اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۳:۳۵
اذان ظهر ۱۲:۰۲:۵۵
اذان مغرب ۱۹:۰۷:۰۰
طلوع آفتاب ۰۵:۱۶:۳۰
غروب آفتاب ۱۸:۴۷:۵۰
نیمه شب ۲۳:۱۶:۱۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ - ۱۱:۰۴

بی‌بی‌سی: مخاطبان ما متوهم هستند

این اولین باری نیست که بی‌بی‌سی فارسی به مردم ایران توهین کرده است، این شبکه که تحت حمایت مالی مستقیم "فرقه ضاله بهاییت" قرار دارد، با تولید برنامه‌ها، گزارش‌ها و مستندهای ضد ایرانی بارها به مردم و کشور ایران توهین کرده است.

بی‌بی‌سی: مخاطبان ما متوهم هستند

به گزارش سراج24: بی‌ بی‌سی فارسی، هفته گذشته تریبون خود را در اختیار "نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی"، یکی از بزرگترین حامیان مالی خود قرار داد تا در مصاحبه‌ای مضحک و جنجال‌برانگیز، "نتانیاهو"، "قاتل کودکان غزه"، در یک فضاسازی رسانه‌ای از تریبون فارسی‌زبان اختصاصی‌اش دیدگاه‌های مضحک خود را بیان کند. نتانیاهو در مصاحبه خود با "بی‌بی‌سی فارسی" ادعاهای سراسر پوچ و مضحکی را مانند ممنوعیت پوشیدن "شلوار جین" در ایران مطرح که تبدیل به سوژه اول رسانه‌های جهانی، حتی روزنامه‌ها و وب‌سایت‌های صهیونیستی شد تا بار دیگر ماهیت سران رژیم صهیونیستی بیش از پیش برای همه آشکار شود.

 


شورای سردبیری بی‌بی‌سی فارسی که همه تلاش خود را برای در اصطلاح رسانه‌ای در آوردن مصاحبه نتانیاهو انجام داده بود ساعت‌ها پیش از پخش اظهارات مضحک نتانیاهو به گفتگو و مذاکره نشسته بود تا سوالات مجری برنامه بعد از اتمام مصاحبه را تعیین و جهت‌دهی کند.

بلافاصله پس از مصاحبه بی‌بی‌سی‌ فارسی با نتانیاهو، "نادر سلطان‌پور" که در برنامه‌های گفتگو محور بی‌بی‌سی بهترین نوع به اصطلاح در آوردن گفتگو را اجرا می‌کند با "مهاجرانی" "وزیر دوران اصلاحات" دور یک میز نشستند تا سلطان‌پور تمام تلاش خود برای تایید و مشروعیت‌ بخشی به "رژیم غاصب صهیونیستی" انجام دهد. هنوز اندکی از آغاز گفتگو با "مهاجرانی" نگذشته بود که "نادر سلطان‌پور" در راستای تایید موجودیت منحوس "رژیم صهیونیستی" ماهیت حقیقی "رسانه ضد ایرانی" بی‌بی‌سی فارسی را آشکار کرد و در یک اظهار نظر مضحک، ایران را کشوری جعلی خواند.

 

البته باید گفت، این اولین باری نیست که بی‌بی‌سی فارسی به مردم ایران توهین کرده است، این شبکه که تحت حمایت مالی مستقیم "فرقه ضاله بهاییت" قرار دارد، با تولید برنامه‌ها، گزارش‌ها و مستندهای ضد ایرانی بارها به مردم و کشور ایران توهین کرده است.

بلافاصله پس از توهین بی‌بی‌سی به کشور ایران، کمپین‌هایی ضد بی‌بی‌سی فارسی در "شبکه‌های اجتماعی" تشکیل شد تا هویت حقیقی این شبکه سلطنتی را بیش از پیش برملا کند.
 

