اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۴:۰۹
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۱۰
اذان مغرب ۱۹:۰۰:۴۹
طلوع آفتاب ۰۵:۲۴:۵۴
غروب آفتاب ۱۸:۴۱:۵۸
نیمه شب ۲۳:۱۸:۳۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۳/۰۱/۲۰ - ۱۲:۵۰

اعتراض همسر شهید محمد منتظری به وارونه‌نمایی روزنامه زنجیره‌ای

همسر شهید محمد منتظری به ادعای سعید حجاریان در روزنامه شرق مبنی بر ذکر نام این شهید در میان گروههای خودسر اعتراض کرد.

 اعتراض همسر شهید محمد منتظری به وارونه‌نمایی روزنامه زنجیره‌ای

به گزارش گروه وبگردی « سراج24 »، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه امروز چهارشنبه خود نوشت:
 
اعتراض همسر شهید محمد منتظری به وارونه‌نمایی روزنامه زنجیره‌ای

همسر شهید محمد منتظری به ادعای سعید حجاریان در روزنامه شرق مبنی بر ذکر نام این شهید در میان گروههای خودسر اعتراض کرد.
پیرو انتشار مصاحبه سعید حجاریان در سالنامه سال 92 «شرق»، زهره حرّی همسر شهید محمد منتظری جوابیه‌ای خطاب به حجاریان و دفتر روزنامه شرق ارسال کرد. در این نامه اعتراضی آمده است: مصاحبه جنابعالی را در سالنامه شرق خواندم. تحلیلی در رابطه با گروه‌های خودسر، ویژگی‌های این گروه‌ها و مصادیق آنها. و با کمال تاسف و ناباورانه مشاهده نام شهید محمد منتظری به عنوان یک مصداق. غرض از نگارش، نه آن است که به صرف «شهید بودن» هرگونه انتقاد از عملکرد را برنتابم که نه عوام‌ام و نه عوام‌زاده. بلکه آنچه مرا وادار به نوشتن در این رابطه می‌کند، اظهارات غیرمنصفانه جنابعالی است. برشمردن شهید محمد منتظری در زمره گروه‌هایی که ریشه در قدرت و وابستگی عمیق به نهادهای غیردموکراتیک تمامیت‌خواه دارند، با کدامین تقوای سیاسی همخوانی دارد؟

خانم حرّی‌ می‌افزاید: محمد منتظری که به معنای واقعی کلمه «همه هستی» خود را خالصانه و بدون هیچ‌گونه چشمداشتی چه قبل از پیروزی انقلاب و چه بعد از آن،  در جهت اعتلای انقلاب و اسلام فدا نمود، چگونه با افرادی بی‌مایه، بدون تفکر و بدون هویت، که در واقع آلت‌دست و مجری اوامر مراکز قدرت‌اند، در یک سمت و سو قضاوت می‌شود؟ و آیا این به عدل و انصاف نزدیک‌تر نیست که مسایل را در ظرف زمانی خود بررسی کنیم؟ در شرایط پس از پیروزی زودهنگام انقلاب، که «شور انقلابی» تنها تفکر حاکم بر  جامعه است و در رابطه با همه افراد و شخصیت‌ها حرف اول و آخر را می‌زند، شرایطی جز امروز است و الزاما قضاوتی متفاوت را می‌طلبد و در عجبم از این همه تغافل شما!  برای شما که در سال‌های خاص، در جایگاه رفیع امنیتی بوده‌اید، این مسئله موضوعی است قابل درک. جناب حجاریان، قلمم از نهادن نام «محمد منتظری» در کنار نام‌هایی که از صدر تا ذیل مصاحبه‌تان ردیف کرده‌اید، شرم دارد.تخطئه شهید محمد منتظری و خودسر نامیدن این شهید در حالی است که طیف متبوع حجاریان و روزنامه شرق پیوند عمیقی با باند تروریست و خودسر مهدی هاشمی معدوم دارند و برخی از اعضای این باند در متن فتنه 88 ایفای نقش می‌کردند.

