اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۴:۰۹
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۱۰
اذان مغرب ۱۹:۰۰:۴۹
طلوع آفتاب ۰۵:۲۴:۵۴
غروب آفتاب ۱۸:۴۱:۵۸
نیمه شب ۲۳:۱۸:۳۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۲/۱۱/۲۹ - ۱۶:۵۷

جزئیات حضور انگلیسی‌ها و یهودی زادگان در روایتگری عاشورا

پس از اکران فیلم رستاخیز در جشنواره فیلم فجر انتقادهای فراوانی از سوی اقشار مختلف جامعه به این اثر احمد رضا درویش منتشر شد. به عقیده برخی منتقدین این اثر روایت اهل سنت از واقعه عاشورا است.

 جزئیات حضور انگلیسی‌ها و یهودی زادگان در روایتگری عاشورا

به گزارش « سراج24»، در حاشیه نقد هایی که این روزها به فیلم رستاخیز و مشکلات تاریخی  و ضعفش در نمایش و روایتگری دل نشین از واقعه عظیم عاشورا می شود ،خواستم به منتقدان گرامی یاد آوری کنم که :

چرا از فیلمی که  رسما بخش زیادی از  آن در استودیوهای انگلیسی ( استودیو مولینیر Molinare Studio با سابقه ی درخشان سینمایی! در تهیه فیلم هایی نظیرHit Girls ،  Killing Bono و .. ) ساخته شده و مثلا تدوینگرش نیز یک انگلیسی یهودی زاده به نام طریق انوار (Tariq Anwar) با سابقه در تدوین آثارخاص و بالای 18 سالی ( نظیر
The Object of My Affection- American Beauty - Center Stage- Stage Beauty - Revolutionary Road و .. ) بوده است  و در میان سرمایه گذارانش هم نام یک شرکت انگلیسی گمنام ! ( شرکت آکوا فالز که هرچه گشتم نتوانستم هیج رد و نشانی از سابقه و اعضایش بیابم ) به چشم می خورد ، باید انتظار بازنمایی و روایتی بی نقص و دلنشین از واقعا عاشورا ، نقطه عطف تاریخ شیعه و بزرگترین مصیبت رخ داده در تاریخ بشریت را داشته باشیم ؟!

لطفا بجای توقف در نقد ایرادات جزیی این فیلم ، بروید ببینید که چه شد و چه می شود که پای انگلیسی ها و یهودی زادگان را به روایتگری عزای حسین علیه السلام و فرزندانش باز کرده اند ...

و لطفا بروید ببینید که چه می شود که ما ، رسانه هایمان و مسئولانمان بر سر مسایل حاشیه ای فیلمی به نام لاله (با موضوع روایت یک راننده زن)  و سوابق خاص کارگردانش ( اسی نیک نژاد ) رگ غیرتمان باد می کند ولی از شنیدن خبر انعقاد قرارداد با استودیوهای انگلیسی برای ساخت فیلمی با موضوع روایت عاشورا و مسایل مرتبط با آن اصلا انگار نه انگار !/فاطر

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••