 

اعتراضات نسبت به توهین‌های مکرر بی‌بی‌سی فارسی به کشور و مردم ایران به‌گونه‌ای بود که درکنار ایجاد کمپین‌های ضد بی‌بی‌سی در شبکه‌های اجتماعی، صفحه رسمی بی‌بی‌سی فارسی در فیس‌بوک و صفحات دیگر برنامه‌های تلویزیون و وب‌سایت بی‌بی‌سی‌فارسی مملو از پیام‌های اعتراض‌‌‌آمیز به مدیران این شبکه بود.

 

پس از افتضاح نتانیاهو و به موجب آن، توهین مجری "تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی"، این بار "شورای سردبیری" شبکه دولتی انگلیس، که اغلب نفرات آن به دربار سلطنتی انگلیس رفت و آمد دارند و عضو تیم رسانه‌ای انگلیس محسوب می‌شوند، ابتدا سعی در سانسور و بی‌اعتنایی به "کمپین ضد بی‌بی‌سی" کردند، اما با پرداختن رسانه ملی به این افتضاح که در روز پنجشنبه 18 مهر ماه، گزارش آن پخش شد و همچنین تشکیل کمپین‌های اعتراضی به بی‌بی‌سی از سوی ایران که بلافاصله وارد ابعاد غیر قابل کنترل وارد شد، بلافاصله تیم سردبیری بی‌بی‌سی درصدد جبران مافات بر آمده و در اجرا گذاشتن صحنه‌سازی دیگری تلاش کردند تا اعتبار از دست رفته خود را بدست آورند.

برنامه "دیدبان" تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی که وظیفه اصلی آن مرور مطبوعات هفتگی است، شب گذشته با حضور ویژه "صادق صبا"، مدیر تیم رسانه‌ای بی‌بی‌سی فارسی، "کامبیز فتاحی"، مجری مصاحبه‌کننده با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و "نادر سلطانپور"، مجری هتاک به کشور ایران اجرا شد.

 

اما این افراد برای مرور مطبوعات هفته گذشته به استودیو برنامه دیدبان نیامده بودند، آن‌ها آمده بودند تا با اجرای نمایشی از پیش برنامه‌ریزی شده، افتضاحاتی که اعتبار بی‌بی‌سی فارسی را بیش از پیش زیر سوال برده بود را به اصطلاح ماست‌مالی کنند.

پخش مجدد برنامه توهین‌آمیز بی‌بی‌سی فارسی

در ابتدای شوی لاپوشانی بی‌بی‌سی‌ فارسی، تلویزیون دولتی انگلیس با پخش مجدد بخشی از برنامه توهین‌آمیز نادر سلطانپور به کشور ایران، مهر تاییدی بر اقدام ضد ایرانی خود کرد که نه تنها نشانی از پشیمانی و اظهار ندامت در آن وجود نداشت، بلکه با متوهم خواندن مردم ایران، سعی کرد، توهین بی‌سابقه خود به کشور ایران را توجیه کند.

ظاهر متفاوت نادر سلطانپور

نکته‌ دیگری که در ابتدای شوی شبک گذشته مدیران بی‌بی‌سی جلب توجه می‌کرد، حضور نادر سلطانپور مجری هتاک به مردم ایران، با ظاهری متفاوت بود(این بار با ظاهری کاملا هدف‌دار، با پیراهنی ساده و بدون زدن کراوات در استودیو ظاهر شد).


 

"صادق صبا" توهین‌های مکرر مجموعه تحت اختیارش را توجیه می‌کند

"صادق صبا" که با بهره‌گیری از تیمی ضد رسانه‌ای از طریق ترویج اباحه‌گری، بی‌بندوباری، سازماندهی و فریب افراد علیه کشورمان، همکاری با سیستم‌های تروریستی، تبلیغ و همکاری با فرقه ضاله بهاییت و گروه‌های تروریستی و منافقین و غیره اقدامات مجرمانه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد، در ابتدای شوی لاپوشانی بی‌بی‌سی فارسی، در رابطه با اعتراضاتی که نسبت به غیر حرفه‌ای بودن مصاحبه تلویزیون دولتی انگلیس با نتانیاهو انجام داد، به تعریف و تمجید از نخست وزیر رژیم صهیونیستی پرداخت.