توجیهات بی‌اساس درباره رفتار بولدوزری وزیر علوم

در حالی که دانشگاه تهران یک ماه و نیم است بدون رئیس و توسط سرپرست اداره می‌شود، یک مقام وزارت علوم گفت: تعیین رئیس به طور کامل به دانشگاه واگذار شده است.وزیر علوم اوایل اسفند سال گذشته در اقدامی شتابزده و به نیابت از افراطیون، اقدام به برکناری  دکتر فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران کرد و از آن زمان دانشگاه توسط سرپرست موقت اداره می‌شود.عبدالحسین فریدون مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم در گفتگو با مهر، درباره وضعیت تعیین رئیس دانشگاه تهران اظهار داشت: وزارت علوم، وظیفه تعیین رئیس دانشگاه تهران را به طور کامل به این دانشگاه واگذار کرد و وزیر علوم صرفا حکم ریاست را ابلاغ می‌کند.وی اعلام کرد تعیین رئیس دانشگاه تهران تا اردیبهشت‌ماه به طول می‌انجامد و علت این امر را داشتن فرصت کافی برای بررسی دقیق تعیین فرد دارای صلاحیت دانست.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم تاکید کرد امکان ندارد در این هفته تصمیم جدیدی برای تعیین رئیس دانشگاه تهران اتخاذ شود.وی روشن نکرد که «واگذاری تعیین رئیس دانشگاه تهران به دانشگاه تهران» یعنی چه و اگر قرار است گماشتگانی از سوی وزارت علوم، رئیس جدید را انتخاب کنند چرا این امر را به دانشگاه تهران نسبت می‌دهند؟ در مقابل جای سوال است که اگر قرار بود دانشگاه تهران - و مثلا اساتید آن - تصمیم‌گیر باشند، چرا گماشته افراطیون در وزارت علوم، رأساً و بدون اخذ نظر دانشگاهیان اقدام به برکناری رئیس دانشگاه تهران و 33 دانشگاه دیگر در سراسر کشور کرده است؟ آیا ادعای وزارت علوم صرفا توجیهی برای فرار از پاسخگویی نیست؟در همین حال شبکه اطلاع‌رسانی دانا فاش کرد رئیس جدید یکی از دانشگاه‌ها در استان‌های شمالی که اخیرا از فرجی‌دانا حکم گرفت از عوامل باند مهدی هاشمی معدوم (نفوذی در بیت منتظری) و از عناصر دخیل در فتنه 88 بود که مدتی متواری شده بود!

اسرائیل: باید فشار آورد تا توافق هسته‌ای غرب با ایران نهایی شود

یک مقام رژیم صهیونیستی گفت فرانسه با پیگیری اسرائیل برخی موارد را در توافق ژنو گنجاند اما باید حداکثر فشار را به ایران آورد تا توافق قطعی و نهایی حاصل شود.یووال اشتاینیتز وزیر امور راهبردی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با لوموند گفت: حتی اگر لحن ایران تغییر کند، ایران همان ایران است، ما تحت تاثیر دوستی مصلحتی روحانی قرار نمی‌گیریم چرا که ایران همان ایران است حتی اگر لحن دیپلماتیک آن تغییر کرده باشد. ایران همچنان دشمن شماره یک امنیت جهان است.وی اضافه کرد: در توافق ژنو لوران فابیوس وزیر امور خارجه و «ژاک اودیبر» نماینده ارشد فرانسه در گروه 5+1 شجاعت کافی به خرج داده و طرح توافق را رد کردند. آنها اصلاح این طرح را خواستار شدند و به این ترتیب دو مسئله اصلاح شد؛ ایران به متوقف ساختن فعالیت رآکتور اراک و از بین بردن ذخیره 200 کیلوگرمی اورانیوم 20 درصدی مجبور شد. با این حال این توافق هنوز کاملا رضایت‌بخش نیست.

