سالانه بیش از 40 میلیارد تومان عایدی داشته که از این میان سالانه بیش از 20 درصد از آن بخاطر کاهش مخاطبان ، کاسته می شود .
از سویی دیگر یک برآور نشان می دهد که مجموع ایرانیان در طول سال تنها 15 میلیون تومان از خرید مجازی خود را بواسطه تبلیغات ماهواره ای انجام می دهند . این می تواند به معنی شکست رسانه ای و اقتصادی شبکه های خارجی باشد
منبع:اقتصاد پرس