اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۲۸:۵۶
اذان ظهر ۱۲:۰۹:۵۹
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۵۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۴:۴۷
غروب آفتاب ۱۸:۲۳:۴۵
نیمه شب ۲۳:۲۶:۵۰
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ - ۱۹:۰۵
در جلسه نقد فیلم «باشگاه فیلم آوینیون» مطرح شد

عده‌ای در داخل هم‌نوا با هالیوود «اسلام هراسی» می‌کنند

کریمی گفت: برخی افراد و گروه‌ها در درون کشور خواسته یا ناخواسته در راستای پروژه مقابله غرب با گسترش تمدن نوین اسلامی حرکت می‌کنند.

 عده‌ای در داخل هم‌نوا با هالیوود «اسلام هراسی» می‌کنند

به گزارش « سراج24 » حمله به فراگیری تمدن اسلامی در بیرون و در درون، اجرای پروژه «برخورد مذهب ها»، مقابله با گسترش تمدن اسلامی در داخل کشور و لزوم ایجاد یک بسیج فرهنگی و هنری در کشور برای تربیت استراتژیست ها و نوابغی مانند حسن باقری و مرتضی آوینی از محورهای نقد فیلم «جنگ جهانی زد» بود که در باشگاه فیلم آوینیون صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی، در جلسه نقد فیلم «باشگاه فیلم آوینیون»، فیلم سینمایی «جنگ جهانی زد» به کارگردانی «مارک فاستر» با حضور سعید کریمی کارشناس مسائل استراتژیک و منتقد سینما و نیز، گروهی از هنرجویان موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی مورد نقد و تحلیل قرار گرفت.

در فیلم « world war z» که محصول سال 2013 هالیوود است براد پیت، میریل انوس، دانیلا کرتش، جیمز بج دیل، متیو فاکس و دیوید مورس نقش آفرینی کرده اند.

سعید کریمی در ابتدای نقد فیلم «جنگ جهانی زد» ضمن تسلیت شهادت حجت الاسلام انصاری  رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، گفت: شهید انصاری ادامه دهنده حرکت امام موسی صدر در لبنان بود.

وی عملیات تروریستی اخیر گروه وابسته به  القاعده علیه ایران در لبنان را اعلان جنگ رسمی این گروهک انحرافی و خطرناک علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: عملیات تروریستی اخیر القاعده در مقابل سفارت ایران در لبنان، با موضوع فیلم «جنگ جهانی زد» در ارتباط است.

کریمی افرود: مانیفست غرب برای مواجهه با ایران اسلامی، بر مبنای مقاله برخورد تمدن های ساموئل هانتینگتون تنظیم شده است. هرچند در دوران اصلاحات، آقای خاتمی در مقابل نظریه هانتینگتون، ایده «گفتگوی تمدن ها» را مطرح کرد اما کینه دول غربی علیه اسلام و ترس آنها از گفتمان مقاومت اسلامی به اندازه ایست که بلافاصله در همان دوران، موضوع «جنگ تمدن ها» را به راه انداختند. هانتینگتون در مقاله خودش می گوید که تمدن اسلامی ، مرزهای خونینی با تمدن غربی دارد.

این کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: در این سال ها در راستای نظریه برخورد تمدن ها که در آن، اسلام برای غرب به مثابه یک تهدید به شمار می رود، بررسی هایی صورت گرفت و اعلام کردند که اسلام سه دوره «اوج» داشته است؛ دوره اول در زمان پیامبر اسلام(ص)، دوره دوم در زمان امپراتوری عثمانی و دوره سوم اوج اسلام و فراگیر شدن تمدن اسلامی را از انقلاب اسلامی مردم ایران در سال 57 و تشکیل حکومت جمهوری اسلامی ارزیابی کردند.

کریمی گفت: از این رو، غرب طی 35 سال گذشته به خاطر هراسی که از گسترش دین اسلام به خاطر پیروزی انقلاب اسلامی داشته و دارد، از هیچ حربه و تلاشی برای بر زمین زدن انقلاب اسلامی ایران فروگذار نکرده است؛ تهدید، ترور، جنگ تحمیلی، پرونده های تبلیغاتی حقوق بشر، پرونده هسته ای و پروژه های اینچنینی طی این 35 سال، همه و همه برای پیشگیری از اوج گیری هرچه بیشتر انقلاب اسلامی  در جهان اسلام بوده است.

حمله به فراگیری تمدن اسلامی در بیرون و در درون

سعید کریمی با بیان اینکه غربی ها موج برخاسته از انقلاب اسلامی ایران را زمینه ساز موج نوین اسلام گرایی و تمدن اسلامی می دانند، اظهار داشت: آنها از تمام ابزار و امکاناتشان برای مقابله با این موج نوین بهره می گیرند.

وی افزود: غربی ها با بسیج امکاناتشان در بیرون از ایران و درون ایران، تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا فرهنگ و تمدن اسلامی که در دوران معاصر، ایران طلایه دار گسترش آن است، عقیم بماند.