وی گفت: باید حداکثر فشار را بر ایران آورد تا توافق قطعی حاصل شود. هر قدر فشار بیشتر باشد، دیپلماسی از بخت بیشتری برخوردار خواهد بود. ایران نباید امکان غنی‌سازی داشته باشد.وزیر صهیونیست در یک گزافه‌گویی آشکار مدعی شده «همه گزینه‌ها از جمله گزینه حمله نظامی به تاسیسات اتمی ایران روی میز است» و این در حالی است که شیمون پرز اخیرا در مصاحبه با رادیو فردا درباره همین موضوع گفته بود «فکر می‌کنید ما کی هستیم؟ فکر می‌کنید ما دیوانه‌ایم که به ایران حمله کنیم؟ چه دستاوردی کسب خواهیم کرد؟ جنگ به شدت پرهزینه است.»پرز چند روز پیش در دیدار با آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شده بود ایران بزرگ‌ترین تهدید علیه امنیت جهان است.

تصمیمات سخت‌تر از توافق ژنو و خوش‌خیالی وزارت خارجه

برخلاف خوش‌بینی مقامات وزارت خارجه، مقامات آمریکایی برای چندمین بار می‌گویند که ایران باید در توافق نهایی تصمیم‌های بسیار سختی را بگیرد.وزیر امور خارجه و معاونین در آستانه دور جدید مذاکرات وین با خوش‌بینی تمام اظهار امیدواری کرده‌اند که پیش‌نویس توافق نهایی قبل از پایان موعد 6 ماهه توافق ژنو (آخر تیر ماه) نهایی شود.با این حال پس از جان‌کری و وندی شرمن که طی یک ماه گذشته تصریح کرده‌اند ایران در این مرحله باید تصمیم‌های بسیار سختی را اتخاذ کند، یک مقام وزارت خارجه آمریکا نیز در جلسه توجیهی محرمانه خبرنگاران موضع مشابهی را تکرار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، این مقام که نام وی منتشر نشده در یک کنفرانس با خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه خبری سی‌ان‌ان در مورد اینکه آیا پیشرفتی برای رسیدن به توافق جامع تاکنون حاصل شده است و آیا این توافق تا یک سال آتی به دست می‌آید؟ می‌گوید: همه طرف‌ها خود را به دست یافتن به توافق تا شش ماه آینده که پایان زمان اجرایی برنامه اقدام مشترک است مقید می‌دانند. من یقیناً اعتقاد دارم مسأله اصلی زمان آغاز تنظیم پیش‌نویس توافق نیست؛ بلکه مسأله گزینه‌های پیش‌روی ایران برای تصمیم‌گیری است و بعضی از آنها بسیار دشوار است.وی ادامه می‌دهد: برای اینکه مطمئن شویم ایران به سلاح هسته‌ای دست نمی‌یابد و جامعه بین‌المللی تضمین کافی در مورد صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای آنها را در دست دارد، ایرانی‌ها باید تصمیم‌های دشواری بگیرند و تغییرات مهمی را در برنامه خود اجرا کنند.

