به گزارش سراج24: در نشست شورای راهبردی تولید و فروش که با حضور نمایندگان انجمنهای تخصصی تولید و فروش پارچه و همچنین جمعی از کارشناسان برجسته طراحی و فروش پارچه برگزار شد، مسایل و چالشهای اصلی این حوزه مورد بحث و مداقه صورت گرفت.
در این نشست، حمید رضا یوسفی فر، دبیر شورای راهبردی تولید و فروش خواستار افزایش تعامل بخش خصوصی و کار گروه مد و لباس شد و گفت: یکی از مهمترین اقدامهای حمایتی در سالهای گذشته تشکیل شوراهای راهبردی در حوزههای مختلف برای بررسی مسایل اصلی فروشندگان و تولید کنندگان بوده است.
همچنین احمد داورزنی از کارشناسان این شورا و کار گروه ساماندهی مد و لباس، برند سازی در ذیل هویت سازی، استمرار جلسات با مسئولان وزارت ارشاد، اصولی شدن کارشناسی ها را از مهم ترین عوامل ارتقای کیفی هویت سازی در کشور دانست.
حمید قبادی، دبیر کار گروه ساماندهی مد و لباس نیز در این نشست با بیان این که شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز توجه ویژهای به حوزه مد و لباس دارد، افزود: هویت سازی و ارتقای قدرت انتخاب مردم مهم ترین اصول در سیاست گذاریهای کلان است و برای رسیدن به این دو منظور آماده تعامل مطلوب با همه اجزای فرآیند تولید و فروش هستیم.
وی ادامه داد: در جشنواره فجر مد و لباس این دوره تلاش داریم تا با نگاه به این دو اصل، شاخصهای تازهای را در چارچوبهای مناسب طراحی کرده تا شاهد ارتقای کیفی ارائه محصولات در سال بعد باشیم.
قبادی تصریح کرد: در برنامههای کار گروه ساماندهی مد و لباس، تلاش داریم تا جایگاه انجمنهای صنفی و تخصصی را پررنگ تر از گذشته کنیم تا بتوانند به شکل کارشناسی شده به ارائه محصولات تازه بپردازند.
در پایان این نشست تعداد دیگری از اعضای شورا با بیان نقطه نظرات خود درباره چالش های مختلف این حوزه خواستار استمرار جلسات و نشست ها در طول سال شدند.