کریمی با بیان اینکه اخیرا فرانسوی ها اعلام کرده اند که به شدت نگران رشد جمعیت مسلمانان و رشد گرویدن به اسلام در این کشور هستند، گفت: در دورن کشور هم برخی افراد و گروه ها خواسته یا ناخواسته در راستای پروژه مقابله غرب با گسترش تمدن نوین اسلامی حرکت می کنند.

وی ادامه داد: یکی از پروژه های غرب برای تضعیف جبهه تمدن نوین اسلامی، پروژه کتاب آیات شیطانی نوشته سلمان رشدی بود. به خاطر همین هم بود که امام خمینی(ره) با هوشیاری و درایت هرچه تمام، قاطعانه در برابر این پروژه ایستادند و فتوای ارتداد و اعدام سلمان رشدی را صادر کردند. بی بی سی در مستندی به نام «نسل جهاد» اعتراف می کند که فتوای امام خمینی(ره) درباره سلمان رشدی، بذرهای نسل جهاد  و بیداری اسلامی را در دنیای اسلام را کاشته است.

کریمی با بیان این که خیلی ها در طول این سال ها به این پیام نپرداخته اند و در تبلیغ آن کوتاهی کرده اند، گفت: مقام معظم رهبری طی این سال ها بارها و مفصلا بر جاودانه بودن فتوای امام راحل(ره) درباره سلمان رشدی تاکید کرده اند و لازم بود در ذیل تاکیدات رهبر معظم انقلاب، کارهای اساسی صورت گیرد اما متاسفانه کار اساسی صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: فتوای امام خمینی(ره) بذرهای بیداری اسلامی را کاشت و غرب در پی مدیریت این بیداری و انحراف آن از خط اسلام است. در همین راستا، هالیوود پای ثابت طراحی و اجرای پروژه های اسلام هراسی، اسلام ستیزی، مدیریت بیداری اسلامی و منحرف کردن آن است.

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه «ترور» در اصل به معنای ایجاد ترس و هراس کردن است، خاطر نشان کرد: ساخت فیلم های زامبی با کاراکترهای مسلمانان در هالیوود دقیقا در راستای اسلام هراسی و اسلام ستیزی صورت می گیرد. فیلم های زامبی در یک دوره، ارتش هیتلر را زامبی معرفی می کردند.

اما از سال 2000 میلادی، زامبی ها در هالیوود با مفاهیم و کاراکترهای اسلامی و مسلمانان ظاهر شدند؛ فیلم «oszombie» که ترکیبی از «اسامه بن لادن» و «زامبی» است یکی از این فیلمهاست و فیلم «جنگ جهانی زد» جدیدترین فیلم هالیوود در حوزه معرفی کردن مسلمانان به عنوان زامبی است.

کریمی با بیان اینکه اورشلیم یا همان بیت المقدس، نقطه اتکای فیلم «جنگ جهانی زد» است، اظهار داشت: در این فیلم، ماجرای مناقشه برانگیز اشغال فلسطین به دست صهیونیست های یهودی کاملا وارونه نمایی شده و طوری تصویرسازی شده است که گویا مسلمانان آنجا زامبی هستند و صهیونیست های اشغالگر، مظلومانی در معرض تهدید، مرگ و خطر!

این منتقد فیلم و سینما گفت: پیام اصلی این فیلم خطاب به صهیونیست های یهودی و دشمنان اسلام است که می گوید:«باید با مسلمانان بعنوان زامبی های نوین همیشه بجنگید تا به پیروزی نهایی دست پیدا کنید. این پیام در دیالوگ های پایانی فیلم است که می گوید:«جنگ تازه شروع شده و هرطور که می توانید باید بجنگید!»

کریمی با اشاره به سوره اسراء اظهار داشت: در سوره اسراء خطاب به بنی اسرائیل آمده است که «دو بار از شما انتقام می گیریم»؛ صهیونیست ها از تهدید و انتقام دوم می ترسند و مقاومت اسلامی را عامل اجرای انتقام دوم می دانند. از این رو، برای جلب حمایت جهانی رو به مظلوم نمایی آورده اند. آنها در فیلم های زامبی، با خونخوار و آدخوار جلوه دادن مسلمانان، می خواهند مظلوم نمایی کنند و به دنیا اعلام کنند که یهودیان صهیونیست در خطر هستند.

وی با تاکید بر اینکه صهیونیست های یهودی، صاحبان اصلی هالیوود و جریان های سینمایی و امکانات سینمایی در دنیا هستند، گفت: فیلم «جنگ جهانی زد» در اکران جهانی 570 میلیون دلار فروش داشته است. آنها پس از تولید چنین فیلم هایی، شرایط اکران جهانی و معروفیت جهانی این فیلم ها را فراهم می کنند تا پیام خودشان را با ابزار قدرتمند و اثرگذار فیلم و تصویر به گوش دنیا برسانند.

اجرای پروژه «برخورد مذهب ها»

این منتقد فیلم و سینما ادامه داد: در پایان فیلم "جنگ جهانی زد" پس از پیروزی بر زامبی ها روایتگر داستان می گوید:«بعضی ها برای خودشان وقت خریدند ما هم وقت خریدیم»؛ در حقیقت با این دیالوگ صهیونیست ها پیام می دهند که برایشان وقت خریده اند پس باید از این فرصت استفاده کنند و تا می توانند علیه مسلمانان بجنگند.