با عنایت به تعلیق غنی‌سازی 20 درصد و رقیق‌سازی یا اکسید کردن تمام ذخیره 196 کیلوگرمی اورانیوم 20 درصد، مقامات غربی از لزوم محدود کردن اصل غنی‌سازی ایران در حد پایلوت (آزمایشگاهی) و زیر هزار سانتریفیوژ سخن می‌گویند که به معنای تعطیلی غنی‌سازی صنعتی و حدود 18 هزار سانتریفیوژ و همچنین عدم راه‌اندازی سانتریفیوژهای نوع پیشرفته‌تر است. آنها همچنین خواستار ادامه تعلیق فعالیت‌های مربوط به تکمیل راکتور اراک، گسترش حجم بازرسی حتی فراتر از پروتکل الحاقی هستند و البته ادعاهای واهی دیگری در زمینه توقف تولید موشک‌های دوربرد، حمایت از مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین و نیز نقض حقوق بشر مطرح کرده‌اند.در مقابل مقامات آمریکایی می‌گویند برخلاف تخمین‌های اولیه، همان رقم 6-7 میلیارد دلار پول محتملی هم که پیش‌بینی می‌شد از بلوکه شدن خارج شود و به دست ایران برسد، رقم واقعی نبوده و مبلغ واقعی بسیار پایین‌تر خواهد بود؛ هر چند که طبق برخی گزارش‌ها امکان جابجایی همین پول هم در شبکه بانکی و مالی بین‌المللی فراهم نشده است.

رادیو آمریکایی فردا درباره گزارش روزنامه وال‌استریت ژورنال در این باره و عدم دسترسی ایران به پول‌ها گفت: دو مانع بزرگ وجود دارد، یکی از این موانع، واهمه بانک‌های خارجی عمدتاً بانک‌های غربی و حتی بانک‌های کره‌ای، از یاری دادن در بخش انتقال این پول است. بانک‌ها سال‌ها زیر ذره‌بین بودند و بانک‌های سویسی، بریتانیایی، حتی آلمانی با جریمه‌های بسیار سنگین خزانه‌داری آمریکا روبرو شدند. بخش دومش این است که در بعضی از کشورهای غربی هنوز این مسئله از طرف بانک مرکزی آن کشورها به بانک‌ها اعلام نشده است. چون فقط مقامات تحریم گفتند که این مبلغ بخشی از راه حل است. این مثلاً در آلمان، در فرانسه، در اتریش، در بریتانیا این احتیاج هست... یا در کره جنوبی، که بانک مرکزی این را اعلام کند به صورت یک نوشته که این مبلغ بدون اشکال است انتقالش به ایران و لااقل در سه مورد بانک‌های مرکزی این کار را نکردند.

خوب شد که دولت موافق گران کردن تعرفه‌ها نیست!

با وجود افزایش چند باره قیمت حامل‌های انرژی از سوی دستگاه‌های دولتی، سخنگوی دولت، می‌گوید: دولت موافق افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیست!محمدباقر نوبخت در جلسه علنی دیروز مجلس گفت: با توجه به سیاست‌های دولت در جهت مهار تورم، کاهش تورم و افزایش قدرت خرید مردم، دولت موافق نیست که نسبت به افزایش قیمت حامل‌های انرژی اقدام کنیم و این اعداد را بالا ببریم هر چند افزایش این رقم‌ها با توجه به محدود کردن مصرف، کاهش آلودگی‌ها، جلوگیری از قاچاق می‌تواند توجیه قانونی داشته باشد اما دولت اعتقادی ندارد که خدمت به بیمارستان‌ها و کمک به تولید و پرداخت نقدی بین خانوارها از محل افزایش قیمت‌ها تماما حاصل شود.

نوبخت گفت: همه تلاش دولت این است که به جای آن که به ساده‌ترین کار یعنی افزایش قیمت‌ها دست زنند تا به کسب منابعی برسد از مردم می‌خواهد که آیا می‌خواهند قیمتها بالا رود تا این که قیمت‌ها کم تغییر کند اما در عوض افرادی که نیازمند به این دریافت نیستند از دریافت یارانه انصراف دهند.یادآور می‌شود دولت طی 3-4 ماه گذشته تعرفه گاز، برق، آب، گازوئیل و تلفن را تا 25 درصد افزایش داده و در برخی موارد گران کردن تعرفه‌ها دو بار انجام شده و به همین دلیل اظهارات سخنگوی دولت عجیب است و به نظر می‌رسد پیشه کردن شفافیت و صداقت در این باره به اعتمادسازی نزد افکار عمومی نزدیک‌تر است.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••