اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۵:۴۲
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۲۳
اذان مغرب ۱۸:۵۹:۵۶
طلوع آفتاب ۰۵:۲۶:۰۹
غروب آفتاب ۱۸:۴۱:۰۸
نیمه شب ۲۳:۱۸:۵۵
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۲/۱۰/۲۵ - ۱۲:۳۳

17 هزار تاکسی و هزار مینی بوس فرسوده تهران به سرعت نوسازی شوند

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: معضل ترافیک و مشکل آلودگی هوا که روزانه بخش قابل توجهی از وقت، انرژی و سرمایه شهروندان را هدر می¬دهد، موضوعاتی¬اند که همواره جزء دغدغه¬های مدیریت شهری بوده است.

17 هزار تاکسی و هزار مینی بوس فرسوده تهران به سرعت نوسازی شوند

به گزارش سراج24: مهندس محمد سالاری افزود: حل معضل ترافیک گام مهمی در جهت حل مشکل آلودگی هواست که نیازمند مجموعه تصمیمات کارشناسی در کنار ضمانت اجرایی است تا در نهایت شهر به صورت واحد و یکپارچه مدیریت شود.
وی با اشاره به این که 30 درصد ترافیک کل کشور در تهران متمرکز شده و 40 درصد سفرهای برون شهری نیز مربوط   به سفرهایی است که یک طرف آن به تهران بر می¬گردد، اظهار کرد: برای حل مسأله ترافیک در چنین شرایطی مدیریت همه جانبه¬نگر ضرورت دارد.
سالاری توسعه حمل و نقل عمومی و توجه ویژه به مترو را از مهم¬ترین اقداماتی دانست که برای حل مشکل ترافیک شهر تهران باید در دستور کار قرار بگیرد و تصریح کرد: تا سال 1404 سهم حمل و نقل همگانی از مجموع سفرهای درون شهری تهران باید به 75 درصد افزایش پیدا کند و لذا رسیدن به این اصل به عنوان اولویت باید در دستور کار مدیریت شهری قرار بگیرد.
وی با بیان این که در کنار توسعه سخت¬افزاری در حمل و نقل عمومی باید به سمت و سویی حرکت کنیم که انگیزه استفاده از خودروی شخصی کم شود و مردم به این باور برسند که برای رفاه عمومی به سمت شبکه حمل و نقل عمومی بروند، اضافه کرد:  این مدلی است که کشورهای پیشرفته نیز برای حل مشکل ترافیک کلان شهرهای خود آن را در دستور کار خویش قرار داده¬اند.
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تأکید بر این که در حال حاضر 17 هزار دستگاه تاکسی فرسوده و یک هزار و 100 دستگاه مینی بوس فرسوده در تهران تردد می¬کنند، خاطرنشان کرد: این خودروها بیشترین معضلات ترافیکی را به همراه داشته و مسبب سهم عمده ای از آلودگی هوا هستند و بر این اساس باید به سرعت نوسازی شوند.

 

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••