 

 

بی‌بی‌سی انگلیسی هم نتوانسته است با نتانیاهو مصاحبه بگیرد

رئیس بخش فارسی شبکه دولتی انگلیس، در بخشی از صحبت‌های خود مصاحبه با نتانیاهو را دستاوردی بزرگ برای مجموعه خود می‌داند و استدلال می‌کند این کار جدیدی بوده و حتی بی‌بی‌سی انگلیسی هم نتوانسته است این کار را انجام دهد.

البته این که چرا نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به بی‌بی‌سی مصاحبه می‌دهد دلایل روشنی دارد:

اول اینکه بخش اعظمی از بودجه بی‌بی‌سی فارسی را رژیم صهیونیستی تامین کرده و "شورای سردبیری بی‌بی‌سی فارسی" که بنا به گفته خبرنگاران و مدیران این شبکه برای به روی آنتن بردن یک موضوع ساعت‌ها به گفتگو می‌نشیند با دریافت یک خط رسانه‌ای از "سرزمین‌های اشغالی" تریبون خود را در اختیار این رژیم جعلی قرار می‌دهد رژیمی که به واسطه "جنگ جهانی اروپاییان" به "خاورمیانه" تحمیل شد و از 64 سال پیش تاکنون با قتل و تجاوز و اشغالگری به حیات منحوس خود ادامه داده است.

ثانیا، بی‌بی‌سی فارسی و رژیم صهیونیستی یک حلقه ارتباطی مشترکی با هم دارند و آن هم فرقه ضاله بهاییت است. فرقه ضاله بهاییت از همان اوایل تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی مورد حمایت آن‌ها بوده است، به‌طوری که مرکز فرقه ضاله بهاییت، بیت‌العدل در سرزمین‌های اشغالی قرار دارد. از آن‌طرف ، تشکیل رادیو و تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی تحت تاثیر مستقیم فرقه ضاله بهاییت بوده است، به طوری که این شبکه کار خود را در ابتدا با یک "مدیر بهایی" و از یک رادیو شروع کرد و اغلب کارمندان، نویسندگان سردبیران و مجری‌های آن را اعضا و وابستگان فرقه ضاله بهاییت تشکیل می‌دهند.

از اینرو، جای تعجبی ندارد که چرا نتانیاهو با بی‌بی‌سی فارسی مصاحبه کرد نه با رسانه‌های دیگر، زیرا این بی‌بی‌سی فارسی بود که "مهمان" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شده بود.

کامبیز فتاحی: من نتانیاهو را به چالش کشیدم!!

در ادامه شوی تبلیغاتی بی‌بی‌سی فارسی، کامبیز فتاحی روی صحنه آمد. فتاحی در پاسخ به اعتراضاتی که نسبت به اجرای مصاحبه با نتانیاهو داشته مدعی می‌شود وی نتانیاهو را به چالش کشیده است و در عین حال با اظهاراتی متناقض علت وادادگی تمام‌عیار خود مقابل نتانیاهو را این دانست که به هر حال او نماینده ارگان بی‌بی‌سی بوده و نمی‌توانست بسیاری مسائل را بیان کند.

اما اگر نگاهی به ادعاهای بی پایه و اساس نتانیاهو در مصاحبه با خبرنگار تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی انداخته شود متوجه می‌شویم، نه تنها کامبیز فتاحی، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به چالش نکشید(‌البته او اجازه چنین کاری را هم نداشته است) بلکه ادعاهای مضحک نتانیاهو درباره نوع پوشش ایرانی‌ها، افسانه‌سازی‌های تاریخی نتانیاهو درباره قدمت 4000 هزار ساله رژیم صهیونیستی! و ادعاهای غیر علمی او درباره عدم نیاز به غنی‌سازی در تولید انرژی هسته‌ای و ... را تایید کرده و هیچ اعتراضی به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وارد نکرد. البته انتظاری هم غیر از این از مجری شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی که با حمایت‌های مالی و معنوی صهیونیست‌ها اداره می‌شود نمی‌توان داشت.