وی افزود: غربی ها در کنار استفاده هنرمندانه از هالیوود برای اسلام هراسی، از گروه های تربیت شده خودشان که اجیر آنها هستند مثل القاعده هم بهره برداری می کنند. غربی ها بر پایه نظریه برخورد تمدن های هانتینگتون، اکنون پروژه «برخورد مذهب ها» را کلید زده اند و برخورد تمدن ها غربی با تمدن اسلامی  را به «برخورد مذهب ها» در درون جهان اسلام تبدیل کرده اند و این موضوع همان راهبرد ساموئل هانتینگتون در مقاله برخورد تمدنهاست که از سوی وی پیشنهاد شد.

مقابله با گسترش تمدن اسلامی در داخل کشور

این کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه عده ای در داخل ایران خواسته یا ناخواسته در راستای پروژه غرب برای مقابله با گسترش موج نوین تمدن اسلامی حرکت می کنند، گفت: حرکتی که از عید غدیر امسال در حوزه زیر سئوال بردن مقدسات و باورهای شیعی  مردم با مقاله درج شده در روزنامه بهارپیرامون مقوله ولایت و امامت شروع شد هنوز ادامه دارد.

وی ادامه داد: اخیرا در جلسه ای در حضور آقای سیدمحمد خاتمی عده ای از اصلاح طلبان تشکیل جلسه داده بودند که در این جلسه، فردی به نام مهدی ارگانی که از شاعران گمنام و درجه چندم اصلاح طلب است، مادر شهید را مالیخولیایی خوانده است! او گفته است «ننه علی» مادر شهید رخشانی، یک بیمار مالیخولیایی بوده که ادعا می کرده فرزندش را می بیند! این حرف ها و رفتارها دقیقا به موازات عملیات تروریستی القاعده صورت می کیرد و هیچ تفاوتی با رفتار طالبانی و القاعده ای ندارد.

کریمی گفت: این فرد(مهدی ارگانی) در ادامه اظهارنظرهایش گفته است که مراسم شیرخوارگان حسینی سوء استفاده ابزاری از کودکان است و این مراسم به یک کلینیک و بیمه برای مادران تشبیه کرده است!

وی ادامه داد: این اهانت ها از سوی مردم بی پاسخ نخواهد ماند همچنانکه در نهم دی، بغض مردم به خاطر اهانت فتنه گران در تاسوعا و عاشورا ترکید و سیل مردم دینمدار به خیابان ها آمدند و غائله فتنه را جمع کردند.

کریمی گفت: غربی ها و همراهان خارجی و داخلیشان مقوله ولایت و عاشورا را هدف گرفته اند زیرا فهمیده اند تا زمانی که ولایت و عاشورا باشد جامعه واکسینه است و دینی باقی خواهد ماند.

این منتقد فیلم و سینما افزود: پروژه های اهانت به مقدسات دینی و اهل بیت(ع) در بسیاری از موارد آگاهانه و برنامه ریزی شده است مثل مستندی که بهمن کیارستمی به نام «زیارت» ساخته و در آن، زیارت زائران امام حسین(ع) را بیرحمانه زیرسئوال برده و تمسخر نموده است.

کریمی ادامه داد: فیلم «جنگ جهانی زد» را هالیوود در خارج از ایران میسازد و در داخل هم عده ای در راستای زامبی معرفی کردن مردم دیندار کشورمان قدم بر می دارند. در فیلم جنگ جهانی زد تصریح می شود که به هر شیوه ای می توانید با مسلمانان مبارزه کنید؛ با ترور، با بمب، با تفرقه افکنی، با به جان هم انداختن مسلمانان، با فریب، با تکنولوژی، با ساختن گروه هایی مثل القاعده و وهابیت، با تبلیغات، با کشتار و با هر حربه دیگری.

بسیج فرهنگی هنری ایجاد کنیم

این کارشناس مسائل استراتژیک در پایان خطاب به هنرجویان موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی گفت: در چنین شرایطی ما باید یک بسیج فرهنگی هنری ایجاد کنیم و مانند بسیج نظامی در دوران دفاع مقدس، در عرصه فرهنگ و هنر سنگر بزنیم. باید از دل این بسیج، استراتژیست ها و نوابغی مانند حسن باقری ها و آوینی ها بیرون بیاید.

وی تاکید کرد: نباید بیکار نشست ، امروز افراد با گوشی های تلفن هوشمند خود نیز فیلم کوتاه می سازند. دور و اطرافمان پر از سوژه های مختلف هست و شبکه های اجتماعی نیز محمل بسیار خوبی برای انتشار و دیده شدن آن هستند. گاهی مشاهده می شود که یک کلیپ میلیونها بار دیده  توسط کاربران جهانی دیده می شود و به این طریق براحتی می توان پیام ها را در سطح جهانی منتشر نمود./آوینی فیلم

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••