اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۵:۰۴
اذان ظهر ۱۲:۰۳:۰۴
اذان مغرب ۱۹:۰۶:۰۷
طلوع آفتاب ۰۵:۱۷:۳۹
غروب آفتاب ۱۸:۴۷:۰۰
نیمه شب ۲۳:۱۶:۳۲
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۲/۰۷/۲۹ - ۱۴:۴۴

خودروسازان با رایزنی در دولت نصب ایربگ را به تعویق انداختند

مشکلات خودروسازان با سازمان استاندارد برای اجبار نصب کیسه هوا از زمانی آغاز شد که این سازمان نصب دو کیسه هوا برای خودروهای تولیدی را اجباری دانست.

خودروسازان با رایزنی در دولت نصب ایربگ را به تعویق انداختند
 
به گزارش «سراج24»، رئیس سازمان استاندارد با اعلام این مورد،عدم اجازه شماره گذاری خودروهای بدون ایربک از ابتدای سال 92 را صادر کرد و اما خودروسازان همواره به دلیل نبود ایربک کافی در کشور و نیاز به واردات آن و وجود تحریم ها، با رایزنی در دولت آن را به تعویق انداختند.همچنین رئیس سازمان استاندارد از وجود 5 شرکت فعال در زمینه تولید ایربک سخن به میان آورد که توانایی مرتفع کردن نیاز داخل را دارند و در نتیجه نیاز به خارج و تحریم ها را بهانه شرکت های خودروساز دانست. 
 
ساسان قربانی – دبیر انجمن قطعه سازان خودرو- در خصوص نتیجه مذاکرات خودروسازان با سازمان استاندارد در این خصوص اظهار داشت: این مساله هنوز به نتیجه نرسیده است و طرفین در حال رایزنی برای رسیدن به زمانی برای اعمال این اجبار توسط سازمان استاندارد هستند. اما بحث اصلی در این است که مشکلات مالی، ارزی و کمبود نقدینگی اجازه تولید انبوه را نمی دهد و از طرفی عدم تولید به میزانی که صرفه اقتصادی برای تولیدگر داشته باشد، تنها ضرر است. 
 
وی در ادامه افزود: واردات برخی قطعات هایتک و از آن جمله ایربک ها چون بسیار باصرفه تر از تولیدشان در داخل است و به دلیل نداشتن مقیاس اقتصادی برای تولید، بهتر است و این امری است که در سراسر دنیا رخ می دهد و چنانچه تولیدکننده بخواهد در داخل تولید کند تنها ضرر می دهد. 
 
قربانی همچنین در خصوص کارخانه های ساخت ایربک در داخل اذعان داشت: این کارخانه ها برای تولید 200-300 هزار ایربک که بسیاری از قطعات آن هم از خارج می آمد به راه افتادند حال آنکه چنانچه برای مثال تولیدی درحد 20 میلیون داشتند می توانستند به سهولت به کار خود ادامه دهند. این مورد در حالی است که در سراسر دنیا نیز تنها چند کارخانه برای تولید ایربک وجود دارد. 
وی همچنین با پذیرش وجود انحصار در واردات ایربک افزود: متاسفانه چنین مشکلاتی وجود داشته و دارند اما مشکل اصلی و فعلی در این است که موانع تجارت مرتفع شود و چنانچه این اتفاق افتاد باید به حال انحصارات هم فکری شود تا فضای شفاف و سالمی داشته باشیم.
 
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۵
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••