قیمت سکه و ارز
۱۳۴۸/۱۰/۱۱ - ۰۳:۳۰

سنگ اندازی بانک ها در پتروشیمی!

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران درباره توان بانک‌های کشور برای تامین منابع مالی پروژه‌های پتروشیمی اظهار کرد: سیستم بانکی باید تقویت شود تا توان پذیرش بیشتری را داشته باشد.

سنگ اندازی بانک ها در پتروشیمی!
عبدالحسین بیات تاکید کرد: به نظر ما بخش عمده‌ای از سیستم بانکی کشور باید تقویت شود. وی با اشاره به بالا بودن حجم سرمایه‌گذاری‌ها در کشور گفت: در حال حاضر با توجه به حجم کنونی سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی و با در نظر گرفتن سرمایه‌گذاری دیگر بخش‌های صنعتی با حجم مشابه، سیستم بانکی ایران باید تقویت شود. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران تصریح کرد: در صورت نیاز به افزایش سرمایه، بانک‌ها باید موضوع افزایش سرمایه را در دستور کار قرار دهند و یا اگر نیاز به قوانین تسهیل کننده دارند، در شواری پول و اعتبار و یا بانک مرکزی موضوع را مطرح کنند تا قوانین تسهیل شود و امکان حمایت و حضور بانک‌ها در بخش‌های سرمایه‌گذاری بیشتر باشد. بیات افزود: در حال حاضر در بسیاری مواقع پس از مطرح کردن بسیاری از طرح‌ها، بلافاصله منتهی به کنسرسیوم بانکی می‌شوند و عملکرد برخی بانک‌ها باعث تاخیر در پیشرفت کارهای توسعه پتروشیمی می‌شود که این موضوع در نهایت ما را به هدف برنامه در نظر گرفته شده نمی‌رساند. به گزارش ایسنا، مسئولان پتروشیمی معتقدند میزان دارایی ناکافی برخی بانک‌ها باعث کمبود توان و منابع مالی برای پروژه‌ها می‌شود و بر این اساس در نهایت برای تامین هزینه اکثر پروژه‌های پتروشیمی، کنسرسیوم بانکی شکل می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
capcha
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۳۱۹
آخرین مطالب
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••