نادر سلطانپور بدون کراوات روی صحنه ظاهر می‌شود

اما نقطه اوج نمایش "بی‌بی‌سی فارسی" زمانی است که نوبت به نادر سلطانپور مجری هتاک بی‌بی‌سی فارسی به تاریخ و کشور ایران می‌رسد تا توهین خود به ایران-جعلی خواندن کشور ایران- را به گونه‌ای لاپوشانی کند.

 

نادر سلطانپور در مصاحبه‌ای با مهاجرانی، "وزیر دولت اصلاحات"، در راستای تایید موجودیت منحوس رژیم صهیونیستی ماهیت حقیقی رسانه ضد ایرانی بی‌بی‌سی فارسی در اظهار نظری مضحک، ایران را کشوری جعلی خوانده بود.

سلطانپور که کاملا مشهود است برای توجیه کردن هتاکی خود به این برنامه آمده است، با دستپاچگی تلاش می‌کند ادعای مضحک خود را توجیه کرده و وانمود کند هدف خاصی از این اظهار نظر خود نداشته است.

سلطانپور در برنامه دیدبان، به نکته جالب توجهی اشاره می‌کند. مجری هتاک بی‌بی‌سی فارسی اعتراف کرد مهاجرانی تنها به صرف یک کارشناس به برنامه خبری بی‌بی‌سی دعوت نشده بود، بلکه حضور او در "استودیو خبر شبکه سلطنتی انگلیس" با هدف و قصد قبلی بوده است. این یعنی تمام به اصطلاح کارشناسانی که در برنامه‌های خبری بی‌بی‌سی فارسی شرکت کرده و همواره ادعاهایی واهی علیه کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌کنند، اهدافی خاص و از قبل برنامه‌ریزی شده دارند و صحبت‌های به اصطلاح کارشناسی آن‌ها از قبل با شورای سردبیری بی‌بی‌سی فارسی هماهنگ شده و جهت‌گیری‌‌های مورد نظر مدیران بی‌بی‌سی را ارائه می‌کنند.

خبری از معذرت‌خواهی نیست

در ادامه نادر سلطانپور به دفاع از رژیم صهیونیستی می‌پردازد و باز هم با تایید این رژیم نامشروع، با "کشور" خطاب کردن رژیم صهیونیستی اظهارات قبلی خود را تایید می‌کند.

با وجود اینکه سلطانپور تلاش می‌کند با آوردن دلیل و توجیه‌های غیر منطقی، افتضاحی که به بار آورده است را لاپوشانی کند، اما باز هم از کرده خویش پشیمان نیست و علی‌رغم اینکه در "صفحه فیس‌بوک رسمی بی‌بی‌سی فارسی" و بخش‌های خبری این شبکه مخاطبان صراحتا خواستار غذرخواهی مجری هتاک و مسئولان تلویزیون بی‌بی‌سی شده‌اند، سلطان‌پور از یک عذرخواهی ساده هم صرف نظر می‌کند.

 

سپس صبا، رئیس بخش فارسی شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی، شروع به حمایت از مجری هتاک به کشور ایران می‌کنئ.

مخاطبان بی‌بی‌سی متوهم هستند

یکی از کلیدواژه‌های شوی لاپوشانی بی‌بی‌سی فارسی، واژه‌های " تصور، متصور کردن و توهم" است. مجری برنامه دیدبان و مهمان‌های آن دائما در توجیه اظهارات ضد ایرانی نادر سلطانپور، مدعی می‌شوند، مخاطبان این تلویزیون، افرادی "متوهم" بوده و هتاکی مجری بخش خبر بی‌بی‌سی فارسی را ساخته و پرداخته ذهن مخاطب می‌دانند.

درحالی که نادر سلطانپور صراحتا در صحبت‌های خود ایران را کشور جعلی قلمداد کرده است، صادق صبا نیز مخاطبان را متوهم خوانده و مدعی می‌شود، آن‌ها تصور کرده‌اند سلطانپور به ایران هتاکی کرده هیچ توهینی به ایران نشده است. او نیز با پشتیبانی از عملکرد مجری هتاک خود، از عذرخواهی ساده سر باز می‌زند.

