اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۶:۳۳
اذان ظهر ۱۲:۰۳:۱۴
اذان مغرب ۱۹:۰۵:۱۴
طلوع آفتاب ۰۵:۱۸:۴۹
غروب آفتاب ۱۸:۴۶:۰۹
نیمه شب ۲۳:۱۶:۵۱
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ - ۱۱:۰۳

راه اندازی ۴۸پله برقی در متروی پایتخت

معاون شهردار تهران گفت: هر چند میزان پله های برقی مترو که به دلیل نقص فنی از خدمات رسانی به شهروندان باز می مانند، نسبت به کل پله های برقی، کمتر از ۶ درصد است اما باید توجه داشت پله های برقی مترو به عنوان امکاناتی مکانیکی و تجهیزاتی الکتریکی، کارکرد سنگینی دارند و با توجه به استهلاک و فرسودگی زیاد، هر زمان ممکن است دچار نقص شوند.

راه اندازی ۴۸پله برقی در متروی پایتخت

به گزارش سراج24، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: با برنامه ریزی انجام شده، تمام تلاش خود را می کنیم تا اول مهر ماه، میزان نقص فنی پله های برقی را به حداقل برسانیم اما نباید فراموش کنیم تأمین برخی قطعات پله برقی در داخل ممکن نیست، ضمن این که امکان دارد برخی پله های برقی بعد از این که از کار می افتند، برای راه اندازی مجدد نیاز به تعمیرات اساسی داشته باشند که ممکن است چند روز طول بکشد.

وی با تأکید بر این که از اول مهر ماه نه تنها ظرفیت ناوگان ریلی تهران به حداکثر تعداد ممکن افزایش می یآبد، ظرفیت جابه جایی مسافران مترو از طریق پله های برقی را نیز به حداکثر میزان ممکن افزایش خواهیم داد، اضافه کرد: خوشبختانه بخش قابل توجهی از پله های برقی سفارش داده شده و به کشور رسیده اند، ضمن این که از ابتدای امسال نیز عملیات نصب ۲۷ پله برقی در ایستگاه های مترو انجام شده که در حال حاضر این پله ها مورد بهره برداری قرار گرفته اند.
از ظرفیت سازندگان داخلی و خارجی استفاده می کنیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که عملیات نصب ۴۸ پله برقی دیگر در خطوط ۱، ۳ و ۴ مترو به صورت شبانه روزی در دستور کار نیروهای فنی مترو قرار دارد و تا مهر ماه شاهد راه اندازی ۴۸ پله برقی جدید در ایستگاه های این سه خط خواهیم بود، اظهار کرد: به موازات نصب پله های جدید، کار تعمیر پله های معیوب موجود و پله هایی که دچار نقص فنی می شوند نیز به صورت ۲۴ ساعته از سوی چند اکیپ عملیاتی در دست انجام است.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که مشکلاتی که فقدان پله های برقی به عنوان یک ضرورت در ایستگاه های مترو برای مسافران ایجاد می کند را کاملاً درک می کنیم و اعتقاد داریم در این زمینه حق با مردم است، تصریح کرد: اما به شهروندان عزیز قول می دهیم تمام توان خود را به کار گرفته ایم تا این دغدغه به حق مردم را به حداقل میزان ممکن کاهش دهیم.

وی با تأکید بر این که تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا ابتدا با استفاده از ظرفیت سازندگان داخلی و سپس از طریق شرکت های معتبر بین المللی کمبود پله برقی در ایستگاه های جدیدی که ساخته شده اند اما فاقد پله برقی هستند را برطرف نماییم، اضافه کرد: به موازات تجهیز ایستگاه های جدید، در تلاش هستیم تا در صورت امکان ایستگاه های قدیمی که از ابتدای
طراحی و ساخت در آن ها پله برقی پیش بینی نشده بوده را نیز به پله برقی مجهز کنیم.

موضوع رفع مشکل پله های برقی مترو مورد تأکید شهردار تهران است / در مورد مشکلات پله های برقی مترو حق با مردم است


معاون شهردار تهران با اشاره به این که موضوع رفع مشکل پله های برقی مترو که باعث زحمت شهروندان شده، مورد تأکید شهردار محترم تهران قرار دارد و مرتفع کردن مشکلات ایستگاه های مترو در زمینه پله های برقی با تدبیر ایشان در دست انجام است، اظهار کرد: امیدواریم با تدابیر و تأکیدات آقای دکتر قالیباف، در آینده نزدیک مردم در ایستگاه های مترو دیگر دغدغه ای به نام پله برقی نداشته باشند.

تشکری هاشمی با بیان این که پله های برقی که در ایستگاه های مترو نصب می شوند، با توجه به حجم انبوه مسافرانی که هر روز از این پله ها استفاده می کنند، از نوع پله های برقی فوق سنگین است، تصریح کرد: پله های برقی مترو با پله های برقی که در پاساژها و فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند، کاملاً متفاوت است و باید امکان جابه جایی هزاران مسافری که به صورت لحظه ای از این پله ها استفاده می کنند را داشته باشد.

وی در پایان با تأکید بر این که با وجود تمام مشکلات موجود، عملیات عمرانی در زمینه حفر تونل ها و احداث ایستگاه های مترو در اعماق زمین های تهران در جریان است، خاطرنشان کرد: هم زمان، بزرگ ترین عملیات نصب پله های برقی مترو در پایتخت را تدارک دیده ایم تا با آغاز سال جدید تحصیلی و رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی جابه جایی ها در شهر، مشکلات استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را به حداقل و میزان استفاده از وسایل نقلیه عمومی را به حداکثر میزان ممکن افزایش دهیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۵
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••