اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۵:۴۲
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۲۳
اذان مغرب ۱۸:۵۹:۵۶
طلوع آفتاب ۰۵:۲۶:۰۹
غروب آفتاب ۱۸:۴۱:۰۸
نیمه شب ۲۳:۱۸:۵۵
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ - ۱۱:۵۳
دردسرهای بازداشت مولتی میلیاردر جوان برای 2 فیلم سینمایی

آیا «نقش نگار» و «سیزده» که با سرمایه بابک زنجانی ساخته شده اند می توانند اکران شوند؟

بابک زنجانی مولتی میلیاردر جوانی که این روزها در اوین به سر می برد سرمایه گذار 2 فیلم متقاضی حضور در سی و دومین جشنواره فیلم فجر است.

آیا «نقش نگار» و «سیزده» که با سرمایه بابک زنجانی ساخته شده اند می توانند اکران شوند؟

«سیزده» به کارگردانی هومن سیدی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی به بخش مسابقه فیلم های اول راه یافته و «نقش نگار» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی عطشانی متقاضی شرکت در بخش مسابقه سینمای ایران است.


به گزارش « سراج24 » پای بابک زنجانی سال گذشته با سرمایه گذارانی در فیلم «هیچ کجا، هیچ کس» ساخته ابراهیم شیبانی به سینما باز شد. یک شبکه تلویزیونی و دفتر تولید فیلم نیز به شرکت سورینت واگذار شده که تلاش خبرنگار بانی فیلم برای گفت و گو با محمود دینی مدیر این دفتر به دلیل خاموش بودن تلفن همراهش به جایی نرسید.
با توجه با اینکه زنجانی به اتهام فساد مالی بازداشت شده و احتمال توقیف اموالش وجود دارد، باید دید فیلم هایی که با سرمایه او تولید شده اند می توانند به جشنواره بیایند و اکران عمومی شوند. سازندگان «نقش نگار»  و «سیزده» می گویند مشکلی برای اکران این دو فیلم وجود ندارد.


علی عطشانی: بابک زنجانی بهترین سرمایه گذاری بوده که تاکنون با او کار کرده ام


علی عطشانی کارگردان و تهیه کننده «نقش و نگار»گفت: فکر می کنم در جشنواره فجر یا هر جشنواره دیگری هیأت انتخاب بر اساس خود فیلم درباره آن قضاوت می‌کند، نه بر اساس نفرات. به عبارت دیگر اصولاً نباید کاری به این داشته باشد که کارگردان، تهیه کننده و سرمایه گذار کار کیست. این خود فیلم است که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد نه اشخاص. شرایط جشنواره امسال به لحاظ تعدد فیلم اولی ها و کلا فیلم های شرکت کننده، حضور اشخاص سرشناس و... پیچیده است و بعضی از نام ها را نمی توان کنار گذاشت و این نام ها خودشان برای جشنواره اعتبار هستند. به هر حال هر هیأت انتخاب سلیقه ای دارد و من هر تصمیمی که هیأت انتخاب بگیرد قبول می کنم و به آن احترام می گذارم. اگر «نقش و نگار» جزو فیلم های جشنواره امسال باشد تمام سعی ام را می کنم که یک نسخه خوب از آن را در جشنواره به نمایش بگذارم. اگر هم فیلم در جشنواره حاضر نباشد که کاملاً به نظر دوستان ارج می نهم.
وی ادامه داد: امیدوارم جشنواره امسال بسیار خوب باشد. نکته مثبت در این جشنواره حضور آقای رضاداد به عنوان دبیر آن جشنواره است. برای ایشان آرزوی موفقیت می کنم و اطمینان دارم که جشنواره منظم و خوبی برگزار خواهند کرد. ضمن اینکه هیأت امسال اشخاص بسیار فهمیده و فرهیخته ای هستند و قطعاً انتخاب هایشان هوشمندانه خواهد بود، اما همانطور که گفتم طبیعتاً هر هیأت انتخاب بر اساس سلایق و عقاید خودش دست به انتخاب می زند و ما هم برای آن ارزش و احترام قائلیم. در حال حاضر هیچ خبری از جشنواره ندارم و نمی دانم فیلم من را دیدند یا نه. به هر حال ما تمام سعی مان را کردیم و امیدواریم هر اتفاقی که می افتد به خیر و صلاح سینمای کشور باشد.
کارگردان «آقای الف» در خاتمه خاطر نشان ساخت: آقای زنجانی در شرایطی به این کار ملحق شد و آن را به سرانجام رساند که اگر حضور ایشان نبود ممکن بود این فیلم به سرانجام نرسد. آدم سیاسی نیستم و کاری هم به مسایل سیاسی ندارم، اما بابک زنجانی را انسانی بسیار شریف با دلی پاک می دانم. من ایشان را به عنوان سرمایه گذار فیلمم شخصی  بسیار خوب دیدم. او با تمام سرمایه گذارانی که طی این سالها با آنها کار کردم تفاوت عمده ای در اخلاق و منش دارد. برایشان آرزو می کنم مشکلاتشان زودتر حل شود و خودشان برای پیش برد کارهای بعدی حضور داشته باشند.


سعید سعدی: مشکل بابک زنجانی ربطی به فیلم ما ندارد


سعید سعدی تهیه کننده فیلم سینمایی «سیزده» گفت: سرمایه گذاری فیلم را مشترکا شرکت فدک فیلم و بابک زنجانی بر عهده داشتند. ضمن اینکه ما اصلا با بابک زنجانی طرف نبودیم. طرف قرارداد ما امیر جعفری بود و ایشان با زنجانی در ارتباط بودند. وی در جواب به اینکه فکر نمی کنید با توجه به اینکه زنجانی در بازداشت به سر می برد برای فیلم تان در جشنواره مشکلی به وجود آید بیان داشت: فیلم ساخته و کار ارائه شده. به هر حال یک اثر فرهنگی تولید و عرضه گردیده و فکر نمی کنم این کار جای ایرادی داشته باشد. مشکل بابک زنجانی هم یک مشکل قضایی است که روند قانونی اش را طی می کند و ربطی به فیلم ندارد./بانی فیلم

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••