 

ما با مدیران بالاسری هماهنگ هستیم

صادق صبا در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که دائما با مدیران بالاسری خود در ارتباط بوده و خط مشی برنامه‌های خود را از افرادی مانند "بهروز آفاق"، یکی از موسسان تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی" واز "بهاییان به نام در لندن" دریافت می‌کند.

مصاحبه با "قاتل هزاران کودک فلسطینی "و همدست صدام در حمله شیمیایی علیه شهروندان ایرانی دستاورد بزرگی است!

"رئیس شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی" که به دربار سلطنتی، آمد و شد می‌کند، در حالی دادن تریبون اختصاصی به افرادی مانند نتانیاهو و رئیس‌جمهور آمریکا را برای خود دستاوردی بزرگ تلقی می‌کند که دست نخست‌وزیر "رژیم کودک‌کش" صهیونیستی به خون هزاران کودک فلسطینی آغشته بوده و دولت‌های آمریکا بارها در طول تاریخ علیه مردم ایران اقدام کرده‌اند؛ اقداماتی نظیر نقش سازمان‌های امنیتی آمریکا در کودتای 28 مرداد 1332 و کمک مستقیم به صدام در سرآزیر کردن بمب‌های شیمیایی بر سر هزاران زن و کودک بی‌گناه ایرانی.

بمباران شیمیایی عراق علیه ایران با کمک‌های آمریکا
کشتار کودکان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی

 

مردم کمی درباره سابقه بی‌بی‌سی فکر کنند!!

صادق صبا در پایان شوی لاپوشانی بی‌بی‌سی فارسی در اظهاراتی جالب توجه با اشاره به قدمت 70 ساله بی‌بی‌سی از مخاطبان خود می‌خواهد: " با دیدن یک برنامه، درباره بی‌بی‌سی قضاوت نکنند و با دقت درباره بی‌بی‌سی فکر کنند.

اما هر چه به سابقه بی‌بی‌سی‌فارسی مراجعه می‌کنیم و هرچه بیشتر درباره مواضع و جهت‌گیری‌های آن فکر می‌کنیم، متوجه می‌شویم "رادیو و تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی"، ید طولایی در ساخت برنامه‌ و گزارش‌های ضد ایرانی دارند.

تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی درست یک سال قبل از فتنه 88 به خیال تحقق هدف "انقلاب رنگین" در ایران تاسیس شد تا بتواند در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 به بازوی تبلیغاتی فتنه‌گران تبدیل شود، چنانکه با تهیه صدها گزارش جهت‌دار به بازوی رسانه‌ای فتنه 88 تبدیل شد و با دعوت از افراد ضد ایرانی به شعله‌ور تر کردن آتش فتنه می‌پرداخت.

 

همچنین صبا به سابقه 70 ساله رادیو بی‌بی‌سی فارسی اشاره کرد، ولی نگفت، این شبکه را که یک بهایی(موقر بالیوزی) تاسیس کرده در تاریخ هفتاد ساله خود چه نقشی در توطئه‌های ضد ایرانی داشت است؟.

- دشمنی بی‌بی‌سی با ملت ایران جنبه‌ای تاریخی دارد و دست‌کم از جریانات مربوط به نهضت ملی شدن نفت ایران و کودتای ناکام 25 مرداد 32 و همچنین کودتای موفق 28 مرداد 32، مسبوق به سابقه است.

رئیس شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی فراموش کرده است که دقیقا 60 سال پیش رمز کودتای آمریکایی-انگلیسی مرداد 1332، از طریق تریبون رادیو بی‌بی‌سی فارسی و با عنوان " دقیقا ساعت 12 نیمه شب است" اعلام شد.

با این وجود، رئیس بی‌بی‌سی فارسی، این شبکه را حرفه‌ای و بی‌طرف تلقی می‌کند. اما آیا تاریخ و صدها گزارش و برنامه ضد ایرانی موجود بی‌بی‌سی فارسی هم، ادعای او را تایید می‌کنند؟


رادیو بی‌بی‌سی فارسی
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۶
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••