به گزارش سراج24: مهندس محمد سالاری افزود: حل معضل ترافیک گام مهمی در جهت حل مشکل آلودگی هواست که نیازمند مجموعه تصمیمات کارشناسی در کنار ضمانت اجرایی است تا در نهایت شهر به صورت واحد و یکپارچه مدیریت شود.
وی با اشاره به این که 30 درصد ترافیک کل کشور در تهران متمرکز شده و 40 درصد سفرهای برون شهری نیز مربوط به سفرهایی است که یک طرف آن به تهران بر می¬گردد، اظهار کرد: برای حل مسأله ترافیک در چنین شرایطی مدیریت همه جانبه¬نگر ضرورت دارد.
سالاری توسعه حمل و نقل عمومی و توجه ویژه به مترو را از مهم¬ترین اقداماتی دانست که برای حل مشکل ترافیک شهر تهران باید در دستور کار قرار بگیرد و تصریح کرد: تا سال 1404 سهم حمل و نقل همگانی از مجموع سفرهای درون شهری تهران باید به 75 درصد افزایش پیدا کند و لذا رسیدن به این اصل به عنوان اولویت باید در دستور کار مدیریت شهری قرار بگیرد.
وی با بیان این که در کنار توسعه سخت¬افزاری در حمل و نقل عمومی باید به سمت و سویی حرکت کنیم که انگیزه استفاده از خودروی شخصی کم شود و مردم به این باور برسند که برای رفاه عمومی به سمت شبکه حمل و نقل عمومی بروند، اضافه کرد: این مدلی است که کشورهای پیشرفته نیز برای حل مشکل ترافیک کلان شهرهای خود آن را در دستور کار خویش قرار داده¬اند.
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تأکید بر این که در حال حاضر 17 هزار دستگاه تاکسی فرسوده و یک هزار و 100 دستگاه مینی بوس فرسوده در تهران تردد می¬کنند، خاطرنشان کرد: این خودروها بیشترین معضلات ترافیکی را به همراه داشته و مسبب سهم عمده ای از آلودگی هوا هستند و بر این اساس باید به سرعت نوسازی شوند.
اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۵:۴۲
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۲۳
اذان مغرب ۱۸:۵۹:۵۶
طلوع آفتاب ۰۵:۲۶:۰۹
غروب آفتاب ۱۸:۴۱:۰۸
نیمه شب ۲۳:۱۸:۵۵
قیمت سکه و ارز
یادداشت
•••
•••
•••
•••
توئیت ها و ویراستی های برگزیده
•••
•••
•••
•••
•••
اخبار استانها
•••
•••
•••
•••
•••
17 هزار تاکسی و هزار مینی بوس فرسوده تهران به سرعت نوسازی شوند
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: معضل ترافیک و مشکل آلودگی هوا که روزانه بخش قابل توجهی از وقت، انرژی و سرمایه شهروندان را هدر می¬دهد، موضوعاتی¬اند که همواره جزء دغدغه¬های مدیریت شهری بوده است.
نظرات کاربران
پربازدیدترین ها
•••
•••
•••
•••
•••
